اولین آسمان خراش جهان با قابلیت چرخش 360 درجه در دوبی طرح ریزی شد

دوبی خانه بسیاری از شگفتی های ساخت دست انسان ها می باشد. از عظیم ترین جزیره، فروشگاه و ساختمان جهان ساخت دست انسان تا این اخیر که به زودی از نخستین آسمان خراش با قابلیت چرخش در دوبی پرده پرداری خواهد شد. ایده ساخت آسمان خراش با قابلیت چرخش زاییده افکار معمار David Fisher از معماری پویا می باشد.

Fisher یک روایت 80 داستانی از برج 1,273 فوت به همراه طبقات با قابلیت چرخش 360 درجه ای پیش بینی کرد. وی گفته است ایده بنا نمودن آسمان خراش با قابلیت چرخش 360 درجه مبتنی بر برج المپیک در نیویورک می باشد.

Fisher گفت: “متوجه شدم از یک نقطه خاص می توان هر دو سوی منهتن رودخانه East و رودخانه Hudson را مشاهده کرد. در آن لحظه به خودم آمدم و فکر کردم چرا ما طبقات را کاملا با قابلیت چرخش نساخته ایم. بدین ترتیب، هرکس قابلیت مشاهده مناظر رودخانه East و رودخانه Hudson و همچنین کلیسای جامع Saint Patrick را خواهد داشت.”

یک آسانسور منحصر به فرد در داخل هسته بتن مرکزی ساخته شده است که به ساکنان امکان حمل اتومبیل هایشان را داده است و آن ها قادرند به راحتی اتومبیل هایشان را کنار آپارتمانشان پارک کنند.

طبقات برج واحدهای پیش ساخته ای هستند که از فولاد، آلومینیوم و مواد فیبر کربن ساخته شده می باشند.

Fisher گفته است طبقات برج در یک کارخانه مونتاژ و سپس به آن متصل خواهد شد.

هنوز هیچ گونه برچسب به منظور قیمت گذاشتن بر روی پروژه عظیم گذاشته نشده است اما قیمت یک واحد آپارتمان شخصی از 4 میلیون دلار تا 40 میلیون دلار متغیر می باشد.

Fisher امیدوار است با پیاده کردن ایده منحصر به فرد و جالب توجه خود بتواند موجب تحول راه سایر معماران شود. وی گفته است: “معمار باید طراحی ساختمان ها را با زندگی سازگار کند. آن ها باید ساختمان ها را مطابق با فضایمان، ویژگی هایمان و نیازهایمان تغییر دهند و احساس زیبایی و پویایی را از طریق بنا کردن القا کنند.”

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اولین آسمان خراش جهان با قابلیت چرخش 360 درجه در دوبی طرح ریزی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *