اسنپدراگون 8 نسل 3 پنجاه درصد قدرت گرافیکی بیشتر دارد

اسنپدراگون 8 نسل 3 پنجاه درصد قدرت گرافیکی بیشتر دارد

در حالی که Snapdragon 8 Gen 2 هنوز از نظر عملکرد پردازشی نسبت به A16 Bionic اپل عقب است، Qualcomm سرانجام توانست عملکرد GPU را ارائه دهد که بالاتر از بهترین چیپ نسل فعلی اپل محسوب می شود. به نظر می رسد این شرکت نیز آماده استراحت نیست، با گزارش جدیدی که اکنون ادعا می کند نسل بعدی یعنی Snapdragon 8 Gen 3 به مسیر عملکرد GPU پیشرو در کلاس خود ادامه خواهد داد.

همانطور که توسط Digital Chat Station فاش شده، به نظر می رسد که کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 را به پردازنده گرافیکی بسیار قوی تر نسبت به آدرنو 740 اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهد کرد. عملکرد 50 درصد بهتر از مدل قبلی می تواند یک پیشرفت بزرگ باشد. با در نظر گرفتن شکاف فعلی بین اسنپدراگون 8 نسل 2 و A16 بایونیک در بخش GPU، بعید به نظر می رسد که A17 Bionic بتواند مزیت عملکرد خود را دوباره به دست آورد.

جزئیات اسنپدراگون 8 نسل 3 به آرامی در هفته‌های گذشته منتشر شدند. انتظار می‌رود چیپست پرچم‌دار کوالکام در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر معرفی شود و احتمالاً ابتدا توسط شرکت‌هایی مانند موتورولا و شیائومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در دیگر خبرها سال گذشته فاش شد که کوالکام در حال آماده سازی یک چیپ دسکتاپ قدرتمند با اسم رمز Hamoa است. گفته می شود که در سال 2024 با 12 هسته چیپ در پیکربندی 8+4 عرضه خواهد شد. چیپ آینده باید Snapdragon 8cx Gen 4 نامیده شود و در حالی که منتظر معرفی رسمی آن هستیم، چیپست در پلتفرم نتایج Geekbench رویت شده است. این لیست اسم رمز چیپست، ترتیب هسته پردازنده و همچنین برخی جزئیات جالب دیگر را تایید می کند.

لیست گیگ بنچ Snapdragon 8cx Gen 4 توسط توسعه دهنده Windows on Arm (WoA) Gustave Monce مشاهده شد و تأیید می کند که دارای دو کلاستر پردازنده با مجموع 12 هسته و آرایش خوشه ای 8+4 است. این با گزارش قبلی Kuba Wojciechowski در مورد Snapdragon 8cx Gen 4 مطابقت دارد. علاوه بر این، Geekbench پیشنهاد می‌کند که خوشه دوم با فرکانس 2.38 گیگاهرتز و خوشه اول 3.0 گیگاهرتز همراه است. با این حال، فرکانس نهایی پردازنده باید به ترتیب به 2.5 گیگاهرتز و 3.4 گیگاهرتز برسد.

بیشتر بخوانید  اسنپدراگون 830 ، آخرین پردازنده ی شرکت کوالکام

در هر صورت باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه آینده کوالکام چیست.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اسنپدراگون 8 نسل 3 پنجاه درصد قدرت گرافیکی بیشتر دارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *