آسیب پذیری سافاری به هکرها اجازه می دهد تا تصاویر اخیر آیفون 10 را حذف نماید

آسیب پذیری سافاری

با این حال که این روزها تمامی فناوری های جدید در اختیار کمپانی ها وجود دارد و متخصصین نیز مهارت هایشان هر روز در حال پیشرفت می باشد، باز هم ایرادات نرم افزاری در زمان ارائه ی یک اپلیکیشن و سیستم عامل وجود دارد و کمپانی ها پس از ارائه ی سیستم عامل و اپلیکیشن باید تلاش داشته باشند تا این باگ ها را برطرف نمایند. به این نکته نیز باید اشاره کنیم که برخی از باگ ها بسیار خطرناک بوده و ممکن است امکان نفوذ به یک سیستم عامل را فراهم نمایند.

آسیب پذیری سافاری

اکنون جریان باگ جدید سافاری اپل به این صورت است که دو هکر با نام Richard Zhu و Amat Cama موفق شدند که با کشف یک آسیب پذیری امنیتی در دستیار صوتی هوشمند کمپانی اپل (سافاری)، قابلیت بازیابی عکس ها و فایل های پاک شده را فراهم نمایند و جایزه ی 50 هزار دلاری از این کمپانی دریافت نمایند. در طول رقابتی که توسط کمپانی امنیتی ژاپنی به نام Trnd Micro برگزار گردید، این هکرها با نمایش این باگ در دستیار صوتی سافاری توانستند جایزه خود را دریافت نمایند و کمپانی اپل هم در جریان این باگ در دستیار صوتی محصولات خود قرار گرفت؛ هرچند تاهنگام ارائه آپدیت بعدی از سوی کمپانی اپل، اطلاعات کاربران همچنان در معرض خطر می باشد.

آسیب پذیری سافاری

بر اساس اظهارات پژوهشگران در زمینه ی امنیت دستگاه های اپلی، به منظور استفاده از باگ جدید اپل، هکر باید به دستگاهی دسترسی داشته باشد که با استفاده از ارتباط WIFI آلوده نیز ممکن گردد و احتمال نفوذ هکرها را بیشتر نمایند. اکنون سوال اینجاست که هکرها چگونه می توانند فایل های حذف شده در سیستم عامل iOS را از طریق سافاری از راه دور بازیابی نمایند؟ وقتی که تصمیم دارید  یک تصویر را در آیفون حذف نمایید، با پیام این تصویر از روی همه ی دستگاه های متصل به iCloud Photos شما حذف می گردد و دکمه ی حذف تصویر روبرو می شوید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: appleinsider

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آسیب پذیری سافاری به هکرها اجازه می دهد تا تصاویر اخیر آیفون 10 را حذف نماید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *