برای واردات قطعات خودرو ارز 4200 تومانی اختصاص یافته است

واردات قطعات خودرو

واردات قطعات خودرو | این روزها پس از اجرای دوره ی اول تحریم های ایالات متحده ی آمریکا که مربوط به تحریم صنایع خودروسازی ایران و قطعه سازی داخل کشور بود، حرف های زیادی به دولت زده شده است و بسیاری از افراد از عملکرد دولت در این بخش ناراضی هستند. بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، دولت برای واردات یک سری از کالاها ارزهای دولتی با رقم 4200 توامن را اختصاص داد و برای تعداد زیادی از کالاها ارز 6400 تومانی تخصیص یافت.

به دنبال پیش بینی های مربوط به افزایش قیمت خودروها به علت عدم تخصیص ارز دولتی 4200 تومانی به منظور واردات قطعات، با برگزاری جلسات هیئت دولت و همچنین مجلس قرار شد که ارز دولتی در اختیار واردکنندگان قطعات خودرو قرار بگیرد. یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس، ولی ملکی، با اشاره به شرایط افزایش قیمت خودروها در بازار تومبیل گفت:

یکی از عوامل اساسی در تعیین قیمت تمام شده ی خودروها، قطعات می باشد. بر این اساس که بعضی از قطعات وارداتی هستند و با ارز آزاد خریداری می‌ شوند، حتما در قیمت تمام شده خودروها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

ایشان در ادامه ی سخنان خود افزودند:

در این صورت واردکنندگان قطعات خودرو، قطعات مورد نیاز کشور را نمی‌ توانند وارد نمایند، زیرا خودروساز با قیمت نجومی قطعات‌ را خریداری نمی‌ نماید. در این صورت خودروساز نیز اقدام به واردات قطعات نخواهند کرد، زیرا با 7.2 افزایش قیمت خودروی داخلی، دوباره جوابگوی قیمت تمام شده محصولات نخواهند بود؛ در نهایت عملا قسمت عمده‌ ای از خودروسازی داخل کشور دچار توقف تولید خواهد شد.

واردات قطعات خودرو

اکنون باید منتظر به مانیم تا ببینیم که آیا با تخصیص ارز 4200 توامانی برای واردات قطعات قیمت خودروها کاهش خواهد داشت یا خیر؟!

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  قیمت گوشی های هوشمند با بسته ارزی جدید ارائه شده کاهش خواهد داشت؟

نظرات در مورد : برای واردات قطعات خودرو ارز 4200 تومانی اختصاص یافته است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *