اینتل از پردازنده نسل سیزدهم خود رونمایی کرد

اینتل از پردازنده نسل سیزدهم خود رونمایی کرد

اینتل نسل سیزدهم پردازنده های موبایل Core را با 32 مدل معرفی کرد که ادعا می شود عملکرد و تجربیات برتر را برای پلتفرم های موبایل به ارمغان می آورند. این شامل پرچمدار جدید Intel Core i9-13980HX، اولین پردازنده لپ تاپ 24 هسته ای است که این شرکت ادعا می کند سریع ترین پردازنده موبایل جهان است، به لطف حافظه های DDR4 و DDR5، PCIe Gen 5 و بهترین اتصال در کلاس.

این سازنده تراشه همچنین نسل سیزدهم اینتل Core P-series و پردازنده های موبایل سری U را معرفی کرده است که برای افرادی که خواهان کارایی بالا در حال حرکت هستند، بسیار مناسب هستند.

پردازنده Core H نسل 13 اینتل فرکانس توربو 5.6 گیگاهرتز را ارائه می دهد که بالاترین سرعت کلاک موجود برای بازار لپ تاپ است. ادعا می شود که اینها تا 11 درصد سریعترین عملکرد تک رشته ای و 49 درصد عملکرد چند وظیفه ای سریعتر از نسل قبلی را ارائه می دهند.

این پردازنده از حافظه کامل تا 128 گیگابایت برای DDR5 (تا 5600 مگاهرتز) و DDR4 (تا 3200 مگاهرتز) پشتیبانی می کند. Intel Killer Wi-Fi 6E برای سرعت اینترنت تا 6 برابر سریعتر بدون تداخل کانال Wi-Fi قدیمی و بلوتوث LE Audio و بلوتوث 5.2 وجود دارد. پشتیبانی از قابلیت های اورکلاک در تمام SKU های HX و HK وجود دارد.

پردازنده‌های Core-P و U-series نسل 13 جدید اینتل با حداکثر 14 هسته (6 هسته عملکرد، 8 هسته کارآمد) و یک Thread Director پیشرفته اینتل عرضه می‌شوند. پردازنده‌ها با Intel Iris X Graphics جفت شده‌اند که دارای بازی‌های استقامتی، XESS Super Sampling و Intel Arc Control هستند.

پشتیبانی از انواع DDR5، DDR4 و LP وجود دارد. گزینه‌های اتصال عبارتند از Intel Wi-Fi 6E و ویژگی‌های بی‌سیم جدید مانند Intel Connectivity Performance Suite، Intel Wi-Fi، Proximity Sensing و Intel Bluetooth LE audio. حداکثر چهار پورت Thunderbolt 4 وجود دارد.

Intel Evo Designs ویدئو کنفرانس برتری را ارائه می دهد که از فناوری هایی مانند Intel Connectivity Performance Suite و Intel Bluetooth LE Audio استفاده می کند. آنها همچنین یک تجربه یکپارچه چند دستگاهی را ارائه می‌کنند که پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی، اعلان‌های تلفن و انتقال فایل را از رایانه شخصی شما به تلفن دارای Android یا iOS فعال می‌کند.

بیشتر بخوانید  رسیدن سرعت وای فای 7 به فراتر از انتظار

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اینتل از پردازنده نسل سیزدهم خود رونمایی کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *