افزایش 2.7 درصدی عرضه کامپیوتر در جهان

عرضه کامپیوتر

افزایش عرضه کامپیوتر در جهان | یکی از موضوعاتی که برخی از تحلیلگران دنیای کامپیوتر در مورد آن مطرح می کردند این بود که دوره ی افول ارزش کامپیوترهای شخصی آغاز شده است و بسیاری از افراد در این عرصه در حال روی آوردن به گوشی های هوشمند و تبلت های ویندوزی هستند اما بر اساس آماری که از سوی پژوهشکده ی گارتنر منتشر شده، موضوعی دیگر را مطرح می نماید و گویا این بار آینده نگری تحلیلگران دنیای کامپیوتر اشتباه از آب در آمده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی این موسسه عرضه‌ ی جهانی لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی در سه‌ ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه با سال قبل افزایش داشته است که اولین میزان رشد ازسه‌ ماهه‌ ی اول سال 2012 میلادی تا به امروز محاسبه می گردد. بر اساس برآوردهای گارتنر بر عرضه‌ ی جهانی کامپیوتر شخصی در سه‌ ماهه‌ ی دوم سال جاری میلادی به میزان 2.7 درصد افزایش داشته و به 62.3 میلیون کامپیوتر شخصی رسیده است.

عرضه کامپیوتر

لازم به ذکر است که پنج تولیدکننده ی برتر کامپیوترهای شخصی که در این مدت زمان مورد بررسی قرار گرفته اند به ترتیب اچ‌ پی، لنوو، دل، اپل و ایسر می باشند. کمپانی لنوو به شکلی خاص شاهد رشد زیادی بوده و بالاترین میزان رشد را در سه‌ ماهه‌ ی اول سال 2015 به ثبت رسانده است. در این خصوص باید بگوییم که این میزان موفقیت تا مقدار زیادی به‌ دلیل ادغام کمپانی فوجیستو با لنوو و جمع بندی میزان عرضه‌ ی دو کمپانی روی هم می باشد. اکنون باید بگوییم که بعد از مدت‌ ها کمپانی توانسته است تا با عرضه‌ ی بیشتر در سه‌ ماهه‌ ی آخر سال جاری به جایگاه اول در عرضه ی کامپیوترهای شخصی صعود کند.

بر اساس نتایج منتشر شده کمپانی های لنوو و اچ‌ پی همچنان در کنار یکدیگر حرکت می‌ کنند و کمپانی دل نیز با اختلاف کمی در جایگاه سوم قرار گرفته است. باید بگوییم که تمامی این آمارها بیان کننده ی تمام تغییرات اتفاق افتاده در سه‌ ماهه‌ ی اخیر نیست و در اصل کمپانی اچ‌ پی سیر صعودی بزرگی را تاکنون تجربه کرده است و کمپانی لنوو شاهد لغزش کمی بوده و دل نیز توانسته سرعت رشد بالاتری را به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید  رونمایی مایکروسافت از لپ تاپ های ارزان قیمت برای محیط های آموزشی

 

زوم تک همراه همیشگی شماست …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزایش 2.7 درصدی عرضه کامپیوتر در جهان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *