نحوه رفع کرش کردن (هنگ کردن) برنامه در گوشی اندرویدی

اکثر برنامه هایی که از فروشگاه Google Play نصب می کنید تقریباً در هر دستگاهی عالی هستند. با این حال ، ممکن است بسیار ناامیدکننده باشد که هر یک از برنامه های مورد علاقه شما همچنان روی Android شما خراب شود.بسیاری از مردم تصور می کنند که برنامه ها به دلیل وجود اشکال در نرم افزار یا عدم سازگاری آن با دستگاه ، خراب می شوند. واقعیت این است که دلایل گسترده ای وجود دارد که یک برنامه ممکن است بر روی دستگاه های Android خراب کند. بنابراین قبل از تسلیم شدن ، نکات مربوط به عیب یابی زیر را دنبال کنید.

دلیل خرابی برنامه ها در Android

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است برنامه ها همچنان در Android شما خراب شوند ، اما چند دلیل مهم دیگر برای این مسئله وجود دارد.

  • برنامه از نسخه Android شما پشتیبانی نمی کند.
  • نسخه نصب شده برنامه شما قدیمی است.
  • این برنامه نیاز به اتصال شبکه بهتری نسبت به اتصال متصل به شما دارد.
  • فضای ذخیره سازی دستگاه شما تمام شده است و برنامه به حافظه سیستم کافی برای اجرا دسترسی ندارد.

چند مورد مختلف وجود دارد که می توانید سعی کنید هر یک از این مشکلات را برطرف کنید.

نحوه رفع خرابی برنامه ها در Android

به ترتیب اصلاحات زیر را امتحان کنید. آنها از شایع ترین علت تا کمترین شایع ارائه می شوند. این باید به شما کمک کند تا این مسئله را سریعتر حل کنید.

  • Android خود را دوباره راه اندازی کنید. این راه حل ساده و شگفت آور اکثر مسائل ، از جمله خراب شدن برنامه ها را حل می کند. این اغلب به این دلیل است که با گذشت زمان مرورگر و ذخیره برنامه می توانند حافظه Android شما را پر کنند. وقتی تلفن برای مدت زمان طولانی روشن است ، استفاده از حافظه می تواند بسیار زیاد باشد. راه اندازی مجدد دستگاه همه حافظه نهان را پاک کرده و حافظه را آزاد می کند.
  • اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید. برخی از برنامه ها وجود دارند که به پهنای باند بیشتری نیاز دارند و در اتصال به اینترنت تلفن همراه به خوبی کار نمی کنند. مطمئن شوید که Wi-Fi را در Android خود روشن کرده و هنگامی که از طریق شبکه خانگی به اینترنت وصل هستید ، برنامه را تست کنید.
  • برنامه را در Android خود به روز کنید. می توانید برنامه ای را که باعث ایجاد مشکل شده است به صورت دستی به روز کنید یا Google Play را پیکربندی کنید تا همه برنامه های تلفن شما به طور خودکار به روز شود. در حالی که در این کار هستید ، مطمئن شوید که سیستم عامل Android شما همچنین از آخرین به روزرسانی های سیستم برخوردار است.
  • خدمات Google Play را به روز کنید. این برنامه پس زمینه یک عملکرد اصلی سیستم عامل Android است که برنامه ها را به درستی کار می کند. وقتی این سرویس پس زمینه کار نمی کند یا منسوخ شده است ، باعث خراب شدن برنامه ها می شود.
  • برنامه را مجبور به توقف کنید. حتی بعضی اوقات ، حتی وقتی فکر می کنید برنامه ای را روی دستگاه Android خود بسته اید ، برنامه به درستی بسته نمی شود و ممکن است در پس زمینه همچنان اجرا شود. گاهی اوقات وقتی این اتفاق می افتد و شما سعی می کنید برنامه را دوباره باز کنید ، فقط خراب می شود. اگر متوجه شدید این مسئله مشکل شما را برطرف می کند ، مطمئن شوید که چگونه می توانید به درستی برنامه ها را در دستگاه Android ببندید.
  • داده های برنامه را پاک کنید. همانطور که به مرور از یک برنامه استفاده می کنید ، برای بهبود عملکرد ، داده ها را به طور مداوم در حافظه نهان ذخیره می کند. گاهی اوقات ، این داده ها ممکن است خراب شوند که می تواند باعث خراب شدن برنامه شود. گاهی اوقات ، پاک کردن این حافظه پنهان به صورت دستی می تواند مشکل را حل کند. در صورت عدم موفقیت ، ممکن است لازم باشد تا Android خود را در حالت بازیابی بوت کرده و Wipe Cache Partition را برای پاک کردن حافظه پنهان سیستم انتخاب کنید.
  • مجوزهای برنامه را بررسی کنید. اگر برنامه شما اخیراً به روز شده باشد ، ممکن است مجوزهای برنامه به صورت پیش فرض در Android شما تنظیم شده باشند. این ممکن است باعث شود چیزی از رفتار غیر قابل پیش بینی تا کاملاً یخ زدن برنامه. دوباره به مجوزهای برنامه این برنامه برگردید و مطمئن شوید که همه مجوزهای لازم را دارد. اگر مطمئن نیستید که به کدام مجوزها احتیاج دارید ، به برنامه همه مجوزها را بدهید تا فقط در صورت حل مشکل ، آزمایش کند.
  • برنامه را دوباره نصب کنید. اگر همه راه های دیگر از کار بیفتد ، خود برنامه می تواند پرونده های خراب داشته باشد که اجازه نمی دهد به درستی کار کند. برنامه را حذف نصب و نصب مجدد کنید. اگر دیگر نمی توانید این برنامه را در فروشگاه Google Play پیدا کنید، ممکن است لازم باشد APK را برای آن پیدا و نصب کنید.
  • فضای ذخیره سازی را آزاد کنید. اگر همه موارد دیگر تا این مرحله خراب شده باشد ، ممکن است شما دیگر فضای ذخیره سازی کافی در Android خود ندارید تا برنامه به درستی اجرا شود. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با خالی کردن فضا ، برنامه را دوباره فعال کنید. برای پاک کردن پرونده های غیرضروری ، از Android Storage Manager استفاده کنید. فایلهای بارگیری شده قدیمی را که ممکن است فضای زیادی را از بین ببرند حذف کنید. سعی کنید فایل های بزرگ مانند تصاویر یا فیلم ها را به کارت SD منتقل کنید. همچنین بسیاری از برنامه های عالی پاک کننده اندروید وجود دارد که می توانند فضا را آزاد کنند.
  • تنظیمات کارخانه تلفن Android خود را انجام دهید. اگر کاملاً مطمئن هستید که برنامه باید در نسخه Android شما خوب اجرا شود و از کار دوباره برنامه ناامید هستید ، همیشه می توانید تنظیم مجدد کارخانه تلفن Android خود را انتخاب کنید. فقط از این به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید ، زیرا باید از Android نسخه پشتیبان تهیه کنید تا پرونده ها و مخاطبین مهم خود را از دست ندهید. به عنوان یک گزینه جایگزین ، ممکن است پیدا کنید یک برنامه جایگزین که همان کار را انجام دهد ، اما به طور صحیح در تلفن شما کار کند.
بیشتر بخوانید  ANTUTU قدرتمندترین گوشی های اندرویدی را مشخص کرد

 

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه رفع کرش کردن (هنگ کردن) برنامه در گوشی اندرویدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *