بررسی گوشی هوشمند TCL 10 5G

به مناسب TCL 10 5G گرانترین گوشی هوشمند غول فناوری و اولین قدم در دنیای اتصال 5G است. اما بیشتر از اینکه بازار پرچمدار آیفون 12 Pro Max یا Galaxy S21 Ultra گران قیمت را هدف قرار دهد ، هدف آن دید در بازار میان رده است که تحت سلطه گوشی های با ارزشی مانند Pixel 4a 5G قرار دارد.

این می تواند تلفن را به نظر یک گوشی عالی برساند ، به خصوص که سال گذشته متوجه شدیم که با ورود اولین مارک تجاری TCL به دنیای تلفن های هوشمند کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته ایم: TCL 10 Pro.

پس از سالها کار با مارک هایی مانند Blackberry و Alcatel ، سرانجام تولید کننده تلویزیون نام خود را به حلقه انداخت و نتایج چشمگیر بود. این تلفن با وجود قیمت 399.99 پوندی خود ، ویژگی های زیادی از جمله پردازش سریع ، نمایشگر OLED و سیستم دوربین جالبی را که در شاسی گوشی جاسازی شده بود ، به خوبی جمع و جور کرد.

با این حال ، متاسفانه بعد از چند هفته با تلفن جدید ، تأیید می کنم که صاعقه دو بار با TCL 10 5G برخورد نکرده است. با ما همراه باشید:

قیمت گوشی هوشمند TCL 10 5G

با 10 5G مشخص است که TCL تلفن را به عنوان گزینه ای مستقیم برای TCL 10 Pro مدل سازی می کند. TCL 10 5G با 399.99 پوند (تقریباً 546 دلار / 451 یورو) به فروش می رسد ، همان قیمتی که در حال حاضر برای Pro خریده شده است.

در حالی که این تلفن ها به گونه ای طراحی شده اند که دقیقاً در گوشه گوشه بازار جلب می شوند ، اما در مناطق مختلف بسیار متفاوت هستند ، بنابراین روند تصمیم گیری برای استفاده از تلفن کاملاً به ویژگی هایی که شما ارزش بیشتری دارند بستگی دارد.

طراحی و صفحه نمایش – یک قدم پایین در هر دو زمینه برای TCL 10 5G

یکی از ویژگی های بارز TCL 10 Pro طراحی بسیار جالبی بود که یکپارچه ماژول دوربین عریض را در بدنه خود ادغام می کرد و سبکی کاملاً مختص به خود ایجاد می کرد. می توانید ناامیدی من را تصور کنید که پس از جعبه گشایی TCL 10 5G، در عوض با یک دست انداز دوربین عریض (البته باریک) روبرو شدیم.

با این وجود ، این گوشی دارای یک پشت شیشه ای و یک قاب آلومینیومی است که هر دو با هم ترکیب می شوند و وزنی مناسب را در دست ایجاد می کنند که مطمئنا باعث می شود TCL 10 5G گرانتر از آنچه که هست ، حتی در مقایسه با گران قیمت ، اما پلاستیکی پشتیبانی ، Galaxy S21. در پشت ، یک شیب بسیار ظریف نیز وجود دارد که هنگام حرکت چشم های شما به سمت پایین تلفن رخ می دهد. این به سختی چشم نوازترین طرحی است که من تاکنون دیده ام ، اما جذابیت خاصی دارد ، به خصوص اگر گزینه Chrome Blue را انتخاب کنید.

صداهای صوتی خوشحال خواهند شد که بدانند TCL 10 5G به یک ورودی هدفون 3.5 میلی متری برای پخش بدون ضرر مجهز شده است ، اما حتی نادرتر است که یک دکمه اختصاصی در سمت چپ گوشی وجود داشته باشد که دستیار Google را فعال می کند. به عنوان یک کاربر مستمر دستیار Google ، داشتن یک محرک فوری بسیار مفید بوده است ، اما به هر دلیلی عملکرد دکمه را نمی توان سفارشی کرد تا در عوض برنامه دیگری را باز کند. همه من به خاطر داشتن چند دکمه بیشتر از ترکیب استاندارد روشن / خاموش است، اما این یک فرصت از دست رفته است. فکر می کنم شما همیشه می توانید برنامه ای را که واقعاً می خواهید استفاده کنید از دستیار Google بخواهید.

پایین آوردن هزینه ها هنگام ساخت یک تلفن 5G هنوز هم روی حیله و تزویر است ، اما از همان لحظه ای که تلفن را روشن کردم ، کیفیت صفحه نمایش کاملاً واضح بود که اولین طراحی TCL 10 5G بود. در حالی که صفحه نمایش TCL 10 5G کمی بزرگتر است و 6.53 اینچ است ، صفحه OLED تلفن قبلی با یک صفحه نمایش کم نور IPS جایگزین شده است. این بدترین سازشی نیست که با آن روبرو شده ام ، اما اینکه 10 10G فاقد تابش بصری 10 Pro است ، ناامید کننده است.

برای رفع این مشکل ، TCL شامل برنامه NXTVISION شده است که آنچه در صفحه است را تجزیه و تحلیل می کند و رنگ و کنتراست را تنظیم می کند تا تصویر روشن تر و کم نورتر از آنچه در تلفن های هوشمند با صفحه نمایش مشابه مشاهده می کنید ، باشد. این افزایش قطعاً قابل توجه است ، اما نزدیک به قدرت یک صفحه OLED نیست ، که سیاه پوستان بهتر و تجربه ای پویاتر را ارائه می دهد.

به عنوان یک نکته جانبی، اگر قصد تماشای هر محتوایی را در TCL 10 5G دارید ، مطمئن شوید که یک هدفون مناسب دارید زیرا بلندگوهای رو به پایین تقریباً ممکن است کسل کننده باشند. صدا احساس صاف می کند و خروجی یک طرفه برای انتقال لایه های قابل تشخیص ایده آل نیست.

 

دوربین – یک قاپ اصلی اصلی و مناسب که دارای وزن مرده دیجیتال است

دقیقاً مانند 10 Pro پیش از خود ، TCL 10 5G دارای تنظیم دوربین چهارگانه است اما با یک گزینه فوق العاده گسترده کمی تنزل یافته. این بار شما یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی ، یک فوق العاده گسترده 8 مگاپیکسلی ، یک عمق 2 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی مورد علاقه همه را دارید.

همانطور که معمولاً در مورد این گوشی وجود دارد ، جذابیت دوربین های متعدد وسوسه انگیز است، اما آنچه در نهایت با آن مواجه می شوید دسته ای از سنسورهای ضعیف در مقابل یک سنسور است که عملکرد خوبی دارد ، دقیقاً مانند Pixel 4a. خوشبختانه برای TCL 10 5G ، ارائه دوربین یک فاجعه کامل نیست ، با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی قادر به انجام یک کار مناسب و معقول در شرایط خاص است. با همراه داشتن TCL 10 5G در یک روز آفتابی ، می توانید چند عکس عالی بدست آورید که نه تنها رنگ را به خوبی جذب می کنند ، بلکه دقیقاً می‌دانند چگونه روشنایی آسمان را پردازش می کنند.

در بیشتر موارد ، این تصاویر برای شبکه های اجتماعی بسیار جالب هستند ، جایی که در صفحه کوچکی مشاهده می شوند ، اما هرگونه تلاش برای بزرگنمایی تصویر ، فوراً جزئیات موجود را نشان می دهد. هنگامی که به سنسور فوق العاده گسترده تعویض می شوید وضعیت حتی بدتر است ، زیرا جزئیات تصویر حتی بیشتر از حد ضربه می زند تا جایی که تاری تاری لبه ها بدون بزرگنمایی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید  TCL از مجموعه تبلت های جدید خود رونمایی کرد

حالت شبانه تلفن یا همان “فوق العاده شب” که در برنامه دوربین ذکر شده است، فقط به دنبال ادامه این روند است. به اعتبار آن ، حالت اختصاصی شب می تواند زمین یک عکس کم نور را به خوبی روشن کند ، اما در تطبیق آسمان و هر چیزی که به طور بالقوه می تواند با آن ترکیب شود تلاش می کند. برای بدتر کردن وضعیت ، یک پیام هشدار دهنده وجود دارد که کاملاً تصادفی ظاهر می شود و به کاربر می گوید هیچ یک از سنسورهای پشت تلفن را نپوشاند. این پیام چندین بار در عکس من قطع شد ، خصوصاً در فضای باز ، وقتی انگشتانم در جایی از سنسورهای مورد نظر نبودند. و با این حال ، تلاش برای گرفتن پاپ آپ با صاف کردن دست من روی همه دوربین ها هیچ نتیجه ای نداشت و هیچ راهی برای خاموش کردن هشدار در تنظیمات وجود ندارد.

عملکرد – یک تجربه روان، که به کمک یک چیپ ست ایده آل کمک می کند

تاکنون ، تصور اینکه TCL 10 5G در سطح جهانی نسبت به 10 Pro کم است ، احتمالاً آسان بوده است ، اما این مورد در مورد عملکرد نیست. این به دلیل وجود 10 5G همراه با چیپ ست Qualcomm Snapdragon 765G است. حتی اگر نمایشگر در هرتز 60 هرتز کار می کند ، حرکت در سراسر رابط کاربری تلفن سریع و پاسخگو احساس می شود ، و این امر باعث ایجاد احساس دستگاهی می شود که بالاتر از زنجیره مربوط به قیمت است. در تست های بنچمارک ، TCL 10 5G نمره تک هسته ای بالا 602 و نمره چند هسته ای مناسب 1880 را دریافت کرد – امثال آن برای یک تلفن در این انتهای بازار غیرمعمول است.

این قدرت زیر کاپوت باعث شد که TCL 10 5G بتواند بیشتر آنچه را که می خواستم به سمتش بریزم ، تحمل کند. غواصی در برخی از مسابقات آنلاین در Call of Duty Mobile به هیچ وجه مشکلی ایجاد نکرد و پرش بین برنامه های مختلف پیام رسانی در حال حرکت نیز همین است. جایی که TCL 10 5G دچار تلو تلو خوردن شد تلاش برای حفظ یک اتصال بلوتوث ثابت بود.

در طول آزمایش من ، 10 5G به طور غیرقابل توصیفی تمام اتصالات بلوتوث را به طور تصادفی قطع می کند ، تا لحظاتی بعد دوباره وصل شود. فرکانس بروز این مسئله نیز به طور تصادفی تغییر کرده است ، که برای شخصی مثل من که از گوش دادن به پادکست ها برای مدت طولانی لذت می برد ، مسئله ناامیدکننده ای بود که با کمال میل می توانستم بدون آن انجام دهم.

گذشته از مشکل بلوتوث ، بقیه تجربیات من خوب بود و با استفاده از TCL تا حد زیادی بدون دردسر در سیستم عامل Android به من کمک کرد. این بدان معنا نیست که پرتابگر TCL خصوصاً چشم نواز است – در مقایسه با اندروید و سیستم عامل اکسیژن کم رنگ است، اما تا حد زیادی فاقد نرم افزارهای ضد نفوذ است و چندین گزینه بصری برای سهولت کار در چشم وجود دارد ، از جمله چشم حالت راحتی ، حالت خواندن و حالت تاریک.

 

باتری – با استفاده متوسط ، با TCL 10 5G می توانید تا دو روز فعال باشید

حتی اگر TCL 10 5G دارای همان باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که در 10 Pro وجود دارد ، این بار آب میوه بسیار بیشتر می شود زیرا نگرانی در مورد صفحه نمایش با کیفیت بالاتر ندارد. در نتیجه ، 10 5G در این زمینه به راحتی از خواهر و برادر خود پیشی می گیرد.

در تست من ، TCL 10 5G قبل از اینکه به نزدیکترین شارژر متصل شود ، توانست یک روز کامل را به اضافه 13 ساعت (دو ساعت و 36 دقیقه آن به موقع روی صفحه نمایش باشد) بگذراند. مطمئناً ، استفاده سنگین تر احتمالاً صبح روز بعد 10 5G به اولین بار شارژ نیاز دارد ، اما خوب است بدانید که می توانید بدون نگرانی یک روز کامل را پشت سر بگذارید.

اگر عجله دارید، فقط مراقب باشید، زیرا شارژ کامل دو ساعت از وقت شما را می گیرد. روند شارژ سریعتر خوب بوده است ، اما بحث در مورد قیمت پایین تلفن برای شروع کار دشوار است.

نکته پایانی

TCL 10 5G تنها با 399.99 پوند یکی از ارزان ترین راه های سوار شدن روی باند 5G را ارائه می دهد. مطمئنا ارزان به اندازه Moto G 5G Plus نیست ، اما وقتی آن را با پرچمداران اپل و سامسونگ مقایسه می کنید هنوز هم در قیمت ارزان قیمت است. TCL 10 5G ممکن است در مکان های مختلفی وجود نداشته باشد، اما عملکرد یکی از آنها نیست. چیپست Qualcomm Snapdragon 765G جانوری قدرتمند است که به گوشی اجازه می‌دهد کارهای روزمره را به راحتی انجام دهد.

در شرایط مناسب ، به راحتی می توانید از TCL 10 5G به ارزش دو روز استفاده کنید و در صورت دور بودن از پریز برق برای مدت زمان مناسب ، آن را به یک وسیله مفید تبدیل خواهید کرد. این گوشی در کل چهار دوربین رو به عقب را نشان می دهد ، این تنها سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است که عکس هایی می گیرد که ارزش اشتراک گذاری دارد. جزئیات به اندازه کافی در سنسور فوق العاده گسترده وجود ندارد که اصلاً ارزش استفاده از آن را ندارد و من زودتر یکی از تلفن های Pixel با قیمت مشابه را توصیه می کنم.

ناامید کننده است ، TCL 10 5G از یک صفحه نمایش IPS LCD استفاده می کند که به اندازه یک گزینه OLED به اندازه پر جنب و جوش یا مناسب برای تماشای محتوا در حال حرکت مناسب نیست. آنچه آزار دهنده است این است که می توانید نمایشگرهای OLED را در دستگاه های بسیار ارزان تری پیدا کنید ، بنابراین در اینجا بلعیدن یک قرص سخت است.

گرچه این تجربه توسط نرم افزارهای bloat کاهش نمی یابد ، اما راه انداز TCL برای اندروید نسبت به آنچه در تلفن های هوشمند Pixel و OnePlus موجود است، بسیار نرم و نرم است. ممکن است مهمترین کیفیت به نظر نرسد ، اما یک رابط کاربری پیشرفته تر می تواند کمک زیادی به شما کند تا با خرید خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گوشی هوشمند TCL 10 5G

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *