تقاضای کم آیفون 10 باعث افت سهام اپل شد

آیفون 10

کاهش تقاضای آیفون 10 باعث کم شدن سود و سهام درآمدی اپل شده و برای آن دردسر هایی به وجود آمده است. راد هال که از تحلیل گران رسانه ایی گلدمن ساش است مدتی پیش دست نوشته ای از یک سرمایه گذار انتشار داد که با گذشت از سه ماهه اول سال و ورود به سه ماهه دوم سال جاری ارزش سهام اپل کمتر و تقریبا خنثی می شود. هال گفته که اپل به منظور دریافت تقاضای کم از آیفون ۱۰ قادر نخواهد بود که رکورد جدیدی را در افزایش در آمد گوشی های هوشمند که به اسم Super Cycle شناخته می شود برای خود بدست آورد.

همچنین سایر سرمایه گذاران با این امید که نزدیک شدن به ارائه‌ی آیفون ۱۰ قرار است رکوردی را بر جای بگذارد و فروش فوق العاده داشته باشد ، بار ها و بار ها به Super Cycle در مورد اپل اشاره کرده بودند ولی با این وجود نظر های دیگری وجود دارند. همین طور که CNBC اشاره به درآمد زیاد آیفون بر طبق یادداشتی از یک سرمایه گذار گلدمن دریافت کرد،دید مثبتی به این موضوع دارد ولی درخواست کم و ضعیف برای آیفون ۱۰ باعث ضعف مالی و اقتصادی اپل در مدت کم شده است. گلدمن ساش نیز معتقد است که تقاضای کم آیفون ۱۰ سهام اپل را دچار مشکل خواهد کرد و ساش می گوید:

به طور خاص، پیش‌بینی‌های ما خبر از کاهش درآمد عمومی اپل تا سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه ژوئن می‌دهند. همچنین با توجه به تخمین‌ها بسیار بعید به‌ نظر می‌رسد که نرخ سهام اپل تا آن زمان عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهد. کاهش تقاضا برای آیفون ۱۰ در آینده‌ی نزدیک، احتمالا روی ارزش سهام اپل در گزارش‌های مالی سه‌ماهه‌ی چهارم اثر گذار خواهد بود، از این رو سعی داریم تا دیدگاه مثبت خود از درآمد آیفون در طولانی مدت را نیز تا حدی تعدیل کنیم.

هال نیز به قیمت ۱۶۱ دلار در هر سهم اپل اشاره می کند و در مقایسه با قیمت آخر روز چهارشنبه کمی پایین است. با این وجود هال انتظار ماه ژوئن را دارد و منتظر است تا در آخر درآمد و نرخ سهام بیشتر شود، اما سرمایه داران به این موضوع که کم شدن آمار درآمد اپل در کوتاه مدت، نیازمند اند که اعتماد به نفس خود را بیشتر کنند.

وی افزود: بعد از ماه ژوئن، احتمالا درآمد و قیمت سهام اپل بهبود پیدا خواهد کرد؛ اما با توجه با پایین آمدن تخمین‌ها از درآمد اپل باید راهی پیدا کرد تا سرمایه‌گذاران اعتماد به نفس پیدا کنند. البته احتمال می‌رود تا سال مالی ۲۰۱۹ این اتفاق نیافتد.

این شرکت در آمد خود در سه ماه اول را انتشار داده است و با نگاه به این آمار اپل هر سال نسبت به سال قبل در آمد کمتر و رو به کاهش دارد. اما با این وضعیت تیم کوک همین طور در مورد فروش آیفون مصمم است و اشاره به این موضوع دارد که در سه ماه اول فقط یک هفته کمتر از سال های قبل فروش بوده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تقاضای کم آیفون 10 باعث افت سهام اپل شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *