گافا اکوسیستم گیمینگ با طعم بلاکچین

گافا اکوسیستم گیمینگ با طعم بلاکچین

 گافا یک پروژه بلاکچین محور است که در اواخر سال 2021 راه اندازی شد. این پروژه دارای خدمات متنوعی است، از جمله یک توکن ارزنگاری شده به نام گافا توکن (Gafa Token)؛ یک رابط برنامه نویسی اپلیکیشن (API) برای ارائه کاربری آسان‌تر به برنامه نویسان و توسعه دهندگان که قصد دارند گافا را در پلتفرم خود تلفیق کنند؛ یک بازی P2E (بازی کسب درآمد یا play-2-earn) به نام گافالا (Gafala)؛ یک فضای باز گیمینگ بر اساس سیاره مریخ به نام گافاورس (Gafaverse)؛ و در نهایت یک بازار فروش NFT.

در این مقاله قصد داریم با هم نگاهی نزدیک به پلتفرم گافا و خدمات متنوع آن داشته باشیم.

  • سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زوم تک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

گافا توکن

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، هدف اصلی پروژه گافا ارائه یک اکوسیستم بر مبنای فناوری بلاکچین با کاربری های متنوع به کاربران و البته گیمرها می‌باشد.

یکی از اساسی ترین اجزای این پروژه ارز دیجیتال آن است. این توکن در حقیقت به عنوان گافا توکن و با نماد گافا (Gafa) شناخته می‌شود.

گافا توکن در وبسایت مرجع بلاکچین و رمزارزهای کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) لیست شده است و هم اکنون در میان تمام کوین‌ها و توکن‌ها در این وبسایت رتبه 3887 را دارد. این توکن بر روی زنجیره هوشمند (Smart Chain) بایننس راه اندازی شده و تعداد کل توکن‌های قابل عرضه آن یک میلیارد (1.000.000.000) توکن می‌باشد.

اگر به دنبال خرید این توکن هستید، باید بدانید که در حال حاضر گافا توکن در دو صرافی PancakeSwap  و HotBit لیست شده و قابل خرید است.

پیش از اینکه به بررسی دیگر جوانب پروژه گافا بپردازیم، شایان ذکر است که این پروژه بر اساس شواهد از لحاظ ایمنی در رده بالایی قرار دارد. به عنوان مثال در حال حاضر وبسایت سرتیک (CertiK) یکی از بزرگترین وبسایت‌های حسابرسی و بررسی پلتفرم‌های بلاکچین و رمزارزی در حال بررسی گافا می‌باشد این فرایند تا میزان 85 درصد کامل شده است.

گافالا

از جمله دیگر اجزای بسیار مهم پروژه گافا بازی آنلاین آن به نام گافالا می‌باشد. داستان بازی گافالا در زمان آینده رخ می‌دهد و بازیکنان باید در سراسر کیهان و خصوصا سیاره مریخ اقدام به کاوش و یافتن سنگ‌های گرانبها و کمیاب نمایند. این بازی دو شخصیت اصلی مرد و زن به نام‌های نوآ (Noah) و آنیا (Anya) دارد که بازیکنان می‌توانند شخصیت مورد نظر خود را از بین این دو انتخاب کنند.

شخصیت‌های گافالا به گونه‌ای طراحی و توسعه داده شده اند که کاملا شخصی سازی شوند و این ویژگی گیمرها را قادر خواهد ساخت تا خلاقیت خود را به طور کامل نشان داده و کاراکترهای بازی را همانطور که می خواهند شخصی سازی کنند.

همچنین بازی گافالا یکی از مهمترین راه هایی است که کاربران می توانند از طریق پروژه گافا اقدام به درآمدزایی کنند.

API گافا

رابط برنامه نویسی اپلیکیشن (API) دیگر سرویس ارائه شده توسط گافا است. هدف این API ارائه روشی جهت به کارگیری آسان گافا و سرویس‌های آن توسط دیگر پلتفرم‌ها است. به این طریق توسعه دهندگان قادر خواهند بود خدمات گافا را در پلتفرم خود تلفیق کرده و در کنار سیستم پرداخت با سرعت بالاتر از فواید یک اکوسیستم بلاکچینی نیز بهره مند شوند.

گافاورس

فضای باز گافاورس بدین جهت طراحی شده است تا به تمامی کاربران در سرتاسر پلتفرم خدمات ارائه دهد. پلتفرم گافاورس به تمامی گیمرها، توسعه دهندگان، و دیگر کاربران برای مشارکت و استفاده از گافا پاداش می دهد. بدین ترتیب گیمرها به طور کامل دارایی های درون بازی را در اختیار خود خواهند داشت.

گافا NFT

در آخر می‌خواهیم به جنبه مربوط به NFT پروژه گافا بپردازیم. این پروژه قصد ارائه یک بازار فروش (marketplace) توکن های غیرمثلی را دارد و همچنین می خواهد که NFTهای خود را با تاکید بر هم‌کنش پذیری ارائه کند.

گام بعدی گافا چیست؟

در این مقاله به بررسی پروژه گافا و جوانب متنوع آن پرداختیم. حال سوالی که پیش می‌آید آینده این پروژه است.

در ماه‌های آینده و با نزدیک شدن به انتهای سال 2022، گافا قصد دارد بازار فروش NFT و همچنین API خود را راه اندازی کرده و گافا توکن را در دیگر صرافی‌های معتبر لیست کند.

همچنین برنامه‌های اصلی این پروژه برای سال 2023 شامل توسعه متاورس و موارد مربوط به NFT است.برای اطلاع از آخرین تغییرات و بروزرسانی‌های گافا، شبکه‌های اجتماعی این پلتفرم را در توییتر و تلگرام دنبال کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گافا اکوسیستم گیمینگ با طعم بلاکچین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *