آیا می دانید آلزایمر ، چگونه ایجاد می شود و چگونه متوقف می شود؟

آلزایمر

محققان در یک مطالعه جدید، وقایع خاصی را شناسایی کرده اند که موجب بیماری آلزایمر می شوند. سلول های ایمنی و پروتئین های غیر طبیعی عامل ایجاد این بیماری هستند. به طوری که این دو پروتئین همانند مواد مخدر برای توقف یا پاسخ به علائم عمل می کنند و همین نقطه ای برای شروع تضعیف عملکرد مغز است.

این شایع ترین علت زوال عقل بوده که شرایطی ایجاد می کند، به تدریج توانایی افراد در یادآوری ، فکر کردن ، پیگیری گفتگو و زندگی مستقل کاهش می یابد. حدود 47 میلیون نفر در جهان زندگی می کنند که مبتلا به زوال عقل هستند که حدود 65 درصد آنها به بیماری آلزایمر دچار می باشند.

این بیماری ششمین علت مرگ و میر در ایالات متحده است. آلزایمر تنها سبب مرگ و میر بین 10 علت برتر مرگ است که درمان ناپذیر می باشد. به دلیل افزایش تعداد افراد مسن در ایالات متحده ، میزان بیماری آلزایمر سریع رشد کرده است. امروزه حدود 5.5 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا به این بیماری دچارند. پیش بینی می شود تا سال 2050 تا 16 میلیون نفر نیز به این آمار افزایش خواهند یافت.

مغز افراد مبتلا به آلزایمر دارای تعداد زیاد سلول های ایمنی فعال همراه با ذخایر غیر طبیعی با دو پروتئین به نام آمیوئید بتا و تئو است. اما چگونگی عملکرد دقیق آن ها هنوز خیلی واضح نیست. اما سرپرست تحقیقات بیان می کند: ” ما قادر به مشاهده آمیوئید بتا و تئو در ساختار های مارپیچ از DNA هستیم  ولی هنوز عملکرد دقیق آن ها را نمی دانیم”، وی افزود: ” عدم شکل گیری و ساخت این مارپیچ ها باعث ایجاد نورون هایی سالم تر و مقاوم تر به آلزایمر می شود”.

این نظریه هنوز بر روی انسان ها بررسی نشده است اما محققان شدیدا به دنبال کشف علت آلزایمر و درمان آن هستند.

نتایج آزمایش های انجام شده روی موش ها در مجله سلامتی طی هفته های آینده منتشر خواهد شد. با ما همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مایکروویو و سرطان

نظرات در مورد : آیا می دانید آلزایمر ، چگونه ایجاد می شود و چگونه متوقف می شود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *