گوگل اطمینان پیدا می کند دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌ با روت معتبر آنلاین بمانند

گوگل اطمینان پیدا می کند دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌ با روت معتبر آنلاین بمانند

گوگل می تواند یک جزء اصلی را در اندروید جدا کند. گواهی‌های ریشه ممکن است به یک ماژول جداگانه تبدیل شوند تا اطمینان حاصل شود که تلفن‌های هوشمند قدیمی و دستگاه‌هایی که از نسخه قدیمی سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند همچنان می‌توانند به طور قابل اعتماد به اینترنت متصل شوند. آیا گوگل می تواند عمر قابل استفاده میلیون ها دستگاهی که به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید به روز نشده اند را افزایش دهد؟

میلیون‌ها دستگاه اندرویدی قدیمی اما همچنان فعال وجود دارد. در حالی که آنها عملیاتی هستند، بسیاری نمی توانند وب سایت های مدرن را به دلیل منقضی شده Root Certificate باز کنند. سال گذشته، اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی که دارای اندروید 7 یا نسخه‌های قدیمی‌تر هستند، نمی‌توانستند به بیشتر اینترنت دسترسی داشته باشند، زیرا گواهی ریشه آنها منقضی شده بود.

روشی که Android در حال حاضر ساخته و مدیریت می‌شود، به‌روزرسانی‌های گواهی‌های ریشه تنها به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های کامل سیستم در دسترس هستند. به عبارت دیگر، این جزء حیاتی تنها با یک به روز رسانی اصلی ارائه می شود.

با حرکت رو به جلو، گوگل می تواند گواهینامه های ریشه را از طریق فروشگاه Google Play قابل به روز رسانی کند. توسعه‌دهنده سیستم‌عامل اندروید می‌تواند ماژول‌های گواهی ریشه را از طریق به‌روزرسانی‌های سرویس‌های Google Play اجرا کند.

با جدا کردن این مؤلفه مهم از سیستم عامل اصلی اندروید، گوگل می تواند عمر مفید دستگاه ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. حتی اگر یک گوشی هوشمند ممکن است به روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید را دریافت نکند، همچنان می تواند به روز رسانی برنامه ها را از فروشگاه Google Play دریافت کند. و درست مانند برنامه ها، دستگاه همچنین می تواند گواهینامه های ریشه خود را به روز کند.

در حال حاضر میلیون‌ها گوشی هوشمند و دستگاه اندرویدی از اندروید 12 یا پایین‌تر استفاده می‌کنند. نسخه پایدار اندروید 13 در حال حاضر منتشر شده است. Google در حال حاضر روی Android 14 کار می‌کند. ممکن است Google نتواند گواهی‌های ریشه را از هیچ یک از نسخه‌های پایدار سیستم عامل اندروید جدا کند.

به زبان ساده، گوگل می تواند گواهینامه های ریشه را از نسخه سیستم عامل اندروید که در حال حاضر در حال توسعه است جدا کند یا قصد دارد در نسخه بعدی این کار را انجام دهد. این بدان معنی است که Google ممکن است گواهینامه های ریشه را تنها از اندروید 14 و بالاتر به طور جداگانه به روز کند. در نتیجه، تمام دستگاه‌های موجود تنها تا زمانی که گواهی‌های ریشه آن‌ها معتبر باقی بماند، می‌توانند به وب‌سایت‌های مدرن دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  گوگل Bard اکنون می تواند ویدیوهای YouTube را درک کند

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل اطمینان پیدا می کند دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌ با روت معتبر آنلاین بمانند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *