استفاده از سنسور اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره در خودروهای آینده

خودروهای آینده

امنیت خودروهای آینده | هر روز دنیای تکنولوژی در حال پیشرفت می باشد ولی در این میان بحث امنیت بسیار اهمیت دارد. همانطور که می دانید کمپانی های معروف تولید گوشی های هوشمند تقریبا تمامی گوشی های خود را به سیستم تشخیص چهره و اسکن اثر انگشت مجهز نموده اند و میزان امنیت دستگاه های تولید خود را افزایش داده اند اما اکنون می خواهیم از موضوعی صحبت کنیم که شاید کمی تعجب بر انگیز باشد.

امنیت خودروهای آینده

به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک از این سیستم های امنیتی در خودروهای جدید نیز استفاده خواهد شد تا کلید سنتی ببه طور کامل از میان برود. بسیاری از خودروهای جهان، هنوز هم از کلید و سوئیچ برای باز کردن آن ها استفاده می نماید و همه ی مدل‌ های جدید از برندهای مطرح به تکنولوژی ورود بدون کلید (Keyless entry) نیز تجهیز شده‌اند. در عین حال که سیستم ورود کلید به خودروهای برندهای مختلف پیشرفت زیادی کرده است ولی همچنان امنیت آن ها، همانطور که سارقان ثابت کرده‌ اند، بسیار پایین می باشد.

خودروهای آینده

سیستم Keyless entry به آسانی با همکاری دو سارق و استفاده از چند سخت افزار ساده، غیر قابل می گردد؛ با صرف کردن هزینه و مدت زمان بیشتر، می‌ توانید به داخل این خودروها از راه دور نیز نفوذ نمایید. بی شک شرکت‌ های بیمه و خودروسازان بیش از سایر گروه‌ ها نگران میزان امنیت سیستم ورود بدون کلید هستند و دتبال روشی جامع برای برطرف کردن آن می باشند. کمپانی سیناپتیکس مستقر در شهر سیلیکون ولی استفاده از تکنولوژی سنسور اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره را به‌ عنوان یک جایگزین برای سیستم ورود بدون کلید خودروها پیشنهاد می نماید؛ متخصصان این کمپانی در تلاش هستند تا با استفاده از سنسور اثر انگشت نه‌ تنها باز و بسته کردن درب خودرو را امکان پذیر نمایند بلکه استارت موتور خودرو را نیز امکان‌ پذیر نمایند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اظهارات پاول دوروف از ایرادات پیام رسان واتس اپ

نظرات در مورد : استفاده از سنسور اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره در خودروهای آینده

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *