تانک های آمریکایی مجهز به سیستم حفاظتی و تجهیزات پیشرفته

تانک های آمریکایی

می توان گفت که ۲۵۰ تانک آبرامز ارتش آمریکا دارای سیستم شناسایی و منهدم کردن موشک های ضد تانک خواهند بود. بر اساس گزارش های breaking defense ارتش آمریکا از بودجه خود در سال ۲۰۱۹ قسمتی از آن را برای خرید ۲۶۱ عدد از سیستم حفاظتی فعال ضد تانک APS در راستای تجهیز تانک های آبرامز استفاده خواهد شد. پیشرفته کردن این تانک ها به دلیل بیشتر شدن عمر و شانس بیشتر برای جنگ با تهدید های راکتی و موشک های ضد تانک پیشرفته ارتش روسیه صورت خواهد بود. پیشرفته کردن این تانک ها پس از مشاهده های دوساله ارتش ایالات متحده بر امکانات زرهی که به عنوان سیستم حفاظتی فعال شناخته می شود، انجام خواهد شد.

این سیستم حفاظتی فعال یا همان APS که به صورت کلی به هنوان یک هدیه گران قیمت برای ادوات نقلیه زرهی به حساب می آید و بعد از مجهز کردن این تجهیزات ، حلقه ای از آنتن های راداری به بررسی و دریافت اطلاعات و تهدید های موشکی در تمامی نقاط می پردازد و زمانی که موشکی بر علیه تانک و حتی یک خمپاره در محیط پیدا شود ، این سیستم با تمام سرعت شروع به شناسایی موشک، فاصله آن و میسر آن پیدا می کند. این سیستم آتش ، با شلیک ساچمه های فلزی مانند شات گان، موشک را منهدم می کند.

تانک های آمریکایی

دلیل استفاده از سیستم APS در ارتش آمریکا نشان دهنده ترس این دولت از جنگ های ۱۴ ساله شبه چیریکی در عراق و افغانستان و علاوه بر آن تهدید همیشگی آن یعنی ارتش روسیه تلقی می شود. لازم به ذکر است که چیریک های عراقی و تروریست های طالبان فقط موشک های ضد تانک معمولی را داشتند که در مقابل زره سنگین تانک M1 کارایی نخواهد داشت.

در روسیه موضوع متفاوت است و این کشور دارای تجهیزات موشک های ضد تانک جدید و صدها تانک و هلیکوپتر ضد تانک پیشرفته است. این کشور در سال ۲۰۱۴ با سو استفاده از کم بود قدرت غرب در دفاع از شبه جزیره کریمه، نیروی زمینی روسیه قادر شد آن را تصرف کند و با استفاده از مانور های نظامی تحریک آمیز و با ترساندن هم پیمانان ناتو در اروپای شرقی، آمریکا را به حالت دفاعی در آورد.

تانک های آمریکایی

در مورد این سیستم می توان گفت که بسیار سبک است و فقط دارای ۸۲۰ کیلوگرم که معادل ۱۸۰۷ پوند است ، می تواند یک تانک ۷۰ تنی را در مقابل قدرتمند ترین ضد تانک ها در دور یا نزدیک محافظت کند ولی در صورتی که تانک را به روش قدیمی که به صورت قطور کردن بدنه تانک با لایه های ضعیف شده اورانیوم علاوه بر مصرف چند تن از این آهن، سیستم تعلیق و موتور تانک فشار وارد شود و باعث کند شدن و کم شدن سرعت عملیات می شود.

اکنون سه تیپ زرهی که این ویژگی را بدست می آورند مشخص نشده اند ولی به احتمال زیاد دو تیپی که در خارج از ایالات متحده هستند برای پشتیبانی از حامیان آمریکا که در سایر کشور ها قرار دارند ، از سیستم APS استفاده خواهند کرد و آمریکا مدام یک تیپ به کره جنوبی و یک تیپ به اروپا می فرستد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تانک های آمریکایی مجهز به سیستم حفاظتی و تجهیزات پیشرفته

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *