آشنایی با قوانین مهم گرید غرفه سازی 

آشنایی با قوانین مهم گرید غرفه سازی

می دانیم یکی از فرصت های طلایی برای دیده شدن کسب وکارهای مختلف، غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه های گوناگون می باشد. نمایشگاه تهران هم همواره مورد توجه بسیاری از مجموعه ها و شرکت های صنعتی بوده و افراد زیادی، به منظور رشد کسب و کار و جذب مشتری و به دنبال آن فروش بیشتر، مشتاق حضور در آن هستند و برای شرکت در نمایشگاه، برنامه ریزی می کنند.

بازاریابی و تبلیغات درست و اصولی، اثر مستقیمی بر جذب مخاطب  و فروش بیشتر دارد، همین امر سبب شده تا افراد زیادی در حوزه های مختلف کسب وکار، به غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه روی بیاورند.

آشنایی با قوانین مهم گرید غرفه سازی

البته  برای شرکت هایی که کلیه خدمات برای قیمت غرفه سازی برای حضور در نمایشگاه را ارائه می دهند، حضور افراد بیشتر و برگزاری نمایشگاهی شلوغ تر یک مزیت بزرگ است؛ اما از آنجایی که ممکن است هر شخص حقیقی و یا حقوقی کم تجربه و یا بدون سابقه ای در کسب و کار مربوطه، خواهان حضور در نمایشگاه باشد، این امر می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی برای دیگر شرکت کنندگان در نمایشگاه و یا حتی مجموعه هایی که ارائه دهنده خدمات غرفه سازی هستند، به حساب بیاید! از این رو لازم بود که دستورالعمل هایی در این زمینه صادر گردد تا از بروز ضررهای جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آید.

از دیگر مشکلاتی که به منظور غرفه سازی در نمایشگاه، برای شرکت های ارائه دهنده این خدمات وجود داشت این بود که گاهی اوقات طراحی غرفه، به دست کسانی انجام می شد که  تخصص و یا تجهیزات لازم را برای طراحی غرفه نداشتند؛ همچنین قرارداد هایی که به منظور غرفه سازی برای حضور در نمایشگاه منعقد می شد، توسط شخصی انجام می گردید که مکانی مشخص به عنوان دفتر کار هم نداشت!

این عوامل به مرور زمان، موجب سلب اعتماد افراد برای حضور در نمایشگاه و حتی خدشه به جایگاه و اعتبار صنعت غرفه سازی آرمان سازه گردید. در نهایت به دلیل شکایت های متعدد از جانب شرکت کنندگان در نمایشگاه، به منظور سر و سامان دادن به قوانین طراحی غرفه و اجرای اصولی نمایشگاه، موضوع گرید و یا درجه بندی غرفه سازی مطرح شد.

گرید غرفه سازی  بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می گردد؟

از جمله نکات مهمی که در بحث گرید غرفه سازی به آن پرداخته شده است، بررسی امکانات و شرایط شرکت هایی که در زمینه ساخت و طراحی غرفه، در حال خدمت رسانی هستند می باشد. در واقع بر اساس این قانون، کسانی که ارائه دهنده خدمات غرفه سازی برای حضور در نمایشگاه می باشند، باید دارای شخصیت حقوقی باشند و یا مجوز فعالیت خود را از یکی از سازمان های حقوقی دریافت کرده باشند.

بنابراین با تصویب این قانون مهم، دیگر شاهد ساخت غرفه و طراحی آن از جانب افراد حقیقی نخواهیم بود. همچنین غرفه سازی تنها از جانب شرکت های دارای مجوز صورت می گیرد که این امر تاثیر زیادی در نظم بخشی به فضای نمایشگاه و در نهایت کاهش نارضایتی ها خواهد داشت.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که گرید غرفه سازی بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می گردد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرکت های مختلف غرفه ساز بر اساس نمونه کارهایی که تاکنون ارائه داده اند و سابقه فعالیت هایشان، گرید یا درجه دریافت می کنند.

همچنین عوامل دیگری از جمله : متراژ کارگاهی و تعداد افرادی که تحت پوشش بیمه شرکت مورد نظر هستند، در گرید آن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت. البته در هنگام اجرایی شدن این دستورالعمل ها، برخی از موارد به طور قطعی و درست انجام نشد و متاسفانه شاهد سخت گیری زیادی در این زمینه نبودیم!

در واقع چنانچه تمامی بندهای قوانین گرید غرفه سازی که به آن اشاره کردیم، به درستی و با قطعیت اجرایی می شد، امروز شاهد حضور حرفه ای ترین و قوی ترین شرکت ها، در زمینه  طراحی غرفه در نمایشگاه تهران بودیم؛ اما اجرای این مقررات به صورت سلیقه ای و گزینشی سبب عدم رفع مشکلات و در نهایت برگزاری نمایشگاه با کیفیتی نه چندان عالی، خواهد شد.

از مزایای حضور در نمایشگاه چه می دانید؟

امروزه یکی از روش های مهم برای دیده شدن یک کسب وکار، حضور در نمایشگاه های مختلف می باشد. در این گونه مواقع، افراد تلاش می کنند تا با اجاره تجهیزات نمایشگاهی و یا خرید آن ها و فراهم نمودن سایر شرایط لازم، از این فرصت بی نظیر استفاده کرده و فروش خود را افزایش دهند.

همه ما کم و بیش با مزایای برپایی نمایشگاه های مختلف در سطح شهر آشنا هستیم و آن را فرصتی عالی برای رونق و افزایش درآمد مشاغل مختلف می دانیم. اما بد نیست این بار از دید مخاطب به این موضوع بپردازیم. در واقع این بار می خواهیم مزایای شرکت در نمایشگاه و فواید حضور در این رویداد را از جانب بازدیدکنندگان، بررسی نماییم.پس با ما همراه باشید.

پس از اینکه کسب وکارهای مختلف با اجاره تجهیزات نمایشگاهی و سایر لوازم مورد نیاز، مقدمات حضور خود در نمایشگاه را فراهم نمودند؛ قدم بعدی، بالا بردن دانش خود در زمینه محصولی است که ارائه می دهند. بنابراین یکی از مزیت های مهم حضور در نمایشگاه، این است که شما می توانید بدون اینکه لازم باشد ساعت ها به بررسی اطلاعات محصول مورد نظر و خواندن نظرات افراد مختلف مشغول باشید،

در کمترین زمان با جزئی ترین ویژگی های مهم آن کالا آشنا شده و همچنین از تعامل با مشاوران و متخصصان حرفه ای بهره کافی ببرید.از طرفی دیگر، با توجه به تنوع بالایی که در ارائه محصولات داخلی و خارجی در نمایشگاه وجود دارد، به راحتی می توانید با انواع برندهای مهم و معتبر آشنا شوید.

شرکت کنندگان در نمایشگاه با اجاره تجهیزات نمایشگاهی با کیفیت و یا خرید آن، تمام تلاش خود را جهت بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان می نمایند. همچنین در اکثر اوقات به دلیل حضور تولید کننده در نمایشگاه، شما به طور مستقیم می توانید نیازها و سوالات خود را با وی در میان بگذارید تا در نهایت بتوانید بهترین کالا و محصول را متناسب با بودجه و نیازی که دارید، خریداری نمایید.

از دیگر مزیت های شرکت در نمایشگاه این است که به دلیل فراوانی و تنوع زیادی که در محصولات وجود دارد، شما به راحتی می توانید انواع کالاهای مختلف را با هم مقایسه نموده و با در نظر گرفتن و مزایا و معایب هر کدام، اقدام به خرید کنید.

آشنایی با قوانین مهم گرید غرفه سازی

3 پیشنهاد کاربردی برای اینکه  بیشترین بهره را از نمایشگاه ببرید

بسیاری از صاحبان کسب وکار علاوه بر اجاره تجهیزات نمایشگاهی با کیفیت و فراهم کردن سایر امکانات، به ارائه خدمات دیگری از جمله برپایی کارگاه های تخصصی برای افزایش دانش مخاطبان نیز می پردازند. بنابراین شما با حضور در این رویدادها، به طور مستقیم با بسیاری از صاحب نظران و اساتید حوزه های مختلف، در ارتباط خواهید بود؛ این امر در نهایت می تواند فرصتی بی نظیر برای یافتن ایده های جدید، برای بهبود وضعیت شغلی شما و یا حتی کشف ایده برای سرمایه گذاری های پربازده باشد! بنابراین ضروری است که نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بیشترین بهره را از این فرصت ببرید.

افرادی که با اجاره تجهیزات نمایشگاهی قصد حضور در نمایشگاه و ارائه بهترین خدمات به مشتریان مختلف را دارند، لازم است که هدف مخاطب را بشناسند و بدانند که او دقیقا به دنبال چه کالا و خدماتی است؟ بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما ابتدا نیازهای اصلی خود را شناسایی کرده و هدفتان از شرکت در این رویداد را بدانید؛ این امر کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان، به گزینه دلخواهتان برسید. پیشنهاد می کنیم که در خصوص برنامه های جانبی نمایشگاه، اطلاعات کافی کسب نمایید تا بتوانید در کارگاه های آموزشی مختلف شرکت کنید. به این ترتیب  مهارت و تخصص خود را در حوزه ای که مدنظرتان است افزایش می دهید.

شرکت کنندگان در نمایشگاه با اجاره تجهیزات نمایشگاهی همچون مبلمان و… خود را آماده پذیرایی از مخاطبان و بازیدکنندگان نموده اند؛ اما همان طور که می دانید بازدید از نمایشگاه، نیازمند گشت و گذار طولانی و پیاده روی زیاد است. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما لباس و کفش مناسب بپوشید تا در فضای نمایشگاه، احساس ناراحتی نکنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی با قوانین مهم گرید غرفه سازی 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *