تاثیر تکنولوژی و خریدهای آنلاین بر زندگی روزمره

تاثیر تکنولوژی و خریدهای آنلاین بر زندگی روزمره

گسترش اینترنت و پیشرفت تکنولوژی در قرن اخیر همه چیز را در زندگی انسان‌ها تحت تاثیر قرار داده است. ارتباطات دچار تغییر و تحولات عظیمی شده و تقریبا برای رفع تمام نیازهای بشر مانند خرید پوشاک، غذا و کارهای ضروری روزمره از اینترنت استفاده می‌شود.

استفاده از اینترنت همچنین به روی آموزش، اشتراک اطلاعات، خرید کالاها و تجارت هم تاثیر گذاشته است. اینترنت سرعت انجام کارها را به طرز قابل توجهی بالا برده است. به طور مثال قبلا برای اطلاع از اخبار باید از خانه خارج می‌شدیم و به روزنامه فروشی می‌رفتیم اما حالا تنها با چند کلیلک، اخبار شهر و کشور خود و سراسر جهان را در موبایل خود مطالعه می‌کنیم.

با استفاده از اینترنت موبایل خود به سادگی می‌توانیم اقلام ضروری خانه و آشپزخانه را خریداری کنیم و آن‌ها را درب منزل تحویل بگیریم. علاوه بر آن در صورت خرید از فروشگاهی مثل اسنپ اکسپرس (سوپرمارکت اسنپ) می‌توانیم با مراجعه به وب سایت موپُن، کد تخفیف اسنپ اکسپرس را برداریم و خرید خود را با گرفتن تخفیف انجام دهیم.

 

تاثیر تکنولوژی شامل چه جیزهایی می‌شود؟

تکنولوژِی تاثیرات مثبت و منفی به روی زندگی ما انسان‌ها گذاشته است. اما باید به این نکته اشاره کرد که بیشتر تاثیراتی که اینترنت در زندگی ما گذاشته است، مثبت بوده و می‌توان گفت امکانات به روزی که ما امروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم عمدتا با هدف “آسان کردن زندگی روزمره” ما طراحی شده اند.

تاثیر تکنولوژی و خریدهای آنلاین بر زندگی روزمره

گسترش ارتباطات مجازی:

یکی از مهم‌ترین تاثیرات اینترنت در زندگی ما این است که ارتباطات فیزیکی کمتر شده و انسان‌ها بیش از پیش از طریق شبکه‌های اجتماعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. که این مسئله هم تاثیر مثبت دارد هم منفی.

تاثیر منفی آن می‌تواند این باشد که با وجود ابزارهایی که ارتباط تصویری و ویدئویی را راحت می‌کنند، انسان‌ها ارتباطات حضوری و اجتماعی را کمتر می‌کنند و این به روی مهارت‌های رفتاری-اجتماعی آن‌ها اثیر منفی می‌گذارد.

گاهی اوقات هم ارتباط حضوری سریع امکان پذیر نیست. مثلا شخصی که می‌خواهیم با او ارتباط برقرار کنیم در یک کشور دیگر یا یک شهر دیگر زندگی می‌کند. در این طور مواقع اینترنت به کمک ما می‌آید و این یکی از تاثیرات مثبت اینترنت در زندگی ماست.

سیستم حمل و نقل:

با گسترش اینترنت و ازدیاد اپلیکیشن‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری، مردم برای جابجایی از نقطه‌ای به نقطه دیگر از اینترنت استفاده می‌کنند. به طوری که برای سفرهای هوایی و زمینی و برای رزرو بلیط قطار و هواپیما می‌توانیم از وب سایت‌های مختلفی استفاده کنیم.

در کنار سفرهای برون شهری، سفرهای درون شهری هم برای کاربران بسیار پر استفاده هستند و سامانه‌های زیادی مانند اسنپ و تپسی برای پاسخ به این نیاز مردم تاسیس شده اند. جدا از استفاده زیاد مردم، وب سایت‌های تخفیفی زیادی مانند وب سایت موپُن وجود دارند که برای استفاده از این سامانه‌ها به شما کد تخفیف ارائه می‌دهند. برای مثال اگر شما می‌خواهید کد تخفیف اولین سفر تپسی خود را دریافت کنید، می‌توانید به وب سایت موپُن مراجعه کنید و اولین سفر تپسی خود را با صرف هزینه کمتر انجام دهید و لذت ببرید.

 

خرید کالاهای ضروری و غیر ضروری:

یکی از مهم‌ترین دلایل گسترش زیاد اینترنت همین بود که افراد می‌توانستند با استفاده از آن، کالاهای مختلف را خریداری کنند.

خرید غذا و مواد غذایی:

مواد غذایی جزو کالاهایی هستند که باید به طور روزانه خریداری شوند و این امکان که با استفاده از سوپر مارکت‌های آنلاین می‌شود، مواد غذایی را به سرعت خریداری کرد و درب منزل تحویل گرفت، مزیت بزرگی به حساب می‌آید و از اتلاف وقت و انرژی به طرز قابل توجهی جلوگیری می‌کند.

تاثیر تکنولوژی و خریدهای آنلاین بر زندگی روزمره

خرید پوشاک:

دیگر مثل گذشته‌ها نیازی نیست که برای خرید لباس به بیرون از خانه بروید و ساعت‌های زیادی را صرف قدم زد در بازار کنید. فروشگاه‌های لباس زیادی وجود دارند که در این امر به شما کمک می‌کنند.

در این فروشگاه‌ها سایز، جنس و تمام مشخصات لباس‌ها نوشته می‌شود تا بتوانید با آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید. همچنین شما قبل از خرید می‌توانید عکس‌های زیادی از زاویه‌های مختلف لباس مشاهده کنید.

یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های آنلاین لباس دیجی استایل است که وابسته به فروشگاه بزرگ دیجی کالا می‌باشد. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از این فروشگاه خرید کنید پیشنهاد می‌کنیم که به وب سایت موپُن مراجعه کنید و با برداشتن کد تخفیف دیجی استایل اولین خرید ، اولین خرید خود را با صرف هزینه کمتر انجام دهید و لذت ببرید.

 

نتیجه گیری:

به طور کلی می‌توان گفت گسترش اینترنت و پیشرفت تکنولوژی تاثیرات مثبت زیادی به روی زندگی مدرن گذاشته است و آن را مدرنیزه کرده و این تاثیرات مثبت تا حد زیادی تاثیرات منفی را خنثی می‌کنند. مردم با استفاده از تکنولوژی مدرن امروز در زمان خود صرفه جویی می‌کنند، می‌توانند قبل از انجام خریدهای خود محصولات زیادی را جستجو و بررسی کنند.

همچنین برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی تنوع زیادی در محصولات وجود دارد. ضمنا با وجود وب سایت‌هایی مانند موپُن، امکان دریافت تخفیف برای اکثر فروشگاه‌ها وجود دارد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاثیر تکنولوژی و خریدهای آنلاین بر زندگی روزمره

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *