انتشار آپدیت جدید کنسول PS5 سونی

انتشار آپدیت جدید کنسول PS5 سونی

وقتی صحبت از نبرد برای برتری کنسول های بازی می شود، مبارزه اصلی بین پلی استیشن سونی و ایکس باکس مایکروسافت گیر کرده است. اگرچه پلی استیشن از نظر محبوبیت پیشتاز است، اما طرفداران ایکس باکس نیز دارای ویژگی هایی هستند که می توانند به آنها ببالند. هر دو کنسول با پردازنده‌های 8 هسته‌ای AMD عرضه می‌شوند، اما Xbox کمی از نظر سرعت ساعت، PS5 را کنار می‌گذارد. Xbox Series X با سرعت کلاک 3.8 گیگاهرتز اجرا می شود در حالی که PS5 با سرعت 3.5 گیگاهرتز کار می کند.

چند تفاوت سخت افزاری دیگر نیز وجود دارد، اما این مقاله واقعاً در مورد مقایسه نیست. این در مورد یک ویژگی جدید در PS5 است که از Xbox کپی شده است. این ویژگی تا به‌روزرسانی اخیر PS5 یک ویژگی انحصاری در Xbox بود.

این موضوع توسط یکی از کاربران توییتر با نام Wario64 فاش شده است. به گفته او، به‌روزرسانی نرم‌افزار اخیر برای PS5 بی‌سر و صدا یک قابلیت جدید را اضافه کرده است که مربوط به دیسک بازی است. این ویژگی جدید به شما امکان می دهد با داده های نصب شده از یک دیسک، بازی های دیجیتالی را انجام دهید. بگذارید توضیح بدهم، اگر ابتدا بازی را با استفاده از دیسک نصب کردید و بعداً نسخه دیجیتال آن را به صورت آنلاین خریداری کردید، همچنان می توانید بازی را با دیتای بازی که با استفاده از دیسک نصب شده است، بازی کنید. لازم نیست کل فایل های بازی را دوباره دانلود کنید.

این ممکن است یک ویژگی بسیار کوچک به نظر برسد، اما بسیار مفید است. به خصوص زمانی که فایل‌ها را از قبل دارید، اما همچنان باید دوباره آن‌ها را بارگیری کنید، زیرا نسخه دیسکی با نسخه دیجیتال سازگار نیست. با استفاده از این قابلیت می‌توانید قبل از خرید آنلاین نسخه دیجیتال، یک دیسک از دوست خود بگیرید و فایل‌های بازی را نصب کنید. این باید در زمان و بسته داده اینترنت شما صرفه جویی کند.

این به‌روزرسانی جدید برای بسیاری از طرفداران PS5 به عنوان یک خبر هیجان‌انگیز بود، زیرا آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی برای ابراز نظرات خود وارد شدند. یکی از کاربران می نویسد: «این یک تغییر بزرگ در کیفیت زندگی است که من آن را در Xbox دوست داشتم. “بسیار خوشحالم که این پرش را دیدم. چند باری که به این موضوع برخورد کردم، کمی آزاردهنده بود. کاربر دیگری اضافه کرد که باید همه چیز را با اتصال کندتر بارگیری مجدد کرد. یکی از کاربران نیز از سکوت سونی در این مورد متعجب شد. او گفت: “وای این یک تغییر عالی است، آنها سکوت کردند.”

بیشتر بخوانید  اسپیکر قدرتمند سونی SRS-XV900 معرفی شد

همانطور که قبلا گفته شد، این ویژگی به عنوان یک به روز رسانی نرم افزاری در PS5 ارائه شد. این بدان معناست که کاربران PS4 ممکن است هنوز مجبور باشند کارها را به روش قدیمی انجام دهند، حداقل در حال حاضر.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انتشار آپدیت جدید کنسول PS5 سونی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *