با رعایت این نکات در خرید ارز دیجیتال ضرر نمی کنید

با رعایت این نکات در خرید ارز دیجیتال ضرر نمی کنید

همیشه در افراد ترس از دست دادن دارایی و سرمایه هایشان از زمانی که وارد بازارهای مختلفی از جمله بازار ارزهای دیجیتال می شوند، وجود دارد. این ترس و عدم آگاهی، باعث می شود افراد وارد بازار ارز دیجیتال نشوند.

به همین دلیل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند سرمایه گذاری در مسکن و یا بورس، ریسک هایی به همراه دارد و دانش و آگاهی میزان این ریسک ها را کاهش می دهد. شما با هر میزان سرمایه ای که دارید می توانید وارد صرافی رمز ارز شوید و با همان مقدار پول، ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. برخی از رمز ارزها دارای نوسانات زیادی هستند اما برخی دیگر از جمله استیبل کوین های مانند تتر از قیمت نسبتا ثابتی برخوردارند. به طور مثال قیمت تتر در بازه های زمانی گذشته تغییر چندانی نداشته است. خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، از طریق صرافی رمز ارز انجام می شود. شما می توانید خرید تتر و سایر استیبل کوین ها را نیز از طریق صرافی رمز ارز افراتتر انجام دهید.

نکات مهم در خرید ارز دیجیتال

قطعا همه ارزهای موجود در بازار ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری ندارد و باید از بین تمام این ارزها، بهترین آنها را انتخاب کرد.

در ادامه به چند فاکتور مهم برای انتخاب و خرید ارز دیجیتال میپردازیم.

 

بررسی Whitepaper ارز دیجیتال

Whitepaper – وایت پیپر، در حوزه ارزهای دیجیتال سند یا یک معرفی‌نامه از پروژه می باشد که توضیحی جامع از یک پروژه غیرمتمرکز در آن ارائه شده است که به خواننده توضیح می‌دهد یک پروژه قرار است چه مشکلی را حل کند. وایت پیپر در هر حوزه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد و محدود به دنیای ارزهای دیجیتال نیست.

وایت پیپرهایی که برای ارز دیجیتال منتشر می شوند، به مواردی از قبیل  فلسفه ایجاد ارز موردنظر، معایب و مزایای آن و نحوه تایید تراکنش ها می پردازد. در کل وایت پیپر کمک می کند تا افراد بتوانند مسائل را درک کنند و تصمیم درستی را بگیرند.

 

ارزش بازار ارز دیجیتال

قبل از تصمیم گیری برای خرید ارز دیجیتال، لازم است درباره موضوع Marketcap – ارزش بازار آگاهی لازم را داشته باشید. شما می توانید ارزش بازار ارز دیجیتال موردنظر را در سایت coinmarketcap مشاهده کنید. ارزش بازار، ارزش نقدی یک شرکت یا یک دارایی می باشد. در بازار ارز دیجیتال، Marketcap ارزش کل توکن ها یا کوین های استخراج شده ضرب‌ در قیمت نقدی آن مثل دلار یا ریال است.

با رعایت این نکات در خرید ارز دیجیتال ضرر نمی کنید

تعداد کل ارزهای موجود در بازار

Circulating Supply –  تعداد کل ارزهای موجود در بازار، یکی از موارد مهم در انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری می باشد. هر چه حجم در گردش ارز دیجیتال یا تعداد کل ارزهای موجود در بازار بیشتر باشد، برای سرمایه گذاری نیز مناسب تر می باشد.

 

میزان کاربردی بودن ارز دیجیتال

برای اینکه ارز دیجیتال در بازار مفید و ماندگار باشد، باید در یک مورد خاصی کاربردی باشد. بطور مثال رمز ارز اتریوم بسیار پرکاربرد می باشد و ارزهای دیجیتال جید بسیاری از قبیل توکن ها، بر روی شبکه آن ایجاد می شود. به این موضوع توجه داشته باشید که تعداد ارزهای دیجیتالی که کاربرد دارند، محدود هستند.

 

جهانی بودن ارز دیجیتال

جهانی بودن ارزهای دیجیتال این امکان را به شما می دهد تا به هر فردی در هر جای دنیا که باشد بتوانید ارز دیجیتال ارسال کنید. رمز ارزهای جهانی کاربرد بیشتری نسبت رمز ارزهایی که دارای محدودیت جغرافیایی می باشند، دارد. افراد بیشتر بر روی ارزهای دیجیتال جهانی سرمایه گذاری می کنند.

با رعایت این نکات در خرید ارز دیجیتال ضرر نمی کنید

مزایای ارز دیجیتال

اکنون می خواهیم با چند مزایای ارز دیجیتال آشنا شویم :

انجام معاملات آسان می باشد

معاملات ارز دیجیتال را می توان از طریق صرافی های آنلاین معتبر در هفت روز هفته و بصورت 24 ساعت شبانه روز به راحتی انجام داد.

امنیت بسیار بالا ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال از امنیت بالایی برخوردارند زیرا بر پایه فناوری بلاک چین و بصورت غیر متمرکز فعالیت می کنند. یکی از دلایل بالا بودن امنیت ارز دیجیتال به این دلیل هست که گره ها در سراسر دنیا ذخیره می شوند و حتی اگر یکی از نود ها هک یا دستکاری شود، کل شبکه امن می باشد و هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود.

سرمایه گذاری پر سود و سوددهی بالا

در ابتدای راه اندازی، بیت کوین ارزش زیادی نداشت اما با گذشت زمان با محبوبیتی که بین مردم به دست آورد، چند هزار دلار افزایش یافت و طبق آمار جهانی، بهترین دارایی در 12 سال گذشته است.

قابلیت انتقال به هر مکانی

ارزهای دیجیتال هیچ محدودیت مکانی ندارند و افراد در هر جای دنیا که باشند، می توانند بدون هیچ مشکلی سرمایه ی خود را بصورت ارزهای دیجیتال به هر جای دنیا در کمترین زمان انتقال دهند.

چگونه با سرمایه گذاری در دنیای ارز دیجیتال ضرر نکنیم

برای اینکه در دنیای ارز دیجیتال سرمایه گذاری پرسودی داشته باشید باید به یک صرافی رمز ارز قابل اعتماد مراجعه کنید که ضرر نکنید. تیم افراتتر تشکیل شده از گروهی جوانان و نخبگان کشور در حوزه‌های بازاریابی، سرمایه‌گذاری، مدیریت و تکنولوژی که با دانش بلاکچین و رمزارزهای دیجیتال می تواند یاریگر شما باشد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : با رعایت این نکات در خرید ارز دیجیتال ضرر نمی کنید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *