مشخصات فنی دی اس 5 ال اس

دی اس 5 ال اس

یکی از خودروهایی که هم اکنون در ایران شاهد آن هستیم خودروی دی اس 5 ال اس می باشد که حضوری بسیار هیجان انگیز در نمایشگاه خودروی تهران که ماه گذشته برگزار شد، داشت و توجه بسیاری از علاقه مندان به دنیای خودرو را به خود جلب کرد. کمپانی دی اس یک از اساسی ترین نمایندگان کمپانی سیتروئن فرانسه می باشد که هم اکنون در ایران دارای سه خودروی رونمایی شده با نام های دی اس 6 (کراس اوور)، دی اس 3 (هاچ بک) و در نهایت دی اس 5 ال اس (سدان) است. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی این خودرو خواهیم انداخت، با ما همراه باشید.

طراحی و مشخصات فنی

این خودرو از لحاظ طراحی به دو خودوری دیگر این کمپانی شباهت زیادی دارد، ممکن است در بعضی از بخش ها تفاوت هایی مشاهده گردد ولی هر سه خودرو از یک زبان طراحی بهره برده اند حتی دی اس 5 ال اس از لحاظ امکانات رفاهی و ویژگی های رفاهی در یک سطح با سایر برادران خود قرار دارد و به نوعی نشان دهنده ی اصالت این خودروی فرانسوی می باشد.

دی اس 5 ال اس

از لحاظ فنی این خودرو دارای سه پیشرانه ی متفاوت می باشد که هر سه پیشرانه در اروپا موجود هستند. یک پیشرانه ی 2.0 لیتری توربو با قدرت 200 اسب بخار، پیشرانه ی 1.6 لیتری با قدرت 165 اسب بخار و پیشرانه ی 1.8 لیتری تنفس مصنوعی با قدرت 140 اسب بخار که در بازار خودروهای ایران تنها مدل 1.6 لیتری این خودرو به فروش خواهد رسید. گیربکس این خودرو از نوع 6 سرعته ی اتوماتیک و دارای حالت “Mode Sport” می باشد که حس خوبی را به راننده القا می نماید و یک سری ویژگی دیگر نیز دارا می باشد.

اگر چه در جلوی نام این خودرو کمپانی فرانسوی سیتروئن مشاهده می شود ولی در اصل کمپانی چینی دانگ فنگ تولید و بهتر است بگوییم مونتاژ این خودرو را بر عهده دارد که هدف دی اس از تولید این خودرو ارائه ی یک محصول با کیفیت به همراه ویژگی های لوکس ولی با قیمتی بسیار مقرون به صرفه می باشد و وجود خطوط مدرن با حجم زیادی از کروم سبب می شود که حس یک خودرو لوکس را به افراد القا نمایدولی هنوز هم حال و هوایی کلاسیک در این اتومبیل مشاهده می گردد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مشخصات فنی دی اس 5 ال اس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *