بر فراز Google Earth با واقعیت مجازی به پرواز درآیید

هم اکنون نسخه واقعیت مجازی Google Earth به صورت رایگان روی HTC Vive موجود است که به کاربران اجازه کشف گنجینه های فرهنگی بازسازی شده و نشان واقعیات برجسته جهانی داده و یا به برخی از افراد کمک کرده تا خانه هایشان را در VR (واقعیت مجازی) جستجو و مشاهده نمایند.

واقعیت مجازی Google Earth در طول زمان همواره در حال توسعه بوده و از این رو یک شبیه ساز ادراکی از نمای خیابان (Street View) اضافه کرده که روی کاردبورد و پلتفرم های دی دریم آن منتشر شده است. اما از آنجا که نمای خیابان رشته ای از عکس های تماما جمع آوری شده توسط دوربین های 360 درجه ارائه می دهد، کاربران واقعیت مجازی Google Earth عملا قادر هستند تا بر فراز یک بازسازی از مکان نگاری جهان آزادانه به پرواز درآیند یا در تورهای گردشگری از مکان های مشابه با منهتن یا دره یادبود دیدن کنند.

در حال حاضر، واقعیت مجازی Earth فقط روی Vive قابل اجرا و نمایش است. اگرچه مدیر تولید اپلیکیشن های واقعیت مجازی، “Mike Podwal”، گفته است: “Google در حال بررسی و پیگیری پشتیبانی واقعیت مجازی روی پلت فرم های دیگر می باشد.”

پس از اپلیکیشن محبوب نقاشی “Tilt Brush” که حاصل استدیوی توسعه واقعیت مجازی Skillman & Hackett در سال 2014 می باشد، “Vive” دومین برنامه انتشار یافته Google است.

در نمایش های واقعیت مجازی غیر از Google اندکی ناهمواری به چشم می آید. بسیاری از مناطق دارای نقشه های مسطح با توپوگرافی یا مکان نگاری ناهموار می باشند. به طوری که کاملا مکان های ساخته شده را هم به نمایش نمی گذارند. و از خصوصیات طبیعی تصویری آن ها این است که درختان را به مانند توده های پر شده کم پلی نشان می دهند که حین جهانگردی مجازی یک گزینه نسبتا بزرگ محسوس محسوب می شوند. که همه این ویژگی های تصویری در واقعیت مجازی Earth به گونه ای دیگر با مفاهیم آشکار و واضح جای گرفته اند.

به هر حال فکر درباره نسخه جدید اپلیکیشن واقعیت مجازی با قابلیت های بیشتر هیجان انگیز به نظر می رسد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بر فراز Google Earth با واقعیت مجازی به پرواز درآیید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *