آنتی فیشینگ پادویش چیست؟

آنتی فیشینگ

در میان سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت موجود تعدادی از آنها جعلی و غیر واقعی می باشند که هدف از راه اندازی آنها سوء استفاده مالی از کاربرانی است که قصد خرید اینترنتی دارند. به این صفحات اصطلاحا صفحات فیشینگ گفته می‌شود.

فیشینگ به زبان ساده به حملاتی گفته می شود که برای به سرقت بردن اطلاعات کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اطلاعات می‌تواند شامل رمز عبور یا اطلاعات حساب بانکی کاربران باشد. در چنین حملاتی هکرها از طریق راهکارهای متفاوتی خودشان را همانند یک نهاد معتبر معرفی می کنند و به طرق مختلف، قربانی را تشویق می کنند که وارد وب سایتهای نامعتبر و جعلی همچون خرید شارژ ارزان یا غیره شوند. درگاه این سایتها کاملا شبیه درگاه های واقعی بوده و در نگاه اول کاربر نمی‌تواند متوجه شود که با یک صفحه غیر واقعی و جعلی روبرو است و ممکن است مورد سوء استفاده مالی قرار گیرد.

حملات فیشینگ چگونه رخ می دهد؟

وقتی کاربر وارد صفحه جعلی می شود، همزمان یک بدافزار یا ربات رایانه ای، اطلاعات وارد شده توسط کاربر را مشاهده کرده و آن را سرقت می نماید. در صفحات فیشینگ ربات ها همزمان با خرید شما، خرید دیگری را انجام می دهند و با اطلاعات کارت شما ،  مبلغ هنگفتی را از حساب شما سرقت می نمایند.

آیا با وجود رمز پویا باز هم احتمال حملات فیشینگ وجود دارد؟

وقتی کاربر می خواهد خرید خود را انجام دهد، طبق معمول شماره کارت، تاریخ انقضا و بقیه مشخصات کارت خود را وارد می کند. این اطلاعات در همان دقیقه توسط یک بدافزار یا ربات رایانه ای نیز وارد صفحه پرداخت دیگری می شود. زمانی که کاربر در صغحه جعلی درخواست رمز دوم می دهد همزمان ربات در صفحه ای واقعی درخواست رمز دوم را ارسال می کند. پیامک رمز دوم ( که از سوی ربات درخواست شده) برای کاربر ارسال می شود و زمانی که کاربر آن را وارد می کند سریعا توسط ربات در صفحه واقعی وارد می شود. اینجاست که خرید کاربر با اخطار روبرو شده ولی خرید ربات موفقیت آمیز می باشد. کاربر مبلغی را از دست داده است و ربات توانسته است مبلغ زیادی را از حساب کاربر برداشت کند. این صفحات غیر واقعی و جعلی را به عنوان صفحات فیشینگ می شناسیم. در اینجا وجود یک ابزار ضد فیشینگ برای ما اهمیت به سزایی پیدا می کند.

بیشتر بخوانید  حمله فیشینگ از طریق کروم + راهکار مقابله با آن

آنتی فیشینگ

آنتی فیشینگ پادویش

پادویش برای سیستم عامل ویندوز در مرورگر هایی چون گوگل کروم و فایرفاکس افزونه آنتی فیشینگ خود را ارائه نموده است. شما می توانید این افزونه را بصورت کاملا رایگان نصب نمایید. پس از نصب این افزونه بر روی مرورگر های ذکر شده، هر وقت بخواهید از یک درگاه خرید انجام دهید به شما هشدار می دهد که آیا این درگاه واقعی است یا جعلی!

در سیستم عامل اندروید نیز آنتی ویروس پادویش از قابلیت آنتی فیشینگ برخوردار می باشد. با نصب آنتی ویروس پادویش نسخه اندروید در صورتی که وارد درگاه جعلی و فیشینگ شوید، سریعا به شما هشدار داده می شود و از حملات فیشینگ در امان می مانید.

 

گزارش صفحات جعلی

در صورتی که به صفحه ای جعلی برخورد کردید که در لیست سیاه آنتی فیشینگ پادویش قرار ندارند می توانید آن را توسط لینکی که در ابزار آنتی فیشینگ پادویش وجود دارد، گزارش نمایید تا بعد از تست، در صورت فیشینگ بودن صفحه مذبور نیز در لیست سیاه آنتی فیشینگ پادویش قرار می گیرد.

 

 

افزودن صفحات استثناء

اگر از ایمن بودن صفحه ای اطمینان دارید ولی آنتی فیشینگ پادویش اجازه ورود به صفحه مذکور را نمی دهد، می توانید آن صفحه را با مسئولیت خودتان از لیست سیاه تلفن همراهتان خارج نمایید. فهرست صفحات استثناء در ابزار مذکور وجود داشته و قابل مدیریت می باشد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره آنتی فیشینگ به سایت www.mypadvish.ir مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آنتی فیشینگ پادویش چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *