آیا کسب درآمد در دنیای متاورس امکان‌پذیر است؟

سندباکس چیست؟

بسیاری افراد با شنیدن نام متاورس و تمام هیاهویی که دور و بر آن است ممکن است از خود بپرسند آیا می‌توانند به کسب درآمد در متاورس فکر کنند؟ این سؤالی است که پاسخی ساده و سرراست دارد: بله. بسیاری افراد می‌توانند از طریق شیوه‌های گوناگون به کسب درآمد در متاورس فکر کنند. دنیای متاورس مستعد پیشرفت‌های فراوان است و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی سرمایه‌های هنگفتی روی آن گذاشته‌اند تا از آن سود ببرند. برای همین می‌توان گفت کسب درآمد در متاورس موضوع مهمی است. حتی بازی کردن در متاورس نیز بی‌دلیل نیست و برای بسیاری از کاربران اهمیتی بالایی در مسیر کسب درآمد دارد. برای مثال بسیاری از کاربران بازی متاورس سندباکس (Sandbox) علت بازی کردنشان کسب درآمد است. در این مقاله قصد داریم به اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد از متاورس بپردازیم و شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

از بازی‌های متاورس استفاده کنید

در سایت والکس آمده است که یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد در متاورس استفاده از بازی‌های آن است. در حقیقت در والکس مجموعه‌ای از مقالات متنوع در حوزه ارزهای دیجیتال و جهان متاورس و بازی‌های متاورسی وجود دارد که راهنمای بسیار خوبی برای شروع و پیشرفت است. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا باید برای کسب درآمد از متاورس بازی کنید. علتش این است که حقیقتاً شما می‌توانید صرفاً با بازی کردن و بالا بردن درجه قدرت خود در بازی، توکن‌های غیر قابل معاوضه یا همان‌طور که نام دیگرش مشهور است NFT دریافت کنید. همان‌طور که می‌دانید این توکن‌ها هر کدام دارای ارزشی هستند و می‌توانید با فروش آن‌ها به سادگی درآمد کسب کنید.

خرید، فروش و تجارت کالا در متاورس

در بسیاری از بازی‌های متاورس، آیتم‌های موجود درون بازی قابل خرید و فروش هستند. حتی شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از برند‌های مهم لباس و پوشاک نیز قصد ورود به دنیای متاورس را دارند تا لباس و اقلام مختلف را مخصوص متاورس طراحی کنند. شما می‌توانید با خرید و فروش این آیتم‌ها آرام آرام رمزارزی که به طور خاص در آن بازی به کار می‌رود، را کسب کنید و به همین روش به کسب درآمد در متاورس بپردازید.

برگزاری نمایشگاه هنری

یکی از جذابیت‌های متاورس برای هنرمندان، به خصوص نقاشان و عکاسان این است که اکنون نه فقط می‌توانند آثار خود را به صورت مجازی منتشر کنند بلکه حتی می‌توانند آثار خود را به صورت NFT در بیاورند و بفروشند. یکی از کار‌هایی که می‌توانید در متاورس انجام دهید باز کردن گالری‌های هنری است که برای ورود از علاقه‌مندان می‌توانید هزینه‌ای در قالب توکن‌های بازی دریافت کنید. با جمع‌آوری آن‌ها و سپس تبدیل‌شان به پول واقعی می‌توانید به کسب درآمد در متاورس برسید.

سندباکس چیست؟

 

تجارت خود را در متاورس تبلیغ کنید

یکی از روش‌های خوب برای تبلیغ کردن، تبلیغ در فضای مجازی است. درست است که امروز متاورس چندان به‌عنوان فضای مجازی جا نیفتاده است، اما در مدت زمانی کوتاه این احتمال وجود دارد که پلتفرم‌های درون متاورس، منبعی مناسب برای جذب کاربران به تجارت واقعی شما باشند. یکی از راه‌های مناسب برای کسب درآمد در متاورس تبلیغاتی برای کسب و کار واقعی‌تان است.

خرید و فروش زمین کنید

زمین‌های متاورس دارای ارزش واقعی هستند. بازی‌های مختلفی مثل سندباکس (Sandbox) و دسنترالند (decenteraland) فضا‌هایی هستند که می‌توانید در آنجا نقش یک خریدار و فروشنده ملک را ایفا کنید. حتی می‌توانید زمین‌های خود را اجاره دهید، زیرا این یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که از طریق این پلتفرم‌ها قابل انجام است. راه ساده خرید و فروش زمین در سایت والکس وجود دارد. شما برای خرید و فروش زمین در متاورس لازم است که حتماً کیف پول الکترونیکی داشته باشید و نیز حتماً دارای رمزارز مخصوص همان پلتفرم باشید. برای خرید رمزارز باید به سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال مثل والکس مراجعه کنید.

کنسرت و مهمانی برگزار کنید

بسیاری از افراد به این فکر می‌کنند که مثلاً بدون داشتن فضای مناسب، چطور مهمانی‌هایی برگزار کنند. متاورس برای شما فضایی را مهیا می‌کند که می‌توانید بدون محدودیت در فضای مجازی مهمانی و کنسرت برگزار کنید. در ایران و در خارج نمونه‌های متعددی از برگزاری این کنسرت‌ها و رویداد‌ها وجود دارد و به همین دلیل است که بسیاری از هنرمندان و خوانندگان و گاهی حتی استریمر‌های بازی برای کار‌هایشان به متاورس رو آورده‌اند. شما پس از برگزاری رویداد در متاورس می‌توانید از شرکت‌کنندگان توکن دریافت کنید که این توکن‌ها هر کدام به منزله بلیط شرکت هستند. این توکن‌ها در حقیقت رمزارز‌هایی خواهند بود که می‌توانید در آینده به فروش برسانید.

جمع‌بندی

راه‌های متعددی برای کسب درآمد در متاورس وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها فکر کنید. برای کسب درآمد در متاورس لازم است که اطلاعات کافی پیرامون موضوعات مربوط به آن داشته باشید و برای کسب اطلاعات فضا‌هایی مثل بلاگ والکس مناسب هستند و می‌توانند برای شما به اندازه کافی اطلاعات فراهم کنند. با استفاده از بازی‌های متاورس و پلتفرم‌های مختلفی که درون آن وجود دارد می‌توانید به کسب درآمد در متاورس توجه داشته باشید و سرمایه خوبی برای خود کسب کنید و سپس در بازار به فروش برسانید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا کسب درآمد در دنیای متاورس امکان‌پذیر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *