بررسی تلفن هوشمند موتورولا One 5G Ace

موتورولا در مورد بهترین ویژگی های Motorola One 5G Ace خجالتی ندارد. طبق گفته های این شرکت ، جدیدترین گوشی هوشمند میان رده آن دو مورد را دارد که مردم بیشتر به آن می خواهند: یک باتری بزرگ و پشتیبانی از 5G. تلفن های مدرن اما چیزی فراتر از رادیو و پک برق هستند. آیا Motorola One 5G Ace چیز دیگری ارائه می دهد؟ در Motorola One 5G Ace بررسی کنید.

موتورولا One 5G Ace چیست؟

5G Ace یکی دیگر از ورودی های مقرون به صرفه موتورولا است که در یک سری دستگاه های آن قرار می گیرد. تلفن های One به خاطر طراحی های ساده ، ویژگی های اساسی و عملکرد میانی جاده شناخته شده اند. آیا 5G Ace می تواند جدا از هم پایدارهای خود باشد؟

مطمئناً یک چیز به تلفن کمک می کند تا مورد توجه قرار گیرد: نقره ای است. وقتی تولیدکنندگان گوشی های “نقره ای” را عرضه می کنند ، منظور آنها اغلب نوعی خاکستری است ، اما Motorola One 5G Ace نقره ای واقعی است. همچنین این تنها راه رنگی موجود برای گوشی است. قسمت جلوی آن ممکن است مشکی باشد، اما تمام صفحه عقب آن نقره ای روشن است که در مقایسه با سایر گوشی های ارزان قیمت ، خودنمایی می کند. این من را به یاد مرد قلع انداز ویزارد اوز می اندازد.

Motorola One 5G Ace یک گوشی بزرگ است. بلندی آن به اندازه یک گلکسی نوت سامسونگ است ، اگرچه کاملاً پهن نیست. با این وجود ظاهراً ضخیم است و ظاهراً می تواند باتری بزرگتری را در خود جای دهد. من آن را بزرگ می نامم حتی اگر تلفن های بزرگتری در بازار وجود دارد. اندازه کلی دستیابی به بالای صفحه را کمی دشوار می کند. شیشه جلو را می پوشاند ، در حالی که قاب و صفحه عقب توسط پلی کربنات تشکیل شده است. این بدان معنی است که نسبت به اندازه آن نسبتاً سبک است – یک لطف پس انداز است.

بقیه طراحی سخت افزار از آسیاب اجرا می شود. دکمه های ضامن میزان صدا و قفل صفحه در لبه سمت راست تلفن قرار دارند ، درست در جایی که انتظار می رود. متأسفانه این دکمه ها برای من کمی ارزان به نظر می رسند. پلاستیکی تر از شل یا هر چیزی از این قبیل.

سینی سیم کارت/میکرو SD دو منظوره در لبه سمت چپ تلفن قرار دارد. علاوه بر این ، یک درگاه USB-C در لبه پایین برای شارژ و انتقال داده در دسترس است و یک جک هدفون در سمت چپ آن قرار دارد. بلندگو با شلیک به پایین نیز در پایین یافت می شود. این امر آن را به یک تلفن مونو تبدیل کرده و صدا فقط به همین ترتیب است. قاب میانی تقریباً به صورت فلزی دیده می شود. تقریبا. این نوار پلاستیکی ضخیم ، پنل های جلو و عقب را با هم نگه می دارد. موتورولا همچنین یک الگوی ظریف و برجسته به پنل عقب بخشیده است. به نظر می رسد که باید بافت فیزیکی داشته باشد ، اما پلاستیک در واقع صاف است.

خواننده اثر انگشت عقب درست همان جایی است که انگشت شما انتظار دارد آن را پیدا کند ، و این یک چیز خوب است. به نظر من آموزش و استفاده از آن با عملکرد سریع و دقیق آسان است. بالاتر ، ماژول دوربین در یک دایره کوچک در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد. با سه لنز و فلاش ، کمی تنگ به نظر می رسد.

این تلفن به لطف پوشش نانو در اجزای داخلی، دارای درجه IP52 است. این بدان معناست که می تواند مقداری عرق یا باران خفیف یا پاشیدن را کنترل کند ، اما غرق شدن را کنترل نمی کند. آن را در استخر رها نکنید!

صفحه نمایش چگونه است؟

صفحه Motorola One 5G Ace مخصوصاً برای تلفن 400 دلاری مناسب است. 6.7 اینچ در مورب کشیده شده و دارای رزولوشن Full HD + (نسبت 2400 2 1080) به نسبت ابعاد 20: 9 است. نکته قابل توجه ، این صفحه به جای فناوری IPS LCD به فناوری LTPS LCD متکی است. سیلیکون پلی کریستالی در دمای پایین در دمای بسیار کمتری نسبت به IPS LCD ساخته شده است و صفحه ای سریعتر و با واکنش بیشتر ایجاد می کند – مخصوصاً برای شیشه های بزرگ مانند این. از همه مهمتر ، کار با LTPS راحت تر است و بنابراین هزینه کمتری دارد. این یک پنل 60 هرتزی است و در اینجا نرخ تازه سازی سریع وجود ندارد.

عملاً می توان گفت ، این یک صفحه نمایش واقعا خوب است. به نظر من روشن و تیز، با رنگ های تند و تعادل دقیق سفید است. این شامل طیف کاملی از ویژگی ها برای مدیریت رفتار آن، مانند نور شب ، تعادل رنگ ، تم تاریک ، نمایش منظره و غیره است.

طبق گفته موتورولا ، این صفحه 85 درصد از چهره تلفن را فقط با پیشانی و چانه کمی در بالا و پایین صفحه نمایش پر می کند. در غیر این صورت ، حاشیه ها در چک نگه داشته می شوند. یک سوراخ پانچ مرکزی نشانگر محل قرارگیری دوربین سلفی است. One 5G Ace دارای یک نمایشگر آس است.

موتورولا One 5G Ace چقدر قدرتمند است؟

این گوشی مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 750G با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. این دستگاه به راحتی دستگاه های سطح بالای سه سال پیش (عصر Snapdragon 820-835) را در معیارها شکست می دهد. از همه مهمتر ، تلفن در استفاده روزمره واقعا خوب کار می کند. هنگام تست تلفن لکنت ، کاهش سرعت یا افت فریم را تجربه نکردم. بیشتر کاربران خوشحال خواهند شد.

بیشتر بخوانید  گوشی Edge 30 موتورولا با Snapdragon 778G Plus در راه است

علاوه بر این ، موتورولا به نوعی یک باتری 5000 میلی آمپری را درون شاسی قرار داده و زمان زیادی را ارائه می دهد. من به راحتی دو روز کامل باتری را با One 5G Ace برنده شدم. در پایان روز دوم تقریباً تخلیه شده بود ، اما هنوز آنقدر در مخزن باقی مانده بود که من نگران آن نبودم. هسته های بهره وری Snapdragon 750G کار تحسین برانگیزی را انجام می دهند که در انجام کارهای کم مصرف کار می کند تا عملکرد تلفن در حین جرعه کشیدن عملکرد خوب باشد. زمان روشن شدن صفحه در طی دو روز به 10 ساعت رسید که بسیار عالی است.

در قسمت جلو شارژ ، دستگاه از شارژ سیمی تا 15 وات پشتیبانی می کند. با این حال ، آن را با یک شارژر 10W در جعبه حمل می شود. حدود 100 دقیقه طول کشید تا یک باتری شارژ کامل شارژ شود.

سپس 5G وجود دارد. این تلفن از طیف باند زیر 6 گیگاهرتز از AT&T ، T-Mobile و Verizon Wireless پشتیبانی می کند. موتورولا تلفن را با یک سیم کارت T-Mobile برای ما ارسال کرد ، بنابراین ما چرخش آن را بر روی حامل Un. وقتی سرویس 5G در دسترس بود ، من سرعت خوبی را دیدم ، اما چیزی شبیه بارگیری 1+ گیگابیت بر ثانیه از mmWave امکان پذیر نیست. بهترین من 100 مگابیت بر ثانیه بود. این بد نیست ، اما همه چیز خیلی سریعتر از 4G هم نیست. سوالی که در ذهن من وجود دارد این است که آیا یک نوع نسخه 4G از One Ace می تواند هزینه قابل توجهی کمتر داشته باشد و همچنان تجربه مشابهی را ارائه دهد؟

 دوربین موتورولا One 5G Ace چقدر باکیفیت است؟

این تلفن شامل یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است که از 12 مگاپیکسل بهره می برد. از ویژگی های PDAF و دیافراگم f / 1.7 برخوردار است. با استفاده از حالت pro ، در صورت تمایل می توانید در وضوح 48MP کامل عکس بگیرید. دوربین اصلی توسط یک لنز فوق عریض با وضوح 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی بهم پیوسته است. من خیلی ترجیح می دهم که یک لنز تله فوتو را بیش از ماکرو ببینم. اکثر پرچمداران دارای لنزهای استاندارد ، عریض و تله هستند. موتورولا ، وان پلاس ، شیائومی و دیگران همچنان اصرار دارند که کاربران خواستار لنزهای ماکرو هستند. من مخالفم (و من دور می شوم).

برنامه دوربین موتورولا خوب است. با یک حرکت سریع مچ دست دوربین را راه اندازی کرده و شما را به یک منظره یاب می رساند که درک و استفاده از آن آسان است. من دوست دارم که انتخابگر حالت اصلی شما را از عکس به ویدیو و سپس همه موارد دیگر ببرد. انتخابگر حالت نیز شامل ابزارهای ویدئو است ، بنابراین لازم نیست قبل از رفتن به یکی از حالت های پیشرفته ویدیو ، به ویدیو بروید. همچنین از منظره یاب اصلی به فلش و تایمر دسترسی دارید. همه موارد دیگر در منوی تنظیمات دفن می شوند. خود تنظیمات غنی از گزینه ها هستند ، به شما این امکان را می دهد که بیشتر جوانب برنامه دوربین را تنظیم کنید.

تیرانداز اصلی هنگام عکاسی در فضاهای دارای نور مناسب کار عادلانه ای انجام می دهد. شلیک رودخانه در نزدیکی خانه من در ظهر اطمینان حاصل کرد که من با عکس های قابل استفاده دور شده ام. اکثر تصاویر تمرکز تمیز ، تعادل رنگ سفید دقیق و نوردهی مناسب داشتند. با این حال ، رنگ ها گاهی اوقات بی صدا دیده می شدند ، و بار دیگر غنی تر به نظر می رسیدند. سازگاری قطعاً می تواند بهتر باشد و کمبود OIS ناامید کننده است.

عملکرد HDR همانطور که من ترجیح می دادم کاملاً خوب کار نمی کرد. من کمی بیشتر دامنه را دوست دارم. به عنوان مثال ، باید جزئیات بسیار بیشتری در زیر پل دیده شود. زاویه فوق العاده عریض به شما فضای کمی بیشتری برای قرار دادن چیزهایی در عکس می دهد ، اگرچه برخی از اعوجاج های نوری آشکار وجود دارد. استفاده از دوربین ماکرو یک درد است و شما باید با نزدیک شدن به سوژه خود و سپس حرکت دادن تلفن به داخل و خارج تمرکز کنید تا به واضح ترین عکس برسید.

دوربین سلفی دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی است که از 4 مگاپیکسل بهره می برد. این یک کار مناسب و معقول است، اگرچه موقعیت های کم نور منجر به عکس های دانه دار و دانه دار می شود. هیچ حالت عمودی سلفی وجود ندارد ، که کاملاً آشکار است. در جلوی ویدیو، شما رزولوشن حداکثر 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه دارید. فیلم با وضوح کامل که من ضبط کردم خوب به نظر می رسید. رنگ و تمرکز خوب بود ، و همچنین تعادل رنگ سفید. قرار گرفتن در معرض می تواند سازگارتر باشد. شرم آور است که نمی تواند 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه نیز مدیریت کند.

موتورولا One 5G Ace دارای یک دوربین متوسط ​​است که ممکن است در جهانی بدون رقبایی مانند سری Google Pixel 4a خوب شناخته شود.

مزایا: صفحه نمایش بزرگ، پردازنده قوی، دوربین باکیفیت

معایب: قیمت بالا/باتری نه چندان مناسب

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی تلفن هوشمند موتورولا One 5G Ace

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *