اندروید 8 به کاربران اجازه می دهد Google assistant را در داخل برنامه فعال کنند

اندروید 8

کمپانی XDA برخی از کدها را در وب سایت اندروید Developers پیدا کرد است که ویژگی های جدیدی را نشان می دهد. گویا ظاهراً در اندروید 8 دسترسی های جدید وجود دارد. اگر توسعه دهندگان بخواهند، می توانند دستیار صوتی و هوشمند گوگل را در برنامه‌های خود باز کنند. به این ترتیب  که کاربران برای دسترسی به دستیار صوتی گوگل در گوشی اندرویدی خود مجبور نیستند برنامه ی در حال اجرا را ترک کنند! این امکان می ‌تواند یک تحول بزرگ در گوشی های اندرویدی محسوب شود.

Developers در اصل کاربران را در داخل برنامه های فعال خود نگه می دارند حتی اگر بخواهند از گوگل Assistant استفاده کنند. گوگل سعی دارد کاربران بیشتری را برای Google Assistant جذب می کند، زیرا به کاربران این جازه را می‌دهد که بدون خروج از برنامه به پاسخ سوالات شان دست یابند.

از آنجا که کاربران می‌توانند دستیار پیش فرض شخصی خود را بر روی دستگاه خود تغییر دهند این بدان معنا است که بسته به دستیار مجازی انتخاب شده گاهی اوقات ممکن است Cortana یا حتی الکسا باشد که در داخل برنامه فعال شود.

طبق گفته ی کمپانی XDA  دستیار صوتی به عنوان یک بخش جدید در بالای سایر فعالیت ها نمایش داده خواهد شد و از طریق چندین پنجره هم تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. البته دستگاه های مورد استفاده باید بتوانند سیستم عامل اندروید ۸.۰ را بروی خود اجرا کنند.

همانطور که می‌دانیم الکسا و آمازون( Amazon )  به طریق خارق العاده ای خوب کار می‌کنند گوگل نیز می‌خواهد به وسیله ی Google Assistant جا در پای آنها بگذارد.

این روزها رقابت های زیادی میان Google Assistant و دستیار صوتی سامسونگ (Bixby) وجود دارد که امیدواریم میزان پیشرفت هر دو دستیار صوتی نیز به همان میزان رقابتشان که داغ شده است، باشد.

منتظر خبرهای جدید از سایر دستیار های صوتی نیز باشید.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بروزرسانی جدید سیستم عامل اندروید 8 برای گوشی گلکسی اس 6

نظرات در مورد : اندروید 8 به کاربران اجازه می دهد Google assistant را در داخل برنامه فعال کنند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *