تلفن هوشمند Find N اولین گوشی تاشو اوپو رونمایی شد

تلفن هوشمند Find N اولین گوشی تاشو اوپو رونمایی شد

پس از ماه‌ها شایعات و انتشار جزئیات متعدد در هفته گذشته، اوپو سرانجام جزئیات کامل اولین گوشی تاشو خود، OPPO Find N را اعلام نمود و رسما این گوشی معرفی شد. این اعلامیه در رویداد سالانه Inno Day این شرکت اعلام شد، که همچنین شاهد رونمایی از چند محصول دیگر هم بودیم. از جمله باید به تراشه پردازش سیگنال تصویر و عینک هوشمند.

OPPO Find N یک دستگاه تاشو شبیه به سری گلکسی زد فولد سامسونگ است که بارزترین تفاوت آن در نسبت صفحه نمایش می باشد. به عنوان مثال، گلکسی زد فولد 3 سامسونگ دارای فرمی دراز و شبیه به ریموت کنترل تلویزیون در هنگام تا شدن است که باعث می شود نسبت صفحه نمایش بیرونی بسیار بلند و باریک 25:9 باشد. صفحه نمایش بیرونی Find N (5.5 اینچی HD+) دارای نسبت تصویر معمولی 18:9 است. این بدان معناست که Find N هنگام تا شدن به یک “گوشی معمولی” شباهت دارد (و اندازه 5.5 اینچی آن را بسیار جمع و جور می‌کند). این همچنین بدان معنا بوده که دستگاه باز شود، بسیار عریض خواهد بود. در واقع، صفحه داخلی Find N سایز 7.1 اینچی (FHD+) است که به طور پیش‌فرض به صورت افقی باز می‌شود.

مهندسان OPPO می‌گویند که همه اینها به دلیل طراحی است. آنها یک صفحه نمایش بیرونی می‌خواستند که خیلی باریک نباشد و یک صفحه نمایش داخلی که برای نمایش ویدئو و انجام بازی‌ها ایده‌آل باشد. صفحه نمایش تاشو داخلی تاکنون روی کاغذ چشمگیر به نظر می رسد، این یک پنل LTPO با نرخ نوسازی 120 هرتزی تطبیقی بوده که بین 1 هرتز تا 120 هرتز متغیر است و مانند صفحه نمایش های تاشو سامسونگ، با شیشه UTG (شیشه فوق العاده نازک) پوشانده شده است تا حس پلاستیکی کمتری داشته باشد. اما برخلاف گوشی‌های تاشو سامسونگ، صفحه نمایش Find N آنچنان چروک نمی‌شود، زیرا OPPO همان فناوری لولای ناچ را که هواوی و موتورولا برای گوشی‌های تاشو خود استفاده می‌کردند، به کار برد. لولا همچنین کاملاً صاف و بدون شکاف جمع می‌شود و OPPO می‌گوید تا 2 میلیون بار باز و بسته شدن دوام دارد.

تلفن هوشمند Find N اولین گوشی تاشو اوپو رونمایی شد

لولای OPPO Find N همچنین می‌تواند در هر زاویه‌ای تا وسط راه بماند، که به دستگاه اجازه می‌دهد در حالت لپ‌تاپ مانند استفاده شود. OPPO این ویژگی را “FlexForm” می نامد، که خیلی دور از ویژگی”حالت فلکس” سامسونگ نیست. Find N تنها 275 گرم وزن و 15.9 میلی متر ضخامت در حالت تا شدن دارد، هر دوی این اعداد کمی سنگین تر و ضخیم تر از Z Fold 3 با وزن 271 گرم و 14.8 میلی متر هستند، اما آنها Huawei Mate X2 و Xiaomi Mix Fold را شکست می دهند که هر دو سنگین تر محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید  سری گوشی رینو 10 اوپو راهی بازار مالزی شد

در مشخصات کلیدی باید به پردازنده اسنپدراگون 888 کوالکام، حافظه ذخیره سازی 256 یا 512 گیگابایتی UFS 3.1، سیستم عامل اندروید 12L، باتری 4500 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 33 واتی، دوربین عقب سه گانه 50 مگاپیکسلی اصلی، 16 مگاپیکسلی اولتراواید و 13 مگاپیکسلی تله فوتو، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، پورت USB-C، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و برخی دیگر اشاره کرد. نسخه پایه این اسمارتفون 1200 دلار بوده و در بالاترین پیکربندی که شامل 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی می شود 1400 دلار قیمت دارد. این قیمت نسبت به گلکسی زد فولد 3 با قیمت 1799 دلاری و میکس فولد 1500 دلاری بسیار ارزان و بهتر است.

ناگفته نماند تاریخ عرضه 23 دسامبر بوده و در رنگ بنفش، سفید و مشکی عرضه خواهد شد. برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت اوپو مراجعه داشته باشید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تلفن هوشمند Find N اولین گوشی تاشو اوپو رونمایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *