تفاوت ویزای مولتی کانادا با ویزای توریستی و تحصیلی

تفاوت ویزای مولتی کانادا با ویزای توریستی و تحصیلی

کانادا، در بین مهاجران از محبوبیت زیادی برخوردار است. ورود به خاک کانادا مثل هر کشور دیگری نیازمند دریافت ویزا است. به عبارت دیگر، با هر هدفی که بخواهید به این کشور سفر یا مهاجرت کنید باید به عنوان یک فرد خارجی ویزا بگیرید. در صورتی که قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارید نیز می‌بایست با نحوه انجام این کار آشنا باشید.

از رایج‌ترین ویزاهای این کشور می‌توان به ویزای مولتی کانادا، ویزای توریستی کانادا و ویزای تحصیلی کانادا اشاره کرد. با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم که در این نوشتار به تفاوت ویزای مولتی کانادا با ویزای توریستی و تحصیلی بپردازیم.

 

انواع ویزای کانادا

به طور کلی، ویزاهای کانادا در یکی از دو دسته زیر قرار می‌گیرند:

  • ویزای موقت: با دریافت این نوع روادید فرد می‌تواند طی مدت زمان مشخص و محدودی در خاک کانادا اقامت داشته باشد. ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای همراه جز ویزاهای موقت هستند.
  • ویزای اقامت دائم: صاحبان این نوع روادید می‌توانند به صورت دائم در کانادا زندگی کرده و سرانجام شهروندی این کشور را دریافت کنند.

برای دریافت هر دو نوع ویزا می‌توان به صورت آنلاین یا حضوری ثبت نام کرد. در روش حضوری فرد باید مدارک لازم را به صورت دستی به سفارت این کشور تحویل دهد. چون در حال حاضر کانادا در ایران سفارتی ندارد، ثبت درخواست ویزا به صورت آنلاین انجام می‌شود. سپس متقاضی باید برای انجام مراحل مربوط به انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک به کارگزاری VFS Global در یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه، امارات یا ارمنستان مراجعه کند.

 

ویزای توریستی کانادا و ویزای مولتی کانادا

ویزای توریستی یا ویزای ویزیتور، رایج‌ترین ویزای کانادا است , همان طور که از نام آن مشخص است با هدف گردشگری صادر می‌شود. با استفاده از این روادید می‌توان هم از اقوام و دوستان ساکن در کانادا دیدن کرد و هم از جاذبه‌های توریستی این کشور لذت برد. افرادی که این ویزای را دارند نمی‌توانند در کانادا کار کنند یا به تحصیل مشغول شوند. اما می‌توانند در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت که کمتر از 6 ماه طول می‌کشند، شرکت کنند.

برای دریافت ویزای توریستی به مدارک زیر نیاز است:

  • پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و تمام پاسپورت‌های قدیمی
  • ترجمه شناسنامه
  • عکس
  • ترجمه سند ازدواج (در صورتیکه همسر متقاضی او را در این سفر همراهی می‌کند)
  • گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت همراهی فرزندان)
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان
  • نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی
  • ارائه مدارک مربوط به رزرو هتل (در صورت نداشتن دعوت‌نامه)
  • ترجمه رضایت‌نامه محضری برای همراهی فرزندانی که می‌خواهند فقط با یکی از والدین سفر ‌کنند
  • مدارک شغلی که برای کارمندان شامل گواهی اشتغال به کار روی سربرگ شرکت، ترجمه فیش حقوقی، ترجمه لیست بیمه و ترجمه حکم کارگزینی می‌شود. کارفرمایان باید ترجمه آگهی تاسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت را که در روزنامه‌های رسمی درج شده‌اند، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و نامه تمکن مالی را ارائه دهند.

انواع ویزای توریستی کانادا

این ویزا به سه شکل سینگل (1 بار ورود)، دابل (2 بار ورود) و مولتی (چند بار ورود) صادر می‌شود. با ویزای سینگل می‌توان یک بار وارد کانادا شده و تا پایان مدت اعتبار ویزا در آنجا سکونت داشت. اگر ویزا به صورت دابل صادر شود، دارنده آن اجازه 2 بار ورود به خاک کانادا را دارد.

بنا بر اعلام وب‌سایت سفارت کانادا به افسران مهاجرت این کشور توصیه شده که تا حد امکان ویزای توریستی را به شکل مولتی صادر کنند. زمانی که ویزا به صورت مولتی باشد فرد می‌تواند تا پایان اعتبار آن به دفعات وارد کانادا شده یا از آن خارج شود. اعتبار ویزای مولتی کانادا حداکثر 10 ساله است. اما چون پاسپورت ایرانی 5 سال اعتبار دارد، حداکثر اعتبار آن برای ایرانی‌ها 5 سال است. دارندگان ویزای مولتی در هر بار سفر به کانادا می‌توانند تا 6 ماه در خاک این کشور حضور داشته باشند. بعد از خروج، فرد می‌تواند مجددا به این کشور بازگشته و 6 ماه دیگر در آن سکونت داشته باشد.

تفاوت ویزای مولتی کانادا با ویزای توریستی و تحصیلی

بیشتر بخوانید: پاسپورت ترکیه را چگونه می‌توان دریافت کرد؟

 

سوپر ویزای کانادا جز ویزاهای توریستی این کشور طبقه‌بندی می‌شود. این نوع روادید که تحت هر شرایطی اعتبار 10 ساله دارد به دارنده خود این اجازه را می‌دهد که با هر بار ورود به خاک کانادا 2 سال در آنجا اقامت داشته باشد. این ویزا برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ صادر می‌شود. برای دریافت سوپر ویزا شما باید از سوی فردی که شهروند کانادا است یا اقامت دائم این کشور را دارد، دعوت‌نامه داشته باشید.

 

ویزای تحصیلی کانادا

مدارس و دانشگاه‌های این کشور به صورت استانی اداره می‌شوند. با این حال، نظام آموزشی تحت نظارت دولت فدرال است. این موضوع باعث شده که علیرغم وجود بعضی تفاوت‌ها، کانادا از یک نظام آموزشی یکپارچه برخوردار باشد. سیستم آموزشی این کشور بسیار مجهز و به روز است. چون برای آن بودجه ‌‌زیادی در نظر گرفته می‌شود. این سیستم از دوره ابتدایی گرفته تا تحصیلات تکمیلی به دو بخش دولتی (عمومی) و خصوصی (غیرانتفاعی) تقسیم می‌شود.

افرادی که می‌خواهند در مدارس یا دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند، به ویزای تحصیلی نیاز دارند. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • نامه پذیرش که از سوی مدرسه یا دانشگاه صادر شده است
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • مدارک مالی شامل نامه تمکن مالی، نامه بانک از کانادا (در شرایطی که پول خود را به کانادا فرستاده‌اید)، نامه مالی ساپورت کننده (که می‌توانند شخص یا موسسه باشد) و فیش واریزی تحصیل
  • مدرک زبان برای افراد بالای 18 سال که می‌خواهند در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند

 

تفاوت ویزای توریستی با ویزای تحصیلی کانادا

مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین این دو ویزا وجود دارد، شامل موارد زیر می‌شود:

  • اگر ویزای توریستی دارید، در هر بار ورود به کانادا نمی‌توانید بیش از 6 ماه در این کشور بمانید. اما دارندگان ویزای تحصیلی شامل این محدودیت نمی‌شوند.
  • با ویزای توریستی نمی‌توانید در کانادا تحصیل کنید یا کار پاره وقت یا تمام وقت داشته باشید. اما اگر ویزای تحصیلی دریافت کنید می‌توانید هم در این کشور درس بخوانید و هم به کار دانشجویی پاره وقت مشغول شوید. با توجه به این مجوز، دانشجویان خارجی می‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. البته در تابستان و زمان تعطیلات دانشگاه، امکان اشتغال به کار تمام وقت برای دانشجویان وجود دارد.
  • والدین دارنده ویزای دانش‌آموزی و همسر و فرزندان دارنده ویزای دانشجویی می‌توانند با اخذ ویزای همراه وارد خاک کانادا شوند.

 

برای دریافت ویزا می‌توانید از کارشناسان اینوسپات مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تفاوت ویزای مولتی کانادا با ویزای توریستی و تحصیلی

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ممنونم از مقاله خوبتون و اطلاعاتی که در اختیار ما قرار میدید در رابطه با انواع ویزاهای کانادا