بررسی شرایط تحصیل در رشته IT

بررسی شرایط تحصیل در رشته IT

کشور ترکیه یکی از مقصدهای محبوب مهاجرتی برای دانشجویان ایرانی به شمار می‌آید. در دانشگاه‎‌های کشور ترکیه رشته‌های تحصیلی متعددی ارائه می‌شوند که از جمله پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به رشته فناوری اطلاعات و شبکه یا IT اشاره کرد.

انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل رشته IT

شرایط تحصیل این رشته پرطرفدار در کشور ترکیه چیست؟ کدام دانشگاه‌های کشور ترکیه امکان تحصیل این رشته را برای ایرانیان فراهم می‌کنند؟ در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامل این رشته و پاسخ به این سوالات متداول بپردازیم.

شرایط تحصیل رشته IT در کشور ترکیه

اگر قصد تحصیل در ترکیه و در رشته آی تی را دارید، ابتدا باید درباره این رشته اطلاعاتی کسب کنید. رشته فناوری اطلاعات، از جمله رشته‌هایی است که در سال‌های اخیر و با گسترش تکنولوژی بسیار به آن توجه شده است. این رشته بر دانشگاه اطلاعات شبکه بنا شده است.

در کشور ترکیه، رشته IT از اهمیت بالایی برخوردار است و فارغ‌التحصیلان این رشته، می‌توانند در ترکیه به راحتی مشغول به کار شوند و درآمد مناسبی کسب کنند. تقریبا تمام دانشگاه‌های کشور ترکیه این رشته را ارائه می‌دهند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

دروس رشته IT

رشته آی تی در کشور ترکیه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. از این رو برای فارغ‌التحصیلی در آن باید بتوانید دروس مختلفی را با موفقیت بگذرانید. از جمله این دروس می‌توان به ریاضی گسسته، ساختمان گسسته، مبانی کامپیوتر، ساختمان داده، معماری ریز پردازنده، طراحی الگوریتم، شبکه کامپیوتری، هوش مصنوعی و نظریه زبان و ماشین اشاره کرد.

همچنین دروس اختصاصی رشته آی تی هم عبارتند از: مبانی فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، مدیریت و کنترل پروژه فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات 2، گرافیک کامپیوتری، اصول و مبانی مدیریت، مولتی مدیا، پروژه فناوری اطلاعات و در نهایت کارآموزی اشاره کرد.

رشته IT در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های بسیاری می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تجارت الکترونیکی، سیستم‌های چند رسانه‌ای، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، امنیت اطلاعات، شبکه‌های کامپیوتری، مهندسی فناوری اطلاعات و دیگر گرایش‌ها اشاره کرد.

دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل رشته IT در کشور ترکیه

بورسیه‌های تحصیلی، از جمله امتیازاتی هستند که کشور ترکیه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا هزینه‌های تحصیلی برای آن‌ها کاهش پیدا کند. بورسیه‌های تحصیلی برای تحصیل IT در ترکیه می‌توانند بسیار کار شما بیایند. بورسیه‌های تحصیلی توسط دانشگاه‌ها، مراکز دولتی یا شرکت‌های خصوصی ارائه می‌شوند که دانشجویان می‌توانند با توجه به شرایط تحصیلی خود، برای دریافت آن‌ها اقدام کنند.

دانشجویان ایرانی می‌توانند از دو نوع بورسیه تحصیلی برخوردار شوند. نوع اول بورسیه تحصیلی می‌تواند تمام هزینه‌های تحصیل در کشور ترکیه را پوشش دهد. این بورسیه تحصیلی به افراد محدودی اعطا می‌شود. این در حالی است که نوع دیگر بورسیه، به شما این امکان را می‌دهد که شانس بالاتری را برای دریافت آن داشته باشید. اما این بورسیه تحصیلی تنها بخشی از هزینه‌های تحصیلی شما را پوشش می‌دهد و از این رو ممکن است برای پرداخت هزینه‌های تحصیل خود در ترکیه، کمی سختی تجربه کنید.

معرفی برترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات

اگر به دنبال تحصیل IT در کشور ترکیه هستید، باید بتوانید درباره برترین دانشگاه‌های این کشور اطلاعاتی را کسب کنید. از این رو در ادامه این بخش قصد داریم تا به برخی از برترین دانشگاه‌های کشور ترکیه که برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات مناسب هستند، بپردازیم.

دانشگاه بوغاز ایچی

دانشگاه بوغاز ایچی یکی از دانشگاه‌های قدیمی کشور ترکیه است که در حال حاضر در حدود 16700 دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. این دانشگاه دارای 6 پردیس است که به طور کلی مساحت این پردیس‌ها به 1.8 کیلومتر می‌رسد.

 

دانشگاه تکنیک خاورمیانه

دانشگاه تکنیک خاورمیانه یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر و مناسب برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات در کشور ترکیه است که در سال 2021 در حدود 31 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل بوده‌اند. این دانشگاه در شهر آنکارا واقع شده و 45 کیلومتر مربع وسعت دارد.

دانشگاه تکنیک استانبول

دانشگاه 250 سال تکنیک استانبول یکی از دانشگاه‌هایی است که می‌توانید برای تحصیل رشته آی تی به سراغ آن بروید. این دانشگاه 36 هزار دانشجو دارد که در 5 پردیس آن به تحصیل می‌پردازند. این دانشگاه، یک دانشگاه فنی و مخصوص دانش مهندسی است و از این رو برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر و آی تی می‌تواند بسیار مناسب باشد.

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت به نسبت دانشگاه‌های ذکر شده، دانشگاه تازه تاسیس به شما می‌رود که در حدود 13 هزار دانشجو در آن به تحصیل می‌پردازند. این دانشگاه، یکی از دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه به شمار می‌رود که امکانات بسیاری را هم در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

آزمون‌های ورودی IT برای پذیرش دانشگاه‌های ترکیه

رشته IT یکی از رشته‌های پرطرفدار در کشور ترکیه است که می‌توان برای تحصیل در آن اقدام کرد. دانشگاه‌های مختلفی در کشور ترکیه وجود دارند که می‌توان برای تحصیل این رشته به سراغ آن رفت. از جمله این دانشگاه‌ها هم می‌توان به دانشگاه‌های بوغازایچی، فنی خاورمیانه، تکنیک استانبول و بیلکنت اشاره کردکه پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد.

ثبت نام در دانشگاه‌های کشور ترکیه آن هم در رشته پرطرفداری مانند آی تی کار ساده‌ای نیست. شما برای پذیرش باید بتوانید از پس آزمون‌های ورودی که برای دانشجویان بین‌المللی و بعضا بومی ایجاده شده‌اند، بر بیایید. این آزمون‌ها، محوریت خاص خود را دارند و برخی از آن‌ها مانند تومر، زبان محور و برخی دیگر مانند یوس، ریاضی محور هستند. این در حالی است که برخی آزمون‌های دیگر هم مانند SAT دانش زبان انگلیسی و همینطور دانش ریاضی شما را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بررسی شرایط تحصیل در رشته IT

از خدمات آرال گام برای تحصیل رشته IT در ترکیه کمک بگیرید

برای تحصیل IT در دانشگاه‌های کشور ترکیه باید بتوانید از سد آزمون‌های ورودی اختصاصی هر دانشگاه بگذرید. پس از موفقیت در این آزمون‌ها نوبت به به ثبت نام و اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه می‌رسد.  اخذ ویزای تحصیلی ترکیه روندی پیچیده است که شما برای دریافت آن بهتر است از خدمات یک آژانس مهاجرتی معتبر استفاده کنید. ما به شما برای پیگیری روند اخذ ویزای تحصیلی خود آرال گام را پیشنهاد می‌دهیم.آرال گام یکی از برترین موسسات مهاجرتی در این زمینه است که می‌توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی شرایط تحصیل در رشته IT

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *