اشغال فضای بیشتر سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش گوشی های شیائومی

سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش شیائومی

تکنولوژی های روز دنیای گوشی های هوشمند به این سمت پیش می رود که ابعاد صفحه نمایش افزایش یافته و تقریبا بر روی پنل جلوی صفحه نمایش خبری از دکمه و یا حاشیه ای نباشد. یکی از مواردی که تاکنون بر روی پنل جلویی گوشی های هوشمند قرار می گرفت، سنسور اثر انگشت آن ها بود که با تمامی این تفاسیر کمپانی ها به منظور افزایش ابعاد صفحه نمایش و کاهش حاشیه های نمایشگر در ابتدا تصمیم گرفتند تا سنسور اثر انگشت را به پنل پشتی انتقال بدهند.

سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش شیائومی

در این میان کمپانی چینی شیائومی نسبت به دیگر رقبای چینی خود نظیر هوآوی و آنر با گذشت زمان بیشتری، سنسورهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش را قبول کرد و بر روی دستگاه‌ های جدید خود استفاده نمود. سال 2018 میلادی، در خردادماه، گوشی هوشمند شیائومی Mi 8 با یک صفحه نمایش 6.2 اینچی از نوع AMOLED تمام‌ صفحه، برخورداری از هوش مصنوعی و دوربینی بسیار قدرتمند و با کیفیت رونمایی شد.

سال قبل، فقط نسخه‌ ی شیائومی Mi 8 Explorer با سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش رونمایی شد. Lin Bin نیز بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره‌ ی کمپانی شیائومی، طی پست جدیدی که در شبکه‌ ی اجتماعی Wibo برای سایر کاربران اشتراک گذاری نموده است، خبر از سعی شیائومی به منظور توسعه‌‌ ی فناوری تشخیص هویت با استفاده از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش با قابلیت پوشش‌ دهی مساحت زیادتری بر روی صفحه نمایش و پنل جلویی گوشی را می‌ دهد.

سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش شیائومی

این شخص همراه با پستی که انتشار داده، ویدئویی را نیز منتشر نموده که یک نمونه‌ ی اولیه‌ از یک گوشی هوشمند با سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش جدید کمپانی شیائومی را به نمایش می گذارد. فضای بخش فعال بر روی صفحه نمایش دارای ابعاد بزرگ‌ تری نسبت به سنسورهای اثر انگشت مشابه در بازار دارد. گویا سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش شیائومی می‌ تواند مساحتی برابر با 25 در 50 میلی‌ متر بر روی صفحه نمایش را پوشش دهد. این موضوع به این معنی است که کاربران مساحت بیشتری از صفحه نمایش را نسبت به سایر گوشی های هوشمندی که تا به امروز با سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش معرفی شده‌ اند، در دسترس خواهند داشت تا بتوانند به راحتی بر روی آن ضربه بزنند و قفل دستگاه خود را باز نمایند. کاربران می‌ توانند با استفاده از سنسور اثر انگشت جدید شیائومی، فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند تا اثر انگشت‌ خود را توسط سنسور تایید نمایند. Lin Bin همچنین ادعا نموده است که این سنسور جدید می‌ تواند فقط با یک‌ بار لمس پنل جلویی گوشی قفل گوشی خود را باز نمایید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: theverge

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اشغال فضای بیشتر سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش گوشی های شیائومی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *