اجرایی شدن آخرین مرحله از طرح رجیستری در سال 96

طرح رجیستری

از زمانی که طرح رجیستری در ایران اجرا شده است سوالات زیادی برای کاربران گوشی های هوشمند با برند های مختلف ایجاد شده و برای بر طرف کردن مشکلات به مراکز مختلفی مراجعه کرده اند. هر چند دولت تلاش زیادی کرد تا طرح رجیستری به طور کامل تا پایان سال 96 به اتمام رسد , اما باز هم برخی از برند ها از این طرح جا مانده و کامل شدن این طرح به سال آینده موکول شد. اما در این روز های پایانی سال شاهد اجرا شدن طرح رجیستری روی سه برند شیائومی , سونی و تکنو هستیم.

از روز شنبه , تاریخ بیست و شش اسفند ماه سال 96 , سه برند شیائومی , سونی و تکنو که تولید کننده های گوشی هوشمند هستند در ایران شامل طرح رجیستری قرار خواهند گرفت. پس از این تاریخ هر کاربری که یک گوشی از سه برند نام برده شده خریداری کند , باید از قاچاق نبودن گوشی مطمئن شده و  بر اساس دستورالعمل های طرح رجیستری , گوشی خود را در طرح ارتباط کشوری ثبت کرده و سپس آن را فعال سازد , اگر هر فردی که یک گوشی جدید خریداری کرده و یا یک گوشی دست دوم را می خرند , نسبت به انجام این کار اقدام نکرده و مالکیت گوشی دست دومی را که خریده تغییر ندهند , دولت در برابر مشکلات احتمالی هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرد.

گوشی هایی که پیش از این تاریخ خریداری شده اند , مشمول این طرح نمی شوند. یعنی هر گوشی , از هر یک از برند های مذکور , که تا تاریخ 25 اسفند خریداری شده , حتی بدون این که شناسه اش در شبکه‌ ی ارتباطی کشور ثبت شود , فعال خواهد شد و هیچ مشکلی در این باره نخواهد داشت. اما از تاریخ بیست و شش اسفند سال 96 , همه گوشی های خریداری شده از این سه برند باید به طور کامل ثبت شوند در غیر این صورت پس از اتمام مدت یک ماهه , گوشی غیر فعال شده و دیگر از هیچ سرویسی بهره مند نخواهد شد.

طرح رجیستری از آذر ماه سال جاری آغاز شده و بسیاری از برند ها از جمله موتورولا , ال جی , اپل , نوکیا , گوگل , هوآوی و بلک بری را مشمول شده است. همه گوشی هایی که از این برند های شامل طرح رجیستری خریداری می شوند , باید باید شناسه ثبت آن ها در شبکه گمرک و شبکه ارتباطی کشور به طور درست و کامل وارد شود , در غیر این صورت گوشی رجیستر نشده به طور کامل از دسترس خارج می شود. به احتمال زیاد گوشی های سامسونگ نیز تا نیمه دوم فرودین ماه سال 97 در این طرح قرار گیرند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اجرایی شدن آخرین مرحله از طرح رجیستری در سال 96

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *