بازی در فضای ابری می تواند منجر به کاهش درگاه های تلفن همراه شود

همانطور که امیدواریم به سال 2021 منتظر بمانیم ، فقط چند هفته کوتاه مانده ، بسیاری از ما متعجب هستیم که سال جدید چه چیزی را برگزار می کند. ما در اینجا در Android Central در گذشته در سری بررسی های خود نظرات خود را درباره سال 2020 به اشتراک گذاشته ایم ، اما اکنون وقت آن است که در مورد آینده بعدی حدس بزنیم. افکار من بدیهی است که به نظریه های مربوط به تغییر در فضای بازی اندروید تبدیل شده اند و اتفاق جالبی برایم پیش آمده است.

من قبلاً در مورد اینکه چگونه بازی ابری در سال 2021 و بعد از آن پیشرفت هایی ایجاد کرده است صحبت کردم تا برای اکثر مردم واقعاً زنده بماند. اما در حالی که می توانیم تمام روز راجع به مواردی که امثال Xbox Game Pass و Stadia می توانند بهتر شوند صحبت کنیم ، فکر می کنم چیز دیگری وجود دارد که باید از خود بپرسیم.

با بیشتر و بیشتر شدن بازی ها برای پخش جریانی به لطف سرویس های بازی ابری ، مطمئناً نسخه های تکراری از بازی هایی که قبلاً در Android منتقل شده اند مانند Dead Cells وجود دارد. آیا این بدان معناست که در صورت انتخاب برخی از توسعه دهندگان برای استفاده از چیزی مانند Game Pass ، درگاه های تلفن همراه کمتری را خواهیم دید؟

اگر کمتر شاهد پورت های اندرویدی بومی باشیم ، این فقط می تواند تجربه بازی های موبایل را برای برخی از افراد تحریک کند. شرم آور خواهد بود اگر این افراد در بندرهای عالی خود را از دست بدهند. ما قبلاً دیده ایم که چیزهای خوب می تواند باشد ، مانند موارد Dead Cells ، Doom and Doom II ، Symphony of the Night و غیره. با توجه به این که، من به زودی پایان درگاه های Android را از هر نوع پیش بینی نمی کنم.

همه گزینه ها ، محلی یا ابری ، به نوعی به هزینه دیگر در می آیند. Game Pass نیاز به اشتراک دارد ، Stadia و GeForce Now شما را ملزم به خرید بازی ها (به استثنای عناوین رایگان برای بازی) می کنند و خرید بازی های موبایل هزینه اولیه است. اگر فقط تعداد انگشت شماری بازی انجام می دهید یا چند خرید درون برنامه ای خریداری می کنید، مطمئناً بازی بومی گزینه ارزانتری است ، مخصوصاً وقتی Google Play Pass را پرتاب می کنید. هرچند که این یک موضوع متفاوت است.

پاسخ سوال اصلی من در عنوان این است که ، بله ، درگاه های تلفن همراه کمتر چیز بدی است. همه اینها فقط تأکید می کند که بازی ابری جایگزین بازی های محلی تلفن همراه نمی شود ، حداقل در حال حاضر نه. با این حال ، بازی های اندروید با تغییر پارادایم روبرو می شوند. در حالی که من آن را با علاقه زیادی تماشا می کنم ، فکر کردن در مورد عواقب اجتناب ناپذیر است. تا زمانی که بازی ابری قابلیت اطمینان آن را افزایش ندهد ، امیدوارم که شاهد کاهش تعداد درگاه های تلفن همراه برای ورود به فروشگاه Play نباشیم.

درباره سرویس ایکس باکس گیم پس مایکروسافت باید بیان داشت که Xbox Game Pass Ultimate یک معامله خارق العاده است، به شرطی که در 22 کشوری که از جریان ابری پشتیبانی می کنند زندگی کنید. با Xbox Live Gold ، EA Play و دسترسی به کل کاتالوگ Xbox Game Pass ، به راحتی یکی از بسته های با ارزش در بازی است.

با وجود این که آچارهای 2020 همه چیز را پرتاب کرد ، مایکروسافت موفق شد Project xCloud را به توده مردم بیاورد ، Stadia بالغ شد، Nvidia همراه با GeForce Now ، و آمازون سرویس Luna خود را اعلام کرد. همه اینها ، از نظر روش های مختلف ، ابزاری را ارائه می دهند که با استفاده از آن می توانید بازی با کیفیت بالا را تجربه کنید بدون اینکه لزوماً به جدیدترین سخت افزار نیاز داشته باشید. با در نظر گرفتن همه اینها ، و مطمئناً پیگیری بسیار زیادی است ، تعجب آور نیست که بازی های ابری در سال 2020 به جریان اصلی تبدیل شوند.

سهولت استفاده با جریان ابری غیرقابل انکار است. به سادگی برنامه مربوطه را بارگیری کنید ، کنترل کننده خود را متصل کنید (مگر اینکه بازی از کنترل های لمسی پشتیبانی کند) و بازی خود را انتخاب کنید. در عرض چند دقیقه ، شما در حال پخش کنسول یا عنوان با کیفیت رایانه در تلفن یا Chromebook خود هستید ، سخت افزاری ناخوشایند و خارج از سایت که تمام آن تجربیات غنی را تأمین می کند. در واقع وقتی که به آن فکر می کنید و اینکه در پنج یا ده سال گذشته همه چیز در چه حدی گذشته است کاملاً باورنکردنی است.

Cloud Gaming یک مزیت بزرگ برای بازی های موبایل به عنوان یک کل است و دنیای جدیدی را از طریق تلفن شما باز می کند. دیگر به خودی خود به تلفن بازی احتیاج ندارید و همچنین نیازی به اتصال به تلویزیون یا مانیتور ندارید. در حالی که اندروید چند بازی عالی دارد، فقط کافی است به همه موارد موجود در بهترین بازی های اندروید و موارد برجسته بازی هفته نگاه کنید، تعداد کمی از آنها به عنوان مثال با Master Master Collection مقایسه می شوند. موارد تکراری وجود دارد ، مانند Dead Cells ، اما کتابخانه های بزرگ موجود ، بهترین مواردی را که فروشگاه Play تاکنون ارائه داده است، به چالش می کشد. یک روز جدید برای بازی های Android در حال طلوع است.

با وجود این وعده بازی ابر، هنوز موانعی وجود دارد که باید برطرف شود. قابل توجه ترین آن اینترنت خود اینترنت است. بلکه منظورم اتصال تلفن همراه یا پهنای باند شما است و تأثیر آن بر تجربه شما چقدر است. متأسفانه ، محدودیت داده ها برای خیلی ها یک چیز واقعی است. سرعت یا میزان استقبال شما ممکن است ایده آل نباشد ، و احتمالاً شما را با یک تجربه بازی بی نظیر و فوق العاده روبرو می کند. و حتی در شرایط ایده آل ، UX هنوز هم می تواند مشکلاتی داشته باشد.

چیزی که اوایل به ذهنم رسید این بود که بازی ابری – در این مورد ، بازی ابری با Xbox Game Pass – برای افرادی که توانایی خرید در اکوسیستم کنسول را ندارند ، می تواند واقعاً عالی باشد. اما بعداً بیشتر به آن فکر کردم و فهمیدم که این افراد حتی ممکن است تلفنهای هوشمند یا پهنای باند لازم را در خانه نداشته باشند (در صورت داشتن اینترنت) برای پخش جریانی بازی ها.

فراموش کردن ، به ویژه کار در این صنعت ، آسان است که در این کشور افرادی وجود دارند که حتی در خانه کامپیوتر ندارند. به تجربه من ، با این افراد در مناطق بسیار روستایی روبرو شده ام ، اما آنها می توانند در هر جایی زندگی کنند. آنها ممکن است برای گذران زندگی ، درخواست کار و انجام تکالیف خود به Wi-Fi رایگان اعتماد کنند. در حالی که می خواهم فکر کنم که بازی ابری فقط کاری راحت برای افرادی مثل من نیست ، ما در دنیای ایده آل زندگی نمی کنیم و افرادی که واقعاً می توانند از این تغییر الگوی بازی بهره مند شوند ممکن است نتوانند آن را تجربه کنند اصلاً بنابراین چگونه این واقعیت را به اثبات می رساند که بازی های ابری کامل نیستند؟ من فکر می کنم ما باید اعتراف کنیم که آنچه من در مورد آن صحبت کردم یک نقص ذاتی با این مفهوم است. مطمئناً ، پخش جریانی داده ها مقدار زیادی از داده ها را جوش می دهد و افراد بیشتری به زودی تحت وزن کلاهک داده در اینترنت خانه خود قرار می گیرند ، اگر قبلاً این کار را نکرده باشید. همه افراد دارای اینترنت فوق العاده قابل اعتماد در خانه ، یا بهترین روتر یا پوشش خانه یا داده های نامحدود در برنامه تلفن همراه خود نیستند. تاخیر و شانس عمومی اکنون اجتناب ناپذیر است. اینها مشکلاتی است که ممکن است همیشه مشکلاتی مانند Game Pass ، Stadia و موارد دیگر را آزار دهد. اما در پایان ، مشکلات و ضعف های بازی Cloud از همان ابتدا کاملاً مشهود بود و فقط کارهای زیادی در مورد آنها می توان انجام داد.

اگرچه ممکن است خود اشتراک ها خیلی بد نباشند، منظور من این است که Game Pass Ultimate یکی از بهترین معاملات قیمت پایین بازی با قیمت 15 دلار در ماه است، هنوز پیش نیازهایی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید ، پیش نیازهایی که همه به آنها دسترسی ندارند. به نظر می رسد که من از این کار یک معامله بزرگ انجام می دهم ، اما می خواهم تأکید کنم که اگرچه بازی در فضای ابری بسیار جذاب است ، اما برای همه مناسب نیست.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بازی در فضای ابری می تواند منجر به کاهش درگاه های تلفن همراه شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *