مزیت های استفاده از ردیاب خودرو

ردیاب خودرو

شما می توانید برای خرید ردیاب خودرو با تلفن های بخش فروش پیام جی پی اس در ارتباط باشید. در این مقاله با نحوه عملکرد ردیاب های خودرو آشنا خواهید شد. برای مشاوره خرید ردیاب خودرو می توانید با شماره تماس : 02188563258 و 02126760023 در ارتباط باشید.

ردیاب خودرو دستگاهی امنیتی برای خودرو شما

امروزه دستگاه هایی همچون ردیاب های خودرو و جی پی اس ها جزو ابزار لوکس به حساب نمی آیند بلکه یک ابزار بسیار مهم برای امنیت خودرو ها بکار می روند. ردیاب های مخفی خودرو در طی سال های گذشته از استقبال بسیار زیادی روبرو شده است.

چرا که بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو و زورگیری ها استقاده از ردیاب های خودرو است. شما با قرارداد این ردیاب ها و قراردادن یک سیمکارت داخل این دستگاه می توانید تمامی عملکرد های خودرو خود را زیر نظر بگیرید . دستگاه موقعیت مکانی خودرو شما را برای شما پیامک یا می کند و شما با لینک گوگل مپس می توانید به آدرس مورد نظر دسترسی داشته باشید.

شما می توانید از این دستگاه در بخش های مختلف خودرو استفاده کنید ، این دستگاه بسیار ظریف و کوچک ساخته شده است ، نصب آن بر روی خودرو بسیار ساده است و هرجا که توانستید به برق مستقیم وصل کنید می توانید آنرا مخفی کنید.

برد قوی این دستگاه نیز یک مزیت برای آن می باشد به شکلی که طی ده ثانیه موقعیت ماهواره های جی پی اس را دریافت می نماید. در شکل زیر چند نمونه از ردیاب خودرو قابل مشاهده است.

ردیاب خودرو 2

یکی دیگر از قابلیت های بسیار کاربردی آن اعلام حرکت خودرو است که آن را اطلاع رسانی می نماید. سنسور داخل دستگاه، تصادف را نیز تشخیص داده و به شماره ای که در دستگاه وارد کرده اید اطلاع رسانی می نماید. این دستگاه با قرار دادن یک مموری کارت می تواند مسیر حرکت را نیز ذخیره سازی نماید.

یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه که برای مدیریت ناوگان در شرکت های حمل و نقل مسافر و شرکت های باربری کاربردی است، اعلام سرعت غیر مجاز است. از قبل برای دستگاه محدوده مکانی مجاز برای حرکت را نیز می توان تعریف کرد که وقتی خودرو های ناوگان از محدوده خارج شوند آلارم ارسال کند.

در حقیقت بیشتر برای مصارف شخصی، این وسیله به عنوان محافظ خودرو در برابر سرقت کاربردی است. اما در مصارف تجاری و برای ناوگان های حمل و نقل کالا و مسافر، این وسیله برای کنترل و مدیریت ناوگان نیز به کار می رود. امروزه تقریبا اکثر فعالیت های تجاری به صورت مکانیزه و سیستمی درآمده است. شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر، و همچنین سیستم های پخش کالا که ناوگان خودرو در اختیار دارند نیز از این سیستم های نوین برای مدیریت ناوگان خود بهره می برند .ردیاب خودرو شرکت های حمل کالا و مسافر را می تواند در مدیریت ناوگان به صورتی موثر یاری نماید.

درحقیقت ردیاب خودرو دستگاهی است که بر روی خودرو نصب می شود و وظیفه اصلی آن ، ارسال اطلاعات موقعیتی خودرو شامل تاریخ، طول و عرض جغرافیایی، سرعت لحظه ای، ارتفاع از سطح دریا و … می باشد.

این اطلاعات از طریق بستر مخابراتی و با استفاده از پروتکل  GPRS  به سرور مرکزی منتقل می شوند. این اطلاعات توسط سرور در پایگاه داده مدیریت ناوگان ذخیره می شود.

 

معمولا برای ردیاب خودرو، محدوده مکانی خاصی برای حرکت هر خودرو تعیین می شود و مدیریت می تواند مسیرها و مکان های غیر مجازی که خودرو ها می روند را مطلع شوند.

 

همچنین هرگاه سرعت غیر مجاز حرکت توسط هر خودرو ثبت شود، مدیریت متوجه شده و می تواند به راننده تذکر دهد. علاوه بر این، این سیستم ها با کنترل عملکرد خودرو، کنترل راننده و جلوگیری از اتفاقات ناگوار می توانند رانندگی ایمن تری را نیز موجب شوند.

 

معمولا شرکت ها و سازمان هایی مانند ناوگان های پخش مواد غذایی و …، شهرداری ها که دارای خودروهای متعدد از جمله خودروهای حمل زباله هستند، شرکتهای باربری، شرکت های ارائه دهنده خدمات اورژانس و امداد رسانی، مسئولین بخش مدیریت خودروهای حمل پول بانک ها، شرکت های اتوبوس رانی، موسسات کرایه اتومبیل، سرویس های سازمان ها و مدارس و … می توانند از این تکنولوژی بهترین بهره را ببرند.

 

سیستم ردیاب خودرو و جی پی اس یک کاربرد عام تر نیز دارد که برای خودروهای شخصی نیز بسیار مورد استفاده است. این کاربرد، محافظت از خودروها در برابر سرقت است که بسیار بهتر از سیستم های قدیمی مانند دزدگیر جواب می دهد.

 

فرق ردیاب با دزدگیر

 حفظ ماشین در برابر خطر سرقت، اکثر مردم را مجاب کرده است که از وسایلی برای ایمنی بیشتر استفاده نمایند. معمول ترین این وسایل ایمنی، ردیاب خودرو و دزدگیر هستند. اما به واقع ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟ در ادامه با توضیح هر یک از این وسایل سعی در تبیین یک پاسخ برای این سوال خواهیم داشت.

 

سیستم دزدگیر در واقع بر آژیر صوتی استوار است. یعنی به محض وارد شدن ضربه یا باز شدن درب های خودرو، دزدگیر ماشین اقدام به آژیر  کشیدن می کند. نقص این سیستم وقتی بیشتر خود را نشان می دهد که صدای آژیر توسط صاحب خودرو به هر دلیلی شنیده نشود و خودرو به سرقت برود.

 

دزدگیرهایی که پنل ریموت تصویری دارند نیز مشکلی به عنوان محدودیت فاصله دارند و معمولا به فاصله بیش از یک کیلومتر نمی توانند آلارم ارسال کنند. این نشان می دهد که نمی تواند استفاده از دزدگیر خیال صاحب ماشین را کاملا راحت کند.

 

اما ردیاب، دیگر محدودیت فاصله ندارد. با قرار دادن یک سیم کارت از یکی از اپرتورهای تلفن همراه کشور در داخل آن می توان هر جایی و در هر فاصله ای، مکان دقیق خودرو را شناسایی کرد. قطعا این وسیله که به مراتب از دزدگیر پیشرفته تر بوده و تکنولوژی روز دنیا است می تواند درصد امنیت بسیار بالایی برای خودروها را تضمین نماید. قطعا استفاده از ردیاب امنیتی غیر قابل مقایسه با دزدگیر را به خودرو می بخشد.

 

ردیاب خودرو، علاوه بر حفظ خودرو در برابر سرقت، یک امکان ویژه برای مدیران ناوگان های حمل و نقل کالا و مسافر نیز هست. زیرا با وجود آن می توانند به خوبی خودروهای ناوگان خود را رصد کنند. این دستگاه با سیم کارتی که در آن قرار می گیرد هنگام باز شدن غیر مجاز درب خودرو، روشن شدن غیر مجاز خودرو، حرکت خودرو با سرعت غیر مجاز و خارج از محدوده مجاز تعیین شده را به صورت آلارم اطلاع می دهد.

 

امکان شنود کابین خودرو، ردیابی خودرو، ضبط مسیرهای طی شده خودرو در مموری کارت و … از دیگر قابلیت های این دستگاه است که برای مدیریت ناوگان بسیار کاربردی می باشد.

 

قابلیت های ویژه ردیاب خودرو

 

ردیاب های خودرو دارای قابلیت های ویژه و مزایای برتری می باشند که در زیر به دو مورد از آنها اشاره شده است.

قابلیت پیدا کردن مسیر حرکت خود با نقشه جی پی اس

تا به حال برای شما پیش آمده است که هنگام رانندگی مسیر حرکت خود را گم کنید. و نتوانید آدرس را پیدا کنید. در این مواقع اگر شما ردیاب خودرو را روی ماشین خود نصب کرده باشید و با نصب رهیاب خودرو به خوبی می توانید مسیر حرکت خود را براساس نقشه جی پی اس که قبلا تنظیم شده است پیدا کنید.

اما اگر رهیاب خودرو نداشته باشید مسلما با باز کردن ردیاب موبایل و دیدن نقشه جی پی اس گوشی مسیر حرکت خود را پیدا می کنید. اما هنگام رانندگی کافیست یک لحظه حواستان پرت شود تا تصادف رخ دهد.

با نمایشگر Hudly  به راحتی می توانید نقشه جی پی اس گوشی را مشاهده کنید و مسیر حرکت خود را ببنید بدون آنکه صفحه نمایشگر گوشی را نگاه کنید.

هنگامی که می خواهید به مقصد بروید با استفاده از ردیاب موبایل و نرم افزارهای جی پی اس گوشی قادر خواهید بود مسیر حرکت خود را اتوماتیک تعیین کنید.

 

و با داشتن صفحه نمایشگر Hudly و وصل کردن آن به گوشی به راحتی تصویر صفحه نمایشگر گوشی رو صفحه نمایشگر Hudly می افتد. پس با نگاه کردن به جلو و بدون هیچ حواس پرتی می توانید راه خود را در پیش بگیرید و نگرانی بابت گم کردن مسیر نیست.

 

قابلیت خاموش کردن خودرو

شاید یکی از سوالاتی که به ذهن شما برسد این است که خب حالا که شما اقدام به خرید ردیاب خودرو کردید و آنرا روی ماشین نصب کردید، با سرقت ماشین مسلما از موقعیت خودرو با خبر خواهید شد اما چگونه قبل از اینکه ماشین اوراق شود آنرا می توانید پیدا کنید.

خب شما با نصب ردیاب خودرو به راحتی می توانید خودرو را خاموش کنید زیرا سیمکشی انجام شده به نوعی به باتری ماشین وصل می شود و همین امر باعث می شود که شما بتوانید با فرستادن پیامک به نوعی باعث قطع برق استارت ماشین شوید

زیرا این یک رله روی ماشین نصب می شود که می تواند باعث قطع برق استارت شود و توجه داشته باشید که این کار به تدریج اتفاق می افتد تا اگر مثلا در اتوبان هستید به صورت ناگهانی ماشین خاموش نشود و باعث تصادف شود از این جهت هنگام مشاهده مسیر حرکت خودرو از روی وب سایت و نزدیک شدن به مکان امن به راحتی می توانید پیامک خاموش شدن ماشین را بفرستید تا ماشین خاموش شود.

payamgps.com

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مزیت های استفاده از ردیاب خودرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *