بررسی ویژگی‌های ارز دیجیتال فانتوم

بررسی ویژگی‌های ارز دیجیتال فانتوم

فانتوم پلتفرمی ایمن و غیرمتمرکز برای قراردادهای هوشمند و دارایی‌های دیجیتال است. این ارز دیجیتال از دسته‌ای محسوب می‌شود که در مدت‌زمان کوتاه، توانست جایگاه ویژه خود را میان کاربران به‌دست آورد. البته دلیل شکوفایی فانتوم در مدت‌زمان کم، ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است. پلتفرم فانتوم یا همان FTM از تیمی حرفه‌ای متشکل از کارآفرینان، محققان، دانشمندان، طراحان و مهندسان است. هدف واحد آنان این است که با یکپارچه‌سازی، فناوری‌های پیشرفته و کارآمد و همچنین با ایجاد دسترسی بیشتر، به بهبود کیفیت معاملات کمک کنند. تغییرات قیمت فانتوم تا سال ۲۰۲۱ روند آرام و محسوسی داشته است، اما به مرور زمان قیمت FTM توانست رکورد تاریخی را به نام خود بزند.

این ارز دیجیتال بدون رهبر است و نهادها و سازمان‌های دولتی هیچ‌گونه دخالتی بر آن ندارند. ارز فانتوم علاوه‌بر سرعت بالایی که دارد، ارزی امن و با عملکرد بالایی است و همین موضوع تریدرها را جذب سرمایه‌گذاری و خرید فانتوم می‌کند. شایان ذکر است که به دلیل نوساناتی که این ارزها دارند، حتماً باید دانش لازم را کسب کنید و سپس به خرید آن بپردازید.

ویژگی‌های فانتوم چیست؟

این ارز دیجیتال به دلیل معماری و ماهیت خود، ویژگی‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فردی دارد که لازم است با آن‌ها آشنا شوید. این ویژگی‌ها سبب شده‌است تا این ارز جایگاهی قابل‌قبول در میان کاربران داشته باشد:

1. سرعت بالا

ارز دیجیتال فانتوم از مکانیسم اجماع و یا همان بدون رهبر بودن استفاده می‌کند. این موضوع سبب افزایش سرعت پردازش‌ها می‌شود. به‌عبارت‌دیگر زمان نهایی‌شدن تراکنش‌ها در این ارز دیجیتال حدود ۱ الی ۲ ثانیه است. این موضوع در مقابل ارزهای دیگر، ویژگی مثبت و محبوبی به‌شمار می‌آید. به همین جهت فانتوم را یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌ها می‌شناسند که توانایی انجام هزاران تراکنش در ثانیه را دارد.

2. مقیاس‌پذیری بالا

مقیاس‌پذیری را می‌توان یکی از اساسی‌ترین مشکلات نسل دوم بلاک‌چین‌هایی نظیر اتریوم و بیت‌کوین دانست. البته ارزهای دیجیتال جدیدی برای برطرف‌کردن این مشکل به‌وجود آمدند، اما در اکثر مواقع، مقیاس‌پذیری بالا سبب مشکلات امنیتی دیگری شد، لذا ارز فانتوم با مقیاس‌پذیری بالا توانست این مشکل را بدون هیچ‌گونه مشکل امنیتی حل کند. علاوه‌بر آن، مقیاس‌پذیری بالای این شبکه سبب شده‌است تا عملکرد شبکه و سرعت تراکنش‌ها بهبود یابند.

بررسی ویژگی‌های ارز دیجیتال فانتوم

3. کارمزد کم

با وجود تراکنش‌های بالایی که در این ارز انجام می‌شود، اما کارمزد بسیار کمی دارد. این ارز کارمزدی نزدیک به صفر دارد. همین موضوع سبب شده‌است تا این توکن رقیب اصلی اتریوم به‌شمار رود. البته نکتهٔ حائز اهمیت این است که مقیاس‌پذیری بالایی که این ارز دارد، سبب کاهش هزینه‌های این پلتفرم شده‌است.

4. امنیت

این شبکه با استفاده از روش پروتکل اثبات سهام بدون رهبر توانسته به‌خوبی امنیت خود را تأمین کند. درواقع امنیت بالای این شبکه را می‌توان یکی از مهم‌ترین و منحصربه‌فردترین ویژگی برای خرید فانتوم دانست.

5. سازگار با محیط‌زیست

این شبکه برای تأیید بلاک‌ها از روش اثبات کار استفاده نمی‌کند، بلکه متکی بر مکانیزم اجماع اثبات سهام است. این موضوع سبب شده‌است تا میزان آلودگی ناشی از آن کاهش یابد. همچنین در کاهش مصرف برق نیز مؤثر است. برهمین اساس ارز دیجیتال فانتوم به‌عنوان حمایتگر محیط‌زیست معرفی شده‌است. البته این موضوع به افزایش امنیت شبکه کمک شایانی می‌کند و نقش مهمی در غیرمتمرکز بودن این شبکه دارد.

بررسی ویژگی‌های ارز دیجیتال فانتوم

آیندهٔ ارز دیجیتال فانتوم

تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی آیندهٔ ارزها و اطلاع از شرایط قیمتی آن‌ها باید به نکاتی توجه کنند و با بررسی آن نکات و فاکتورهای مربوطه، می‌توانند نظرات خود را ارائه دهند. این فاکتورها به شرح زیر هستند:

  • هدف‌های آن پروژه و یا پروتکل؛
  • نقشهٔ راه رمز ارزها؛
  • میزان حجم معاملات موجود؛
  • توسعهٔ مداوم؛
  • وجود تکنولوژی‌هایی نسبت به آن ارز؛
  • لیست‌شدن در صرافی‌های شناخته‌شده؛
  • قیمت و تحلیل نمودار رمزارز؛
  • بررسی روند بازار آن رمزارز در مدت‌زمان مشخص؛
  • درصد پذیرش کاربران بازار رمزارزها.

نقشهٔ راه رمز ارزها یکی از مهم‌ترین این فاکتورها به‌شمار می‌رود و در پیش‌بینی روند ارزها کمک شایانی می‌کند. تحلیل‌گران با استفاده از این فاکتورها، می‌توانند قیمت فانتوم را در آینده پیش‌بینی کنند. کارشناسان مربوطه با بررسی این موارد، آیندهٔ روشنی را برای این ارز دیجیتال می‌دانند. یکی از دلایلی که آیندهٔ این ارز را درخشان می‌کند، اصول فنی قوی و بالای آن است. همچنین این ارز قابلیت رقابت با دیگر پروژه‌های برتر را دارد.

انتظار کارشناسان برجسته این است که در آینده‌ای نزدیک، ارز دیجیتال فانتوم به یکی از رمزارزهای برتر جهان تبدیل شود. آن‌ها معتقدند که در آینده این رمز ارزها سیر صعودی داشته باشند و شاهد افزایش قیمت FTM باشیم. این نظریه در صورتی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود که بازار کریپتوها نیز روند صعودی خود را حفظ کند. با نگاهی به آیندهٔ فانتوم و متکی‌بر سابقهٔ مثبتی که فانتوم دارد، می‌توان این ارز دیجیتال را منبع درآمد پایدار و باارزشی دانست. براساس همین شواهد و مدارک، می‌توان این ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت انتخاب کرد، بنابراین دلایل و قیمت مناسبی که این ارز دارد، کاربران زیادی با خرید FTM به سرمایه‌گذاری آن پرداخته‌اند.

سخن پایانی

ارز فانتوم در مدت‌زمان کوتاهی توانست به یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ارزها تبدیل شود. دلیل این محبوبیت ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که این ارز دیجیتال دارد. البته هدف این ارز ارائه امکانات مثبت در جهت برطرف‌کردن مشکلات بلاک‌چین‌های فعال جهان نظیر بیت‌کوین و اتریوم است. این شبکه قابلیت‌های مختلفی از قبیل مقیاس‌پذیری، سرعت بالا و کارمزد کم و… را دارد. علاوه‌بر این موارد، قابلیت بدون رهبر بودن و مناسب‌بودن قیمت آن توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کنند. به همین جهت کارشناسان برجسته از طریق نقشهٔ راه رمز ارزها، میزان حجم معاملات و دیگر روش‌های آینده، پیش‌بینی می‌کنند آیندهٔ امیدوارکننده‌ای برای این ارز وجود داشته باشد. این ارز دیجیتال می‌تواند منبع درآمد فوق‌العاده‌ای برای کاربران باشد. به همین سبب کاربران زیادی با خرید FTM با قیمتی مناسب به سرمایه‌گذاری این ارز دیجیتال پرداخته‌اند.

درنهایت نیز توصیه می‌شود اگر قصد خرید و یا سرمایه‌گذاری روی ارز فانتوم را دارید، تمام سرمایهٔ خود را وارد این کار نکنید. بازار ارز دیجیتال پر از نوساناتی است که ممکن است در برخی مواقع باعث ضرر رسیدن به شما شود. بهتر است پس از کسب اطلاعات کامل از وضعیت بازار این ارز، تنها بخشی از سرمایهٔ خود را به خرید آن اختصاص دهید.

منبع : مقاله ارز دیجیتال فانتوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی ویژگی‌های ارز دیجیتال فانتوم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *