تا 2022 آپدیت بزرگی برای iOS 15 منتشر نمی شود

تا 2022 آپدیت بزرگی برای iOS 15 منتشر نمی شود

شرکت اپل نخستین بار در رویداد WWDC 2021 بود که از سیستم عامل iOS 15 رونمایی کرد. سیستم عاملی که نسبت به نسخه قبل ویژگی های بهتری به همراه داشته و روی جدیدترین آیفون و برخی مدل های قبلی این گوشی قابل استفاده است.

در حالی که چند ماهی از انتشار iOS 15 برای آیفون می گذرد، تاکنون آپدیت های کوچکی توسط اپل منتشر شد که عمدتا موجب رفع مشکلات فنی این سیستم عامل جدید می شود. حال مشخص شده قرار نیست تا سال 2022 خبری از یک آپدیت بزرگ باشد.

این یعنی ممکن است تا سال آینده تنها شاهد انتشار آپدیت های سطحی و ساده برای iOS 15 باشید اما تا 2022 اپل می خواهد آپدیت بزرگتر و با ویژگی های بیشتر ارائه دهد. ویژگی که بتواند نظر علاقمندان را جلب سازد.

از ویژگی های کلیدی این سیستم عامل می توان به موارد زیر پرداخت.

یکی از ویژگی‌های کاربردی که در iOS 15 تعبیه شده، قابلیت بیشتر اشتراک گذاری کردن است. ویژگی که به افراد اجازه می‌دهد از روش‌های مختلف برای اشتراک گذاری بهره گیرند. بنابراین روش‌های مختلفی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد تا به سادگی بتوانند به هدف موردنظر جهت اشتراک گذاری برسند. در برنامه‌های مختلفی نظیر  Photos، سافاری، Apple Music و Apple Podcasts، بخش جدیدی در نظر گرفته شده که Shared With You نام دارد. در واقع از این بخش می‌توانید هر آنچه که از طریق اپ Messages به اشتراک گذاشته شده را تماشا کنید.

اولین ویژگی که جدیدا به iOS افزوده شده و با iOS 15 دردسترس قرار گرفت، قابلیت Focus نام دارد. کاربری این ویژگی دقیقا مشابه قابلیت  Do Not Disturb در گوشی‌های اندرویدی است. به کمک آن می‌توانید تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشید تا کمتر از طریق گوشی شاهد مزاحمت‌هایی از سوی افراد باشید. همچنین در این قابلیت افراد پروفایل مختلفی می‌توانند تعیین کنند که باید به نوع سفر، نوع کاری، نوع خانگی و برخی دیگر اشاره کرد. یکی از قابلیت جالب این ویژگی آن است که هنگام ارسال پیام به شخصی، آن شخص مطلع خواهد شد شما نوتیفیکیشن را غیرفعال کردید.

یکی از قابلیت‌های جالب در iOS 15، قابلیت زمان بندی کردن نوتیفیکیشن‌ها است. در واقع شما از این بخش می‌توانید گزینه‌ای به عنوان  Scheduled Summary را مشاهده کنید. از این طریق می‌توانید تعیین کنید که نوتیفیکیشن موردنظر در چه زمانی آشکار شود. این قابلیت قطعا برای افرادی که چندان تمایل ندارند هیچ تماشا فیلم یا انجام بازی نوتیفیکیشن دریافت کنند، گزینه عالی است. شاید مسائل سلامتی برای افراد یک مسئله شخصی محسوب شده و نمی‌خواهند آن را با شخصی به اشتراک بگذارند، اما اشتراک گذاری با خانواده از جمله پدر و مادر بدیهی است. به کمک اپلیکیشن Apple Health در iOS 15 می‌توانید از این پس اطلاعات خود را با افرادی که می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید  تاریخ رونمایی خانواده آیفون 12 اپل مشخص شد

اپل در برنامه اپل هلث سیستم عامل iOS 15، ویژگی به کار گرفته که Walking Steadiness نام دارد. این قابلیت به افراد اطلاعاتی مربوط به راه رفتنشان ارائه می‌دهد. برای مثال اگر به مرور زمان نحوه راه رفتن شما با مشکلی رو به رو شد، این اپ به شما یادآوری می‌کند و هشدار می‌دهد تا به سراغ پزشک متخصص مراجعه کنید. این ویژگی بیشتر برای سالمندان یا افرادی که به بیماری‌ها عضلانی یا استخوانی مبتلا هستند، می‌تواند گزینه خوبی تلقی شود. مشترکان سرویس آی کلاود پلاس از این پس می‌توانند از قابلیتی به نام  iCloud Private Relay بهره گیرند. این ویژگی تا حدودی شبیه به VPN است و هنگام کار با اینترنت به رمزگذاری اطلاعات کاربر می‌پردازد و بیشتر جنبه امنیتی دارد.

اپلیکیشن Find My در iOS 15 قابلیت جدیدی دریافت کرده که مثلا وقتی فاصله‌ی آیفون نسبت به مک‌بوک یا اپل واچ از یک حدی بیشتر شود، نوتیفیکیشنی در رابطه با جا گذاشتن آن به نمایش در می‌آید.

با تمام این تفاسیر iOS 15 نسخه بهتری نسبت به سیستم عامل های قبل است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تا 2022 آپدیت بزرگی برای iOS 15 منتشر نمی شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *