نتایج تست DXO Mark گوشی هوشمند هوآوی Mate 20 Pro منتشر شد

هوآوی میت 20 پرو

یکی از سخت افزارهای بسیار کاربردی در گوشی های هوشمند، ماژول دوربین آن ها می باشد که در شرکت های سخت افزاری به عنوان یک سخت افزار بسیار کاربردی از آن ها یاد می شود. در این میان کمپانی های چینی نیز در این عرصه بایکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند و نتایج منشترش ده از تست DXO Mark از اهمیت بالایی برای پرچمداران این کمپانی ها برخوردار می باشد. اکنون نتایج تست DXO Mark گوشی هوشمند هوآوی Mate 20 Pro انتشار یافته است.

هوآوی میت 20 پرو

اکنون کمپانی ابر قدرت DxOMark نتایج بررسی تخصصی و اصلی دوربین هوآوی میت 20 پرو را انتشار داده است که از تسلط آن بر دنیای ماژول دوربین های موبایلی حکایت می نماید. اساس دوربین سه گانه ی این گوشی پرچمدار کمپانی چینی هواوی از لنزهایی فوق عریض با کیفیت 20 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.2 به همراه لنز عریض 40 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 همراه با لنز تله فتو 8 مگاپیکسلی و ضریب تاثیر f/2.4 و امکان زوم 3 برابری بهره گرفته است. اساسا لنز فوق عریض در این گوشی هوشمند به عنوان یک لنز ماکرو نیز عمل می نماید و قابلیت فوکوس خودکار بر روی اشیا را از فاصله 2.5 سانتی‌ متری تامین می نماید.

رتبه ی نهایی تست DxOMark برای این گوشی هوشمند 109 می باشد که آن را همراه با هوآوی P20 Pro و بالاتر از همه ی مدل های موبایل دیگر قرار می دهد. میزان امتیاز این دو گوشی هوشمند در تمامی زمینه ها تقریبا با یکدیگر برابر می باشد و تفاوت اصلی میان این گوشی های هوشمند به میزان کیفیت افکت Bokeh در آن ها بر می گردد که برای هوآوی میت 20 پرو تقریبا 10 واحد کمتر از هوآوی P20 پرو می باشد.

هوآوی میت 20 پرو

نتایج نهایی تست DXO Mark دوربین هوآوی Mate 20 Pro را به این شکل اعلام نموده است:

  • میزان نوردهی در فضاهایی با روشنایی مناسب مقداری از هوآوی P20 Pro و آیفون XS نیز بالاتر می باشد.
  • جزییات تصویر و میزان وضوح تصویر از هوآوی P20 Pro و آیفون XS قابل تشخیص تر می باشد.
  • میزان زوم سه برابری P20 Pro با استفاده از سنسور Mono Chrome از Mate 20 Pro قوی تر می باشد.
  • میزان کیفیت افکت Bokeh در پرچمدار پیشین این کمپانی بالاتر است ولی فرآیند ایزوله نمودن سوژه در Mate 20 Pro بهتر صورت می پذیرد.
  • تنها بخش بسیار قدرتمند در دوربین میت 20 پرو مربوط به حضور لرزشگیر در فضاهای کم نور می باشد. محدوده ی داینامیک بالا نیست ولی به اندازه ی هوآوی P20 Pro می باشد.

به طورکلی میزان امتیاز پرچمدار جدید این کمپانی در قسمت های تصویربرداری و فیلمبرداری به ترتیب برابر با 114 و 97 شده است. میزان عملکرد نه چندان بالای هوآوی Mate 20 Pro در قسمت پخش ویدیو مربوط به لرزش و نویز تصاویر می باشد. قابلیت دوربین سیاه و سفید P20 Pro در این جاست که تصاویر  را با خروجی سنسور رنگی ترکیب می نماید و با استفاده از این قابلیت بخصوص در عکاسی با نور کم و یا در شب، میزان کیفیت خروجی افزایش می یابد. هرچند که لنز فوق عریض جایگزین آن نیز قابلیت ثبت تصاویر ماکرو با کیفیت بالا را دارا می باشد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: androidauthority

3/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : نتایج تست DXO Mark گوشی هوشمند هوآوی Mate 20 Pro منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *