تصویربرداری 4k با دوربین های گوشی iPhone 8

تصویربرداری 4k با دوربین های گوشی iPhone 8

تصویربرداری 4k با دوربین های گوشی iPhone 8: هر چه به ماه سپتامبر نزدیک تر می شویم اطلاعات بیشتری راجع به iPone 8 پخش میشوند و به دست ما می رسند.تابه حال بهترین اطلاعاتی که منتش شده از سوی کمپانی اپل بوده، که از روی آنها حتی رندرهایی نیز طراحی شد.
یک ویژگی دیگر که به تازگی توسط سرویس iHelp افشا شده است، قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4k و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه توسط دوربین این گوشی است. شما می توانید کدی که این ویژگی iPhone 8 را افشا کرده را در عکس زیر مشاهده نمایید.

تصویربرداری 4k با دوربین های گوشی iPhone 8

همچنین یک کد دیگر نیز توسط iHelp افشا شده که گویای این است که دوربینی که توانایی فیلمبرداری با این رزولوشن را دارد، دوربین سلفی این گوشی است. این به آن معنا خواهد بود که دوربین سلفی نیز میتواند با همان رزولوشن و نرخ فریم دوربین اصلی فیلمبرداری کند.
زمانی که نسخه ۹ سیستم عامل iOS عرضه شد نیز چنین کدی پخش شد که گویای آن بود که دوربین سلفی آیفون هایی که پس از عرضه این نسخه از سیستم عامل iOS عرضه خواهند شد دارای قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 1080 و نرخ فریم ۲۴۰ در ثانیه ( اسلوموشن) بعلاوه فلاش و عکسبرداری Panorama خواهد بود. اما از بین تمامی این ها تنها فلاش اضافه شد، که آن نیز یک فلاش سخت افزاری نبود و تنها صفحه نمایش سفید می شد تا نور ایجاد کند.

درست است که قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ در ثانیه برای دوربین سلفی فوق العاده است، اما متاسفانه چنین قابلیتی به دوربین سلفی اضافه نخواهد شد، زیرا کمپانی اپل زمانی این چنین دوربین سلفی در گوشی هایش قرار خواهد داد که چند سال از قراردادن این دوربین در پشت گوشی هایش گذشته باشد. می توانیم این گونه برداشت کنیم که اپل نمی خواهد کاربرانش همه چیز را یک جا داشته باشند.
بالاخره روزی را که اپل چنین آیفونی را عرضه کند خواهد رسید. یکی از نشانه ها، این است که کمپانی اپل اخیرا یک بروزرسانی برای سیستم عامل مک عرضه کرده که قابلیت پشتیبانی از ویدیوها با اینکودینگ H.265 را به این سیستم عامل افزوده است. H.265 باعث می شود که ویدیو چهل درصد کمتر از H.264 فضا را اشغال کند.
به هر حال دوربین با قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4k با نرخ فریم ۶۰ در ثانیه می تواند یک حرکت خوب از طرف کمپانی اپل باشد که آیفون را دوباره به بالای جدول گوشی هایی با دورین خوب بفرستد و بتواند با رقبای قدرتمندی همانند HTC U11 , Samsung Galaxy S8 و Google Pixel رقابت کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تصویربرداری 4k با دوربین های گوشی iPhone 8

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *