بررسی گوشی هوشمند POCO X2

برخی از مدیران ارشد آن در آینده با ترک سرمایه گذاری جدید ، در مورد آینده نام تجاری POCO تردیدهای جدی وجود داشتند. با این حال ، در سال 2020 ، ذهنیت شیائومی دوباره متولد شده است و این امر چیزی غیر منتظره را برای بازار به ارمغان آورده است، POCO X2. بله، ماه ها بود که طرفداران نمادین POCO F1 با دیدن یک جانشین واقعی سر و صدا می کردند (و احتمالاً هنوز هم خواهیم دید) اما POCO X2 چیزی بسیار غیرقابل پیش بینی بود. قیمت این گوشی با 15999 روپیه یا 225 دلار شروع می شود.

ما یک واحد بررسی از این گوشی داشته ایم و آن را در گام های خود قرار داده ایم تا ببینیم آیا بهترین تلفن هوشمند میان رده همه جانبه است ، همانطور که تصور می شود توسط زیاد. از این گذشته ، فلسفه نام تجاری این است: “هر آنچه شما نیاز دارید ، هیچ کاری که نکنید.” برای یک تور مختصر مشخصات ویژه ، لیستی در زیر به شما ارائه می دهیم.

مشخصات کلیدی POCO X2 

  • صفحه نمایش 6.67 اینچی IPS LCD با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز
  • پردازنده هشت هسته ای Snapdragon 730G با تراشه گرافیکی آدرنو 618
  • حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی با قابلیت ذخیره سازی 128 یا 64 گیگابایتی
  • باتری 4500 میلی آمپرساعتی
  • دوربین عقب چهارگانه 64/8/2/2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
  • سیستم عامل اندروید 10 کیو
  • سنسور اثرانگشت جانبی

طراحی و ساخت

POCO X2 از نظر طراحی کار جالبی انجام نمی دهد. شما ساخت پلی کربنات ، پشت گرادیان و یک براق لرزان دایره ای در اطراف دوربین عقب شبیه به Huawei Mate 30 دارید. این بزرگتر از Redmi K20 Pro است اما کمی گوشه های منحنی برای ایجاد حس ارگونومیک در دست. همچنین براق و کاملاً مبهم لکه دار است و به عنوان جهنم لغزنده است. اگرچه شما یک جعبه پشت TPU در جعبه دریافت می کنید. همچنین ، ماژول دوربین عقب کاملاً بلند شده و باعث تکان خوردن گوشی می شود. این همچنین اولین گوشی POCO است که دارای یک خواننده اثر انگشت جانبی است و امسال شاهد تعداد زیادی از آن خواهیم بود.

صفحه نمایش

همانطور که قبلاً مشاهده کرده اید ، POCO X2 دارای صفحه نمایش بزرگی است و حتی پس از LCD بودن ، در فضای باز بسیار روشن می شود ، حتی بیشتر از صفحه نمایش AMOLED Redmi K20 Pro. کافی است بگویم ، زاویه دید بسیار عالی است و دقت رنگ نیز بسیار خوب است. همچنین ، این بار پشتیبانی از Widevine L1 خارج از جعبه وجود دارد. بنابراین این امکان را برای شما فراهم می کند تا محتوای HD را در Netflix ، Prime Video و موارد دیگر مشاهده کنید.

اما یک چیز دیگر وجود دارد ، نرخ ارجاع 120 هرتز! بله ، این اولین گوشی در این محدوده قیمت است که از چنین صفحه پیمایشی روان برخوردار است. و با پرش از نرخ تازه سازی 60 هرتز ، تفاوت در استفاده منظم بسیار محسوس است. با این حال ، جدا از تعداد انگشت شماری از بازی ها ، متأسفانه از آن فریم های روان خیلی استفاده نمی شود. توسعه دهندگان هنوز درگیر سازندگان سخت افزار نبوده اند و از این رو در آخر ما با پتانسیل تحقق نیافته روبرو هستیم. خوشبختانه ، POCO به شما امکان می دهد بین نرخ تازه سازی که تازه کننده است را انتخاب کنید.

دوربین سلفی دوگانه حفره ای و حسگر اثرانگشت جانبی

باور کنید یا نکنید، خواننده اثر انگشت جانبی آزار دهنده ترین مورد استفاده در POCO X2 بوده است. من که از یک Redmi K20 Pro تهیه شده ام ، به طور مداوم احساس کردم قفل قفل تلفن وقتی که روی میز صاف است بسیار دشوار بوده، حتی اگر در دست چپ من باشد. پشت بودن بسیار لغزنده نیز به شما کمک نمی کند و همچنین با قفل شدن مواجه نیست. ای کاش می توانست خواننده اثر انگشت جلویی داشته باشد.

POCO X2 دارای دوربین های جلو دوتایی است و این باعث می شود که بریدگی بیشتر و بیشتر به چشم بیاید. من همچنین متوجه خونریزی نور پس زمینه اطراف سوراخ سوراخ شده شده ام اما این چیزی نیست که شما نتوانید آن را نادیده بگیرید. این می تواند در بعضی مواقع مانع محتوا شود اما به نظر من یک معامله گر نیست و شما به آن عادت می کنید. از روی تنظیمات نیز قابل مشاهده نیست. من یک دوربین پاپ آپ را به این دوربین ترجیح می دهم اما … اکنون این مرحله را در سال 2020 پشت سر گذاشته ایم. به طور خلاصه ، من بیشتر از تجربه نمایش در تلفن راضی هستم.

عملکرد

این منطقه دیگری است که Xiaomi و مارک های خواهر آن معمولاً آن را میخ می کنند ، مخصوصاً وقتی صحبت از میان رده ها و گوشی های سطح بالا می شود. POCO X2 با اسنپدراگون 730G و تنها 225 دلار همراه است. آیا می تواند از این بهتر شود؟ فقط زمان می تواند بگوید. اما این یک چیپست برجسته جدید است که حتی برای کارهای بسیار طاقت فرسا مانند بازی های گرافیکی مانند PUBG ، CoD Mobile و Need for Speed بسیار قابل اعتماد است.

بیشتر بخوانید  سری شیائومی 14 با نمایشگر TCL

تقریباً هیچ لکنتی یا افت فریمی وجود ندارد و بازی باعث لذت تلفن می شود. من هم متوجه نشدم که تلفن گرم می شود ، با این حال ، جلسات بازی من 1 ساعت طولانی و طاقت فرسا نبوده است. نیازی به گفتن نیست که POCO X2 به راحتی از پس همه کارهای معمولی برمی آید. اگر به دنبال معیار هستید ، برخی از امتیازات را در بالا جایگذاری کرده ایم.

کیفیت صدا

صدا جایی است که انتظار پیشرفت زیادی در میان رده ها را نداریم و مارک ها نیز به دلیل آن مجازات نمی شوند به شرطی که تجربه استاندارد را ارائه دهند. POCO X2 از نظر حجم و کیفیت، خروجی صدای مطلوبی را از طریق کوره پایین ارائه می دهد. جک 3.5 میلی متری بسیار خوب است. برای تماس ها ، من بلندگوی خروجی را کمی کمبود می دانم، زیرا صدای طرف مقابل کمی دشوار است. چند بار سعی کردم تنظیمات را انجام دهم و حتی آن را به موقعیت های مختلف منتقل کنم اما فایده ای نداشت.

باتری 

POCO X2 دارای یک بسته آب عظیم 4500 میلی آمپر ساعتی است و به راحتی شما را در یک روز دوام می آورد. خوب ، حداقل در حالت تازه سازی 60 هرتز ، یعنی. 120 هرتز ، همانطور که می خواهم آن را در تمام طول روز حفظ کنم ، قدرت بسیار بیشتری را می کشد و با استفاده سنگین از من یک روز کامل دوام نمی آورد. برای گذراندن این شرایط مجبور هستم در یک روز معمولی جایی نزدیک عصر شارژ کنم ، و بعد از عصر کاملا کاربر سنگینی هستم. بیشتر روزهای کاری معمول من شامل جستجوی داستان ها ، شبکه های اجتماعی و ایمیل ها است. بعد از 5:00 بعد از ظهر، من به بازی ها و فیلم ها روی می آورم. شارژ سریع 27 وات نیز وجود دارد. من هنگام کار بیشتر از تلفنم برای شبکه های اجتماعی و وب گردی برای اخبار خبری استفاده می کنم. و هنگامی که من نیستم ، سیستم عاملهای پخش به غیر از بازیهایی مانند CoD Mobile ، زمان زیادی را اشغال می کنند.

نرم افزار

POCO در بالای Android از پوستی متفاوت استفاده نمی کند. این MIUI را به کار می گیرد ، اما با اشاره به سفارشی سازی زیبایی به نام POCO Launcher. همچنین ، این سیستم تبلیغات را کاهش داده و منجر به تجربه نرم افزاری حتی بهتر از MIUI می شود. اگر از Redmi K20 Pro / Mi 9T Pro استفاده کرده باشید ، تقریباً همان چیزی است که در POCO X2 دریافت خواهید کرد.

دوربین

دوربین اصلی (Sony IMX686) در پشت POCO X2 از نظر قیمت خارق العاده است. این جزئیات بسیار خوبی را ضبط می کند ، دامنه دینامیکی بسیار خوبی دارد و سطح قرار گرفتن در معرض در سناریوهای نور روز به خوبی انجام می شود. مواردی وجود دارد که هایلایت ها کمی منفجر می شوند یا حتی سایه ها کمی خرد می شوند. در غیر این صورت ، می گویم این قطعاً یکی از سه انتخاب برتر من در یک تلفن تحت 16000 روپیه است. سلفی ها داستان مشابهی هستند با این تفاوت که به اندازه خروجی سنسور عقب نیست ، اما انتظار می رود. هنوز هم تا آنجا که دوربین های سلفی میان برد پیشرفت می کنند ، این یک تیرانداز عالی است.

داستان فوق العاده گسترده در اکثر گوشی ها یکسان است به استثنای یک یا دو مورد استثنایی در بخش سطح بالا. بنابراین ، نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید ، اما اگر به زاویه دید جدید نیاز دارید سنسور وجود دارد. ضبط ویدئو همچنین تا 4K 60fps با تثبیت مناسب و ضبط جزئیات بسیار عالی است. یک حالت جدید بسیار جالب Vlog نیز وجود دارد. این ویژگی به شما کمک می کند تا بدون نیاز به هیچ ابزار ویرایشی ، مونتاژهای خلاقانه معرفی فیلم های vlog خود را در زمان واقعی ثبت کنید. فقط باید یکی از پیش تنظیمات را انتخاب کنید و شروع به فیلم برداری از کلیپ ها کنید. در مجموع ، این یکی از بهترین و یا حتی بهترین دوربین با 16000 روپیه در هند است. و با حالت های Gcam ، می گویم که فقط بهتر می شود.

 

نتیجه گیری

POCO ستون های اساسی یک گوشی هوشمند موفق را با POCO X2 میخ زده است. این گوشی جعبه های زیادی را که مصرف کننده هندی می خواهد روی تلفن خود از جمله نمایشگر خوب ، دوربین قابل اعتماد و عملکرد عالی با قیمت های بسیار مناسب ، بر روی تلفن خود قرار می دهد. به احتمال زیاد اولین انتخاب من در بخش 16000 روپیه در هند است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گوشی هوشمند POCO X2

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. خوبه که سايت آگهي رايگان يک تو در سايت شما معرفي بشه تازه قابليت چت و امکانات خيلي با حاليم داره
    1u1.ir اينم آدرس سايت