با قوی ترین هکر دنیا آشنا شوید!

با قوی ترین هکر دنیا آشنا شوید!

یکی از مسئله های مهمی که این روزها با گسترش فضای مجازی بیشتر باب شده است مسئله ی هک شدن توسط هکرها می باشد! که بسیاری از افراد باشنیدن نام هکر، ترسی وجودشان را فرا می گیرد و سبب می گردد که نسبت به حساب های کاربری خود در فضای مجازی احساس خطر نمایند. اما باید بگوییم که هکرها نیز در میان خود دارای مرام های خاصی می باشند.

به طورکلی هکر ها به سه دسته تقسیم می شوند: گروه اول، گروه هکرهای کلاه سفید می باشند که هدف آن ها از این کار افزایش امنیت فضای مجازی است. گروه دوم، گروه هکرهای کلاهخاکستی می باشد که از سر علاقه اقدام به هک نموده و این کار را برای تفریح انجام می دهند. گروه آخر، گروه هکرهای کلاه سیاه می باشند که تنها هدف آن ها خرابکاری و برهم زدن امنیت فضای مجازی می باشد.

Kevin Mitnick

Kevin Mitnick یکی از هکرهای پر قدرت آمریکایی بود که هر موقع نام آن بر زبان ها می آمد بسیاری از مدیران شبکه های اینترنتی او را می شناختند و ترسی در وجودشان ایجاد می شد. در زمانی که کوین فعالیت های هکری می کرد دادگستری ایالات متحده ی آمریکا او را به عنوان تحت تعقیب ترین خلافکار کامپیوتری می شناخت، زیرا پروژه های هک او به قدری هیجان انگیز بودند که حتی یک سری از فیلم ها نیز در این باره ساخته شده است.

  • چه کارهایی انجام داد؟

او به دلیل هک کردن شبکه ی Digital Equipment Corporation با قرار سه سال زیر نظر زندان ایالت متحده آزاد شد ولی تا حدود 2.5 سال بعد آن نیز مشغول به انجام فعالیت های هکری بود. او توانسته بود در آن زمان شبکه ی سازمان دفاع ملی ایالات متحده و بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری را هک نماید.

  • هم اکنون چه کاری انجام می دهد؟

هم اکنون یک شرکت مشاوره ی امنیتی به نام Mitnick Security Consulting تاسیس کرده و در شرکت خود مشاوره های امنیت فضای مجازی به افراد تازه وارد می دهد. کوین پس از گذراندن محکومیت خود به 5 سال زندان، توبه کرده و دیگر دست از هک کردن فضای مجازی و سازمان های مهم برداشته است.

بیشتر بخوانید  هکرهای ایرانی در یک حرکت انتقامی سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری را هک کردند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

3.7/5 - (4 امتیاز)

نظرات در مورد : با قوی ترین هکر دنیا آشنا شوید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *