آیفون 16 اولین گوشی اپل با فیس آیدی زیر صفحه نمایش

آیفون 16 اولین گوشی اپل با فیس آیدی زیر صفحه نمایش

در روزهای گذشته شایعه شد که اپل در همکاری با سامسونگ فیس آیدی زیر نمایشگر را نخستین بار به آیفون 15 پرو می آورد. حال یکی از منابع فناوری گزارش داده که چنین چیزی نخواهد بود و اولین مدل آیفون 16 سال 2024 با چنین ویژگی از راه می رسد.

تاکنون شایعات بسیاری درباره حذف ناچ و رفتن فیس آیدی به زیر نمایشگر منتشر شد که طی سال های گذشته اپل به آن جامه عمل نپوشاند و همچنان در شایعه به سر می برد. در حالی که بسیاری از اسمارتفون های اندرویدی به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز هستند، اما کوپرتینویی ها اعتقادی به حذف ناچ نداشته و سال 2021 نیز تنها قطر ناچ آیفون 14 را کاهش دادند که چندان موردتوجه قرار نگرفت و انتقادهایی به دنبال داشت.

طبق گزارش های قبلی، مدل های پرو آیفون 14 دارای حفره لنز هستند و خبری از ناچ نیست. متاسفانه چنین طرحی برای نسخه های غیرپرو آیفون 14 تدارک دیده نخواهد شد. رسانه کره‌ای The Elec گزارش کرده بود اپل می خواهد مدل های پرو آیفون 15 را به سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر مجهز کند. بنابراین به حذف طراحی کپسولی حفره لنز سری آیفون 14 پرو خواهد پرداخت.

اما اکنون گزارش جدید به رد موضوع پرداخته و مشخص نیست چه زمانی باید فیس آیدی زیر نمایشگر آیفون را شاهد باشیم. راس یانگ از تحلیلگران شناخته شده صنعت معتقد است تا سال 2024 اپل برنامه ای برای استفاده از فیس آیدی زیر نمایشگر ندارد. بنابراین هر گزارش یا پیش بینی درباره فیس آیدی زیر صفحه نمایش در سری آیفون 15 پرو کاملا اشتباه خواهد بود.

در اخباری مرتبط  گزارش اخیر بلومبرگ نشان می داد که اپل واچ سری 8 به‌روزرسانی‌های بزرگی را نسبت به نسل قبلی خود خواهد دید و ممکن است در نهایت سری 3 تولید آن متوقف شود. این گزارش اشاره می‌کند که سال 2022 سال مهمی در مسیر اپل واچ خواهد بود، زیرا برخی از ویژگی‌های جدید در اپل واچ بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

اپل واچ 3 در حال حاضر رده پایه ترین ساعت اپل بوده که به فروش می رسد و ممکن است بزودی از رده خارج شود و قرار است امسال بازنشسته شود. آنچه پیدا بوده این است که در آینده دیگر پشتیبانی نرم افزاری از اپل واچ 3 وجود نخواهد داشت. گزارش بلومبرگ توسط مارک گورمن ارائه شده که سابقه درخشانی در افشا اطلاعات اپل دارد.

بیشتر بخوانید  مایکروسافت:لومیا 635 بهتر از آیفون 6 است!

گورمن می گوید امسال سه مدل جدید اپل واچ به نام های اپل واچ سری 8، یک نسخه به روز شده از اپل واچ SE و یک نسخه اسپرت حرفه ای اپل واچ تولید می شود. رقابت برای تبدیل پوشیدنی های هوشمند به گجت های سلامت کامل و تناسب اندام هنوز ادامه دارد، اما گورمن بیان کرد که هیچ سنسور سلامت جدیدی به مشخصات مدل های آینده اضافه نمی شود. چند ساعت هوشمند از چندین برند اکنون علاوه بر اندازه‌گیری‌های آماری حیاتی استاندارد موجود در دستگاه‌ها، از مانیتورینگ فشار خون نیز بهره می‌برند. اما باید منتظر بروزرسانی های بزرگ در معماری کلی اپل واچ باشیم.

اگرچه گورمن سابقه چندین پیش‌بینی داشته، باید منتظر ماند آیا به حقیقت می رسد یا خیر. در اخباری مرتبط اپل قصد دارد به تسلط خود در بازار ادامه دهد و تجارت گوشی های هوشمند خود را در قلمروهای ناشناخته بیشتری برای این شرکت، یعنی بازار گوشی های هوشمند میان رده خوش قیمت، گسترش دهد. شایعات در این صنعت نشان می دهد که اپل ممکن است در حال برنامه ریزی برای عرضه نسخه بعدی آیفون SE در سال 2022 باشد که از 300 دلار شروع می شود.

به هر حال جهت کسب جزئیات تکمیلی باید منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 16 اولین گوشی اپل با فیس آیدی زیر صفحه نمایش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *