جزئیات خبر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ۱۴۰۱ + آموزش تصویری

جزئیات و شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

به گزارش زوم تک با توجه به دستور های ابلاغیه رئیس جمهور و اجرای بند ۵ در خصوص عرضه خودرو اقدام به ارائه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نموده‌اند که به منظور افزایش میزان رضایتمندی مردم و شفافیت فروش و عرضه خودرو انجام گردیده است؛ به همین جهت متقاضیانی از روزهای یکشنبه و دوشنبه می توانند از بخش نامه های فروش خودرو مطلع گردند و از تاریخ سه شنبه 27اردیبهشت ماه برای ثبت نام از طریق این سامانه اقدام نمایند. با بخش اخبار خودرو زوم تک همراه باشید.

جزئیات ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

در سامانه یکپارچه سازی خودرو در اولین دوره برای افرادی که میخواهند ثبت نام خود را انجام بدهند یک هفته زمان وجود دارد و پس از این تاریخ متقاضی دیگر شانسی در برنده شدن و قرعه کشی نخواهند داشت و قرعه کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت میگیرد. در این سامانه عرضه خودرو در مقایسه با دوره های قبل بسیار متنوع و با افزایش ظرفیت می باشد و خودروسازان باید در این سامانه همه ی محصولات سواری را عرضه نمایند و برای مشتریان خارج از این سامانه برای تخصیص خودرو هیچ استثنایی مطرح نیست.

توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اینگونه اشاره میکند که در این سامانه میزان عرضه چندین برابر شده و برای عدم افزایش هجوم کاربران بازه زمانی تعیین گردیده است و به‌گفته توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت، میزان عرضه‌ای که در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد، چندین برابر دوره‌های قبل است به‌نحوی که در سازوکار این سامانه برای آنکه هجوم زیادی هم اتفاق نیفتد، بازه زمانی مشخص تعیین خواهد شد و متقاضیان با عرضه تعداد قابل‌توجهی خودرو از سوی خودروسازان متعدد مواجه خواهند بود و دیگر مهلت زمان چندروزه برای ثبت‌نام مطرح نیست.

در ادامه این چنین گفته شده است که خودروسازان در یک زمان مشخص می توانند محصولات شان را ارائه کنند و در همان مدت تعیین شده مشتری میتواند خودروی مورد نظر را انتخاب کنند و در خصوص تحویل پروسه قرعه کشی برای تقاضای بیش از ظرفیت انجام می گردد و مشتریان نهایی مشخص خواهند شد. اما اگر تقاضا از ظرفیت بیشتر نباشد هر فرد ثبت نام کننده یک خودرو دریافت می کنند و با توجه به ملاحظاتی که انجام گرفته و عرضه نسبت به دوره های قبل افزایش داشته پس شرایط به نوعی خواهد بود که مصرف کننده بتواند از این طرح استفاده کند و به طبع در دوره‌های بعدی قرعه کشی حذف شود.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

البته با توجه به گفته توکلی این سامانه نسبت به فروش های گذشته تفاوت هایی داشته است و در این سامانه جدید موثر نبودن تقدم و تأخر زمان ثبت نام برای متقاضیان در برنده شدن وجود دارد.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو چیست ؟

متقاضی برای ثبت نام در این سامانه باید با توجه به اعلام شرایط فروش و فعال شدن بخشنامه ها به صفحه اصلی سامانه به نشانیsale.iranecar.com مراجعه کرده و مراحل ثبت درخواست خود را انجام بدهد و در این قسمت قطعاً لیست خودروهایی که قابل عرضه هستند را مشاهده کرده و برای ثبت نام درخواست خودرو را انجام می دهد که در ادامه هفت مرحله به صورت تفکیک شده برای متقاضی تشریح گردیده است. شما می توانید قیمت خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو هم مشاهده کنید.

قیمت خودرو در سامانه یکپارچه

مرحله به مرحله تا ثبت نام خودرو و بخشنامه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو : در این بخش گام به گام به شما آموزش می دهیم که چطور در این سامانه ثبت نام نمایید.

مرحله اول شامل گزینه ورود/ ثبت نام می باشد: متقاضی باید برای ثبت نام اینترنتی خودرو اطلاعات شخصی خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو درج نماید و برای ورود به این صفحه از طریق گزینه ورود/ ثبت‌نام استفاده می‌کند و ثبت نام صورت میگیرد.

مرحله دوم ایجاد حساب کاربری است: زمانی که متقاضی گزینه ثبت نام را انتخاب کند به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت خواهد شد و فرمی برای او  نمایش داده می شود که حتماً باید آن را تکمیل نماید تا بتواند در سامانه یکپارچه تخصیص خود را برای خود حساب کاربری ایجاد کند و اطلاعات این فرم شامل اطلاعات شخصی متقاضی یعنی نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه، رمز عبور و تکرار مجدد کلمه عبور می باشد.

مرحله سوم تکمیل فرم ثبت نام: بعد از اینکه حساب کاربری توسط کاربر تشکیل شد به صفحه فرم کامل ثبت نام هدایت می گردد و در این قسمت کاربر اطلاعات یعنی نام و نام خانوادگی خود را در قسمت بالا سمت چپ مشاهده می‌کند و با تکمیل این فرم اطلاعات تفصیلی کاربر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت می گردد و قسمت هایی که ستاره دار می باشد حتماً باید تکمیل شود و در نهایت کاربر پس از تایپ تمام اطلاعات خود گزینه ثبت و ادامه را کلیک کرده و وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می گردد.

بیشتر بخوانید  کاهش 46 درصدی تولید خودرو در ایران

مرحله چهارم انتخاب خودرو است: در اینجا کاربر می تواند لیست خودروها را مشاهده کند و خودرو مورد نظر را انتخاب نماید.
مرحله پنجم انتخاب بخشنامه است: در مرحله پنجم پس از اینکه کاربر خودروی مورد نظر را انتخاب کرد می‌تواند فهرست بخشنامه های فروش را ببیند و یکی از بخش نامه ها را انتخاب کرده و سپس وارد مرحله بعد گردد؛ البته کاربرانی که قبل از انتخاب خودرو مراحل ثبت نام و ورود را سپری نکرده باشند قبل از اینکه به مرحله بعد هدایت شوند صفحه ورود/ ثبت نام را خواهند دید.

مرحله ششم مشاهده اطلاعات است: در این قسمت تمامی اطلاعاتی که توسط کاربر در سامانه ثبت شده است قابل مشاهده بوده و کاربر باید آنها را به دقت مطالعه و تایید کند این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضیان و خودرو انتخاب شده به همراه اطلاعات بخشنامه است.

مرحله هفتم یعنی آخرین مرحله دریافت کد رهگیری میباشد: اگر تمامی مراحل فوق توسط متقاضی به صورت صحیح انجام شده باشد کد رهگیری به کاربر داده می‌شود و با دریافت آن مرحله شرکت در قرعه کشی به پایان خواهد رسید و متقاضی در لیست افرادی قرار می‌گیرد که به زودی قرعه کشی برای دریافت خودرو برای آنها انجام میشود.

بد نیست که بدانید در این سامانه به خوبی مشخصات عرضه کننده و نشان تجاری دیده می شود و متقاضیان می توانند هویت عرضه‌کننده را مشاهده نمایند.
کاربر برای این که به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وارد شود از پروفایل شخصی استفاده می کند و به این معنی بوده که از شرایط و قوانین آگاهی داشته و آنها را پذیرفته است و همچنین از چگونگی استفاده از خدمات این سامانه آگاه می باشد؛ دقت داشته باشید که در خصوص ثبت درخواست در هر شرایطی به این معنی بوده که تمامی شرایط و قوانین اعلام شده توسط عرضه کننده محصول از سمت متقاضیان پذیرفته شده است و شرایط و قوانین مندرج جایگزین تمام توافقات قبلی به شمار می رود.

نکته بعدی به این صورت است که بعد از اینکه فرآیند ثبت‌نام به اتمام رسید مشخصات متقاضی شامل کد ملی، شماره همراه و دیگر اطلاعات آن را نمی‌توان ویرایش کرد و باید در زمان ثبت نام فرم ها به صورت دقیق تکمیل شوند و اطلاعات غلط ثبت نگردد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد برای تصحیح و ویرایش اطلاعات درج شده توسط متقاضی هیچ مسئولیتی بر عهده سامانه نخواهد بود.

علاوه بر آنچه که گفته شد شماره های پشتیبانی و مرکز تماس عرضه‌کنندگان طرف قرارداد در سامانه درج گردیده که متقاضی می‌تواند از این شماره ها برای پیگیری موارد خود استفاده کند.

 

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو و محدودیت های ارائه شده در این مرحله فروش عبارتند از:

  • سن بالای ۱۸ سال
  • هر کد ملی برای یک خودرو
  • انطباق و هماهنگی همزمان کد ملی، حساب بانکی، سیم کارت به نام شخص متقاضی و گواهینامه برای زمان ثبت نام
  • برای همه طرح ها تا اطلاع ثانوی محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید از دیگر از خودروسازها ۴۸ ماهه بوده است
  • برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش الزام نداشتن پلاک فعال نیروی انتظامی ملاک خواهد بود
  • داشتن گواهینامه رانندگی خودرو
  • عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
  • در صورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه متقاضی نمی‌تواند در طرح های فروش بعدی تا 2دوره شرکت کنند.
  • غیر فعال کردن گارانتی خودرو بعد از ۵ ماه و هزار کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه متقاضی به منظور انجام سرویس های اولیه
  • صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی با توجه به سامانه امتا
  • در زمان ثبت نام پرداخت اینترنتی متقاضی باید به آدرس درگاه دقت کنند و از آن اطمینان پیدا کند و بدون هیچ حرف اضافه یا علامت خواهد بود و با کلمه https  آغاز و با عبارت shaparak.ir پایان خواهد رسید.
  • اگر هرگونه مغایرت در شرایط و اطلاعات کاربر در هر مرحله تا پیش از تحویل خودرو وجود داشته باشد ثبت نام متقاضی کان لم یکن خواهد بود و وجه مشتری به شماره شبای معرفی شده آن حداکثر تا ۲۰ روز بازگشت خواهد داشت و خودرو سایت مسئولیتی در خصوص تحویل خودرو ندارد.

اما چه خودرو سازی هایی در سامانه تخصیص خودرو حضور دارند ؟

تخصیص خودرو ملی

علاوه بر خودرو سازی های ایرانخودرو و سایپا ، خودرو سازی های کرمان موتور ، آرین پارس موتور ، مدیران خودرو و بهمن موتور در این سامانه فروش خودرو حضور دارند.

آموزش تصویری ثبت نام در سامانه تخصیص خودرو

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : جزئیات خبر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ۱۴۰۱ + آموزش تصویری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *