بررسی گوشی 11 Lite 5G NE شیائومی

بررسی گوشی 11 Lite 5G NE شیائومی

شرکت شیائومی هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی و عرضه می کند. در این بین باید به گوشی 11 Lite 5G NE اشاره کنیم که میان رده ای زیبا با مشخصات کلیدی برجسته است.

آیا شیائومی Mi 11 Lite 5G را که قبلاً بررسی کردیم به خاطر دارید؟ این تلفن فوق سبک 5G در نسخه جدید Xiaomi 11 Lite 5G NE بازگشته است. بنابراین تفاوت بین Xiaomi (Mi) 11 Lite 5G NE و Mi 11 Lite چیست و دقیقاً چه چیزی در مدل جدید ارتقا یافته است؟

Xiaomi 11 Lite 5G NE تقریباً شبیه Mi 11 Lite به نظر می رسد. بدنه 157 گرم (باریک 6.8 میلی متر) نیز تقریباً وزن نسخه Lite 5G را دارد. من فکر نمی کنم طراحی و وزن یکسان چیز بدی باشد ، زیرا همیشه فکر می کردم Mi 11 Lite 5G زیبا به نظر می رسد و در دستان من احساس خوبی دارد.

بنابراین توجه خود را به قسمت جلوی گوشی معطوف کنیم. Lite NE همچنان دارای صفحه نمایش OLED FHD+، 90 هرتز مشابه مدل قدیمی است. اما اکنون با پشتیبانی Dolby Vision ارائه می شود.

بررسی گوشی 11 Lite 5G NE شیائومی

پردازنده باعملکرد بالا

آیا ویژگی صفحه نمایش شیائومی 11 lite 5G را به خاطر دارید؟ خوب ، شیائومی 11 Lite NE هنوز از پیکسل های RGB Delta بدون هیچ گونه تغییری استفاده می کند ، بنابراین کاستی های Lite 5G هنوز در مدل Lite NE وجود دارد. اگر شما فردی هستید که از ظاهر صفحه بسیار آگاه هستید ، باید از این عامل خاص آگاه باشید.

اگرچه هیچ تغییری در ظاهر ایجاد نشده است ، اما تراشه از Snapdragon 780G به Snapdragon 778G تغییر کرده است. در بنچمارک Antutu ، این گوشی نمره 499299 را دریافت می کند ، در حالی که در Geekbench 5 امتیاز تک هسته ای 767 و نمره چند هسته ای 2489 را دریافت می کند.

در واقع امتیازات در مقایسه با 780G کاهش یافته است. Mi 11 Lite می تواند با نرخ فریم فوق العاده با PUBG HDR Graphics اجرا شود ، در حالی که Lite NE نمی تواند. هنگام اجرای Genshin Impact ، گیم پلی بازی به خوبی Mi 11 Lite مجهز به Snapdragon 780G نیست و تاخیر بیشتری دارد. بنابراین NE از نظر عملکرد بازی یک مرحله پایین است. و هنگام اجرای بازی های بزرگ مانند Genshin Impact ، زیرا واحد شیائومی  11 Lite NE ما فقط 6 گیگابایت رم دارد ، کنترل MIUI بر برنامه های پس زمینه بسیار سخت است و باعث می شود اکثر برنامه های پس زمینه کشته شوند. بنابراین اگر می خواهید بازی های بزرگ انجام دهید ، توصیه می شود نسخه ای با رم 8 گیگابایت یا بیشتر خریداری کنید.

دوربین ایده آل

تنظیمات دوربین شیائومی  11 Lite 5G NE نیز همان Mi 11 Lite 5G است که دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی ، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی تله است. عملکرد این سه لنز تقریباً مشابه چیزی است که در Mi 11 Lite 5G نیز مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید  انتشار تصویر رندر شده گوشی Mix 5 Pro شیائومی

بررسی گوشی 11 Lite 5G NE شیائومی

عملکرد متوسط ​​است ، عمدتا به این دلیل که HDR ضعیف است و مستعد نوردهی بیش از حد و کم نور موضعی است. مسئله خطوط ناهموار در زوم 2 برابر ذکر شده در Mi 11 Lite 5G هنوز در مدل NE وجود دارد. عملکرد در شب مانند اکثر تلفن های ارزان قیمت است ، فقط دوربین اصلی عملکرد بهتری دارد و لنزهای فوق عریض برای دید بهتر نیاز به روشن شدن حالت شب دارند.

لنز ماکرو تله نیز یکی از دوستان قدیمی ما است و مثل همیشه بهتر از اکثر لنزهای ماکرو موجود است. فوکوس خودکار و توانایی فوکوس بر روی اجسام در فاصله بسیار نزدیک ، امکان عکسبرداری ماکرو بسیار خوب را می دهد. به طور کلی ، عکاسی شیائومی  11 Lite 5G NE از نظر قیمتی در سطح متوسط ​​قرار دارد و هیچ پیشرفتی نسبت به Mi 11 Lite 5G ندارد.

ویدئوی دوربین اصلی تا 4K 30FPS و لنز فوق عریض تا 1080P/30FPS را پشتیبانی می کند. حالت 60 فریم در ثانیه هنوز دارای تثبیت کننده تصویر است تا بتوانید عکس های ویدئویی خوبی بگیرید ، اما نقطه ضعف آن هنوز محدوده دینامیکی نسبتاً کمی است.

 

باتری و عمر آن

بررسی گوشی 11 Lite 5G NE شیائومی

برخلاف Mi 11 Lite 5G ، Xiaomi 11 Lite 5G NE همراه با شارژر و کابل در جعبه عرضه می شود. قدرت شارژ هنوز 33 وات است ، اما به نظر می رسد کنترل دما شدیدتر شده است. ده دقیقه طول می کشد تا 20 charge شارژ شود ، نیم ساعت طول می کشد تا 51، و 71 دقیقه برای یک بار کامل. باتری هنوز 4250 میلی آمپر ساعت است.

اگرچه قابل توجه است که بیش از 4000 میلی آمپر ساعت باتری در یک بدنه 157 گرمی قرار دارد ، اما هنوز کمی ناامید کننده است که NE به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی ارتقا نیافته است. نیم ساعت Tiktok 5٪ ، ویدیوی آنلاین 1080P 4٪ مصرف کرد ، ده دقیقه PUBG شارژ را 4٪ بیشتر کرد ، در حالی که سی دقیقه Genshin Impact باتری را 7٪ بیشتر کاهش داد. به نظر می رسد این تراشه با قدرت کمتر عمر باتری بهتری را ارائه می دهد.

تفاوت بین شیائومی 11 Lite 5G NE و Mi 11 Lite 5G در واقع فقط در بخش تراشه است ، بقیه اساساً یکسان است. واقعاً تنها یک دلیل برای انتخاب شیائومی 11 Lite 5G NE وجود دارد، این سبک ترین تلفن 5G است که می توانید در حال حاضر خریداری کنید و باتری بزرگتر از 4000mAh دارد. این به تنهایی باعث می شود خرید آن برای مردم جذاب باشد.

به هر حال با این گوشی هوشمند شیائومی می توان تجربه کاربری طولانی داشت، همچنین مشخصات کلیدی قابل توجهی نیز توسط شرکت چینی به کار گرفته شده تا نظر مخاطب را جلب کند.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گوشی 11 Lite 5G NE شیائومی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *