آیفون 15 مینی برای سال 2023 در کار نیست

آیفون 15 مینی برای سال 2023 در کار نیست

اپل آیفون 14 مینی را در سال 2022 عرضه نکرد. در عوض، آیفون 13 مینی با آیفون 14 پلاس جایگزین شد. اگرچه آن تلفن مزایای ذاتی را به همراه داشت، اما برای گروه مشتریان هدف «مینی» آیفون نبود. و حتی اگر آیفون 14 پلاس در فروش خوب عمل نکرد، اپل هیچ برنامه ای برای تبدیل آیفون 15 مینی در سال 2023 ندارد.

بنابراین، خط تولید فعلی مورد انتظار آیفون 15 همچنان مدل استاندارد، پلاس، پرو و اولترا است. نسخه جدید این سری آیفون 15 اولترا است که ظاهرا جایگزین آیفون 14 پرو مکس خواهد شد.

اکنون که سال 2023 نزدیک است، طبق گزارش ها، اپل برنامه های بزرگی برای طیف آیفون 15 انجام داده است. اپل قصد دارد ویژگی های انحصاری بیشتری را برای گوشی های رده بالا که آیفون 15 پرو و اولترا هستند، ارائه دهد. اپل با این حرکت قصد دارد درآمد بیشتری کسب کند و تعداد فروش مدل های غیر حرفه ای را افزایش دهد.

متأسفانه، هیچ خبر خوبی برای کسانی که انتظار دارند اپل را در سال 2023 دوباره یک آیفون جمع و جور معرفی کند، وجود ندارد. طبق گفته LeaksApplePro، یک مشاور مورد اعتماد، اپل هیچ برنامه ای برای عرضه آیفون 15 مینی ندارد. و این بدان معناست که آیفون 13 مینی در سال 2023 نیز جایگزین مستقیمی نخواهد داشت.

آیفون 13 مینی آخرین دستگاه کامپکتی بود که اپل به صورت انبوه تولید کرد. و در مقایسه با بقیه خط تولید، آیفون 13 مینی تعداد محموله های زیادی را به دست نیاورد. اگرچه، این رقم در محدوده میلیون ها بود.

طبق به روز رسانی Min-Chi Kuo، تحلیلگر اپل، فروش آیفون 13 مینی در واقع بالاتر از آیفون 14 پلاس بوده است. این گزارش از ماه سپتامبر حاکی از آن است که تقاضا برای نسخه‌های ارزان‌تر آیفون 14 در سال جاری زیاد نبوده است.

از سوی دیگر، رفتار مصرف کننده برای آیفون 14 پرو و پرو مکس برعکس بود. و این نشان می دهد که مصرف کنندگان به دلیل افزایش تورم قدرت خرید کمی دارند.

به جای خرید آیفون 14 پلاس، مصرف کنندگان تصمیم گرفتند از پرو و پرو مکس استفاده کنند که به جای دو سال بعد از سه سال قابل ارتقا هستند. این به مشتریان 12 ماه فاصله برای پس انداز داد. و این خبر خوبی برای مدل های غیر حرفه ای آیفون 15 آینده نیست.

بیشتر بخوانید  آیفون 15 از دوربین بسیار بهتری برخوردار است

اپل قبلاً استخدام در ماه اکتبر را متوقف کرده است. این نشان می دهد که غول گوشی های هوشمند از قبل می داند که سال 2023 نرم ترین سال نخواهد بود. این می تواند برند را از نظر سودآوری با یک شکست بزرگ روبرو کند. و اپل می خواهد اطمینان حاصل کند که عرضه آیفون 15 بدون توجه به هر اتفاقی به خوبی انجام می شود.

به هر حال، اگر بزرگترین عامل در درآمد کلی شرکت عملکرد خوبی نداشته باشد، محصولات و خدمات دیگری نیز به دنبال آن خواهند آمد. بنابراین، انتخاب درست و هوشمندانه برای خط تولید آیفون 15 آینده، معرفی نکردن یک مینی است.

با این وجود، اگرچه ممکن است از دیدن هیچ مینی در سری آیفون 15 کمی ناامید شوید، اما هنوز چیزهایی وجود دارد که باید منتظر آنها بود. به عنوان مثال، تراشه A17 قرار است قدرتمندترین و کم مصرف ترین چیپست اپل در سال آینده باشد.

علاوه بر این، گزارش های اخیر حاکی از آن است که اپل ساختار قیمت گذاری سری آیفون 15 را دوباره طراحی خواهد کرد. و این می تواند به این معنی باشد که آیفون 15 پلاس ممکن است مقرون به صرفه تر از همیشه باشد.

اینها قطعاً می توانند نبود یک مینی جدید در ترکیب را جبران کنند. با این حال، اگر اپل در نهایت یک مینی را در سری آیفون 15 معرفی کند، قطعا شگفت‌زده خواهیم شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 15 مینی برای سال 2023 در کار نیست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *