پنج دلیل قانع کننده برتری گوشی های چینی نسبت به گوشی های سامسونگ و اپل

گوشی های چینی

یکی از مواردی که این روزها مطرح می گردد این است که آیا گوشی های چینی می توانند به عنوان جایگزینی برای گوشی های برندهای مطرح دنیا نظیر اپل و سامسونگ باشند ؟ بسیاری از افراد تصور ذهنی شان در مورد گوشی های برندهای چینی نظیر هوآوی و شیائومی این است که کیفیت آن ها نسبت به اپل و سامسونگ پایین تر بوده و نمی توانند کارایی بالا را در طول مدت زمان های مشابه داشته باشند.

علاوه بر بحث فروش، کمپانی‌ های چینی در زمینه ی افزایش میزان کیفیت محصولات خود نیز توانسته اند موفقیت بالایی را کسب نمایند و به همین علت تصمیم داریم تا در ادامه دلایلی را برای شما مطرح کنیم که می توانند گوشی های چینی را به عنوان رقبای اصلی و بر حق برندهای مطرح دنیا اعلام نماید.

1.قرار دادن Fast Chrager در داخل جعبه

البته لازم به ذکر است که کمپانی کره ای سامسونگ در خصوص این مورد تقصیرکار نیست ولی کمپانی اپل با این وجود که گوشی‌های خود را با قیمت بسیار بالایی به بازار عرضه می نماید، آن‌ ها را با امکان بهره مندی از Fast Charger در داخل جعبه عرضه نمی‌ کند تا کاربران به منظور بهره مندی از این ویژگی مجبور به خربد جداگانه این دستگاه باشند. اکنون در طرف دیگر این موضوع، جدیدترین پرچمدار کمپانی هواوی یعنی Mate 20 Pro به همراه یک Fast Charger که عملکرد بالاتری نسبت به هر برند دیگری در بازار دارد، عرضه گردیده است.

گوشی های چینی

البته به منظور بهره مندی از چنین ویژگی احتیاج به خرید یک گوشی پرچمدار ندارید و با یک گوشی‌های 500 دلاری نظیر وان پلاس 6T و شیائومی می میکس 3 نیز می‌ توانید از فناوری Fast Charge بهره مند گردید.

2.قاب محافظ بدنه و صفحه نمایش در داخل جعبه

قطعا می‌ دانید که چه چیز دیگری در داخل جعبه ی بسیاری از گوشی‌ های برندهای چینی نظیر هوآوی و شیائومی وجود دارد؟ دقیقا حدس شما صحیح است و یک کیس به منظور محافظت از بدنه ی گوشی در داخل جعبه مشاهده خواهید کرد. هوآوی میت 20 پرو، شیائومی می میکس 3 و حتی گوشی‌ های مقرون به صرفه تر همگی به همراه یک کیس محافظ بدنه عرضه می گردند.

گوشی های چینی

آن‌ ها کیفیت بسیار بالایی ندارند ولی به نحو احسنت می‌ توانند از گوشی قدرتمند شما محافظت به عمل آورند، بخصوص در روزهای اول که شما هنوز به استفاده از گوشی جدید خود عادت نکرده اید و احتمال دارد که به دفعات بر روی زمین بیوفتد. علت آن مشخص نیست که به چه علت کمپانی‌ هایی نظیر اپل قرار دادن یک قاب محافظ این چنینی را که شاید هزینه‌ ای 1 الی 2 دلاری برای آن ها داشته باسشد در داخل جعبه قرار نمی دهند و در عوض کمپانی اپل قاب محافظ گوشی‌ های خود را با قیمتی نزدیک به 40 دلار به خریداران گوشی های خود به فروش می‌ رساند.

بیشتر بخوانید  گوشی شیائومی CIVI 2 Hello Kitty معرفی شد

3.شارژر وایرلس در داخل جعبه

البته لازم به ذکر است، این مورد قابلیتی نیست که در همه ی گوشی‌ های چینی و تمامی برندهای چینی مشاهده کنیم ولی عرضه ی شیائومی Mi Mix 3 به همراه شارژر بدون سیم قطعا تاثیر بسیار زیادی در فروش این گوشی هوشمند خواهد داشت. این موضوع در حالی است که سایر کمپانی‌ ها نظیر اپل و سامسونگ شارژر بی سیم خود را با قیمت‌ های تقریبا بالا در فروشگاه‌ های اختصاصی خود عرضه می نمایند. شارژر بی سیم در شرایطی که یکی از مواردی است، به طور رایگان در زمان خرید شیائومی Mi Mix 3 به آن دسترسی خواهید داشت که این گوشی هوشمند قیمت بسیار پایین تری نسبت به آیفون XR اپل دارا می باشد.

4.طول عمر بالای باتری

شاید تصور کنید که این مسئله، موضوعی نامربوط می باشد ولی بسیاری از گوشی‌ های چینی بیشتر با باتری‌ های بسیار قدرتمندتر از سطح توقع شما عرضه می گردند. لازم به ذکر است که نگاهی به نحوه ی عملکرد گوشی‌ هایی نظیر هوآوی میت 20 پرو و سری Mi Mix شیائومی داشته باشید تا به درستی این موضوع بتوانید پی ببرید. گوشی‌ هایی نظیر لنوو P2 یا سری Moto این کمپانی نیز با باتری‌ هایی عرضه گردیده اند که طول عمری 2 برابری نسبت به باتری دیگر گوشی‌‌ های مشابه داشته اند و به آسانی تا 2 روز می توانید از آن ها استفاده ی مدوام داشته باشید.

گوشی های چینی

البته در این خصوص کمپانی سامسونگ با معرفی گلکسی نوت 9 با میزان ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی در باتری و کمپانی اپل با معرفی آیفون XR که عملکرد بسیار قدرتمندی در بخش باتری دارد به برندهای چینی نزدیک شده‌ اند.

5.قیمت مقرون به صرفه

گوشی های چینی

یکی از اساسی ترین پارامترهایی که کاربران به منظور خرید گوشی می توانند در نظر بگیرند قیمت مناسب آن می باشد که در این خصوص گوشی‌ های برندهای چینی اغلب به دلیل سود پایین تر کمپانی از فروش گوشی ها، گزینه‌ های بهتری به شمار می روند. یکی از علت های ارزان‌ تر بودن این سری برندهای چینی نسبت به سایر برندهای مشهورتر نظیر اپل و سامسونگ این است که کمپانی‌ های چینی خرج‌ های بسیار زیادی مربوط به بخش بازاریابی و تبلیغات را نمی کنند. از طرفی دیگر بهره مندی از قیمت های معقول و مقرون به صرفه از سوی کمپانی اپل و سایر کمپانی‌ های مطرح سبب نزدیک‌ تر شدن میزان رقابت میان این کمپانی ها می گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: phonearena

3/5 - (4 امتیاز)

نظرات در مورد : پنج دلیل قانع کننده برتری گوشی های چینی نسبت به گوشی های سامسونگ و اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *