بررسی دلیل آتش گرفتن ایرپاد اپل

ایرپاد اپل

آتش گرفتن گجت های الکترونیکی هنوز ادامه دارد و پایان این حوادث هنوز معلوم نیست و آخرین مورد گزارش شده مربوط به ایرپاد اپل می باشد. معمولا اینگونه حوادث جای تعجبی ندارد ولی از زمان حادثه سامسونگ که درباره نوت ۷ و منفجر شدن آن بود. دولت و سایر افراد این خبرها را به دلیل مطلع شدن از وضعیت آن ها با دقت دنبال می کند.

برای مثال آتش سوزی که مدتی قبل اتفاق افتاده ، در مورد ایرپاد بی سیم اپل است. این محصول شرکت اپل به منظور حذف جک ۳.۵ میلی متری از گوشی های آیفون ارائه داده شده است. جای دلگرمی است این حادثه زمانی رخ نداده که این ایرپاد در گوش جیسون کلون که صاحب آن بوده است. بر طبق گفته کلون ، زمانی که او در باشگاه سن پترزبورگ در حال گوش کردن به موزیک بوده ، یک باره متوجه خارج شدن دودی سفید رنگ از گوش سمت راست خود می شود. و به گفته وی زمانی که این دود سفید رنگ از گوش او خارج می شده احساس ناراحتی یا گرمای آتش را نداشته و فقط دود را دیده است.

وی به سرعت گوشی ها را از گوش خود خارج کرده و آن ها را بر روی وسایل ورزشی خود با همان حالت رها کرده و از فرد دیگری کمک خواسته است و زمانی که برگشته بود گوشی سمت چپ به صورت کامل سوخته بود و این در حالی است که گوشی سمت چپ کاملا سالم بود! عامل اصلی مانند همیشه که باعث آتش سوزی می شود ، باطری این دستگاه بوده است .

دلیل این امر نیز جنس مواد سازنده باطری ها هستند که اشتعال پذیرند و این موضوع را باید بپذیریم ولی خود این مواد هیچ وقت خود به خود آتش نمی گیرند. مگر دچار نقص فنی در سیستم خود باشند، همانند گلکسی نوت ۷ و یا در اثر حادثه هایی که باعث این نقص ها می شود. کلون به دلیل اینکه صحنه آتش سوزی را ترک کرده بود و صحنه سوخت کامل ایرپاد را ندیده بود، قادر به توضیح دقیق موضوع نبود ولی در عین حال اپل از این موضوع با خبر است و توضیح دقیقی برای آن ندارد. این اولین گزارش آتش گرفتن ایرپاد اپل است که انتشار یافته و از جهت خوشبینانه می تواند گوش زدی برای اپل باشد تا در صورت توجه نکردن ممکن است حوادث خطر ناکی رخ بدهد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی دلیل آتش گرفتن ایرپاد اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *