کارتریج پرینتر را شارژ کنیم یا تعویض؟ کدام یک بهتر است؟

تعمیر پرینتر

اگر به تازگی از پرینتر استفاده می‌کنید، شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که، با تمام شدن اولین کارتریج، آیا باید کارتریج پرینتر را شارژ کنیم یا تعویض؟ کدام یک بهتر است و صرفه اقتصادی بیشتری دارد؟ در این مطلب ما تصمیم داریم به این پرسش، یک پاسخ جامع و کامل بدهیم اما قبل از آن باید نوع کارتریج را نیز در نظر بگیریم، چون آن‌ها بسته به نوع پرینتری که دارید متفاوت هستند:

  1. کارتریج تونر برای پرینتر لیزری
  2. کارتریج جوهری برای پرینتر‌های جوهرافشان

درون کارتریج پرینتر جوهر افشان، جوهر مایع قرار گرفته و آن‌ها به سه رنگ آبی، قرمز و زرد تقسیم می‌شوند، البته همراه آن‌ها کارتریج مشکی نیز وجود دارد. کارتریج‌های پرینتر جوهری، بسیار گران بوده و اغلب قیمتی در حدود یک چهارم قیمت خرید پرینتر را دارند.

نکته‌ای که همواره باید، بعد از خرید کارتریج جوهری رعایت کنید این است که، بعد از باز کردن پلمپ کارتریج باید به سرعت از آن استفاده کنید. زیرا در صورت عدم استفاده، کارتریج خشک شده و به سختی می‌توان آن را بازیابی کرد. حالا که با کارتریج جوهری آشنا شدید، باید در مورد شارژ آن نیز بدانید. کیت مخصوص شارژ کارتریج جوهری شامل پایه شارژ، جوهر، سرنگ و سوزن است و شما می‌توانید به آن‌ها را از مغازه‌های این رسته خریداری کنید. اما اغلب متخصصان این حرفه، شارژ کارتریج جوهری را پیشنهاد نکرده و انجام نمی‌دهند. زیرا سوزنی که برای تزریق جوهر به کار می‌رود، می‌تواند منبع را سوراخ کرده و باعث نشت جوهر در پرینتر شود. نشت جوهر، می‌تواند به قطعات دستگاه آسیب زده و باید هزینه‌های هنگفتی را برای تعویض پرینتر پرداخت کرد. برای جلوگیری از این اتفاقات می توانید از کارشناسان متخصص ماشین های اداری آچارباز برای تعمیر پرینتر و سرویس پرینتر به آدرس https://a4baz.com/printer-service استفاده کنید.

تعمیر پرینتر

شارژ کارتریج تونر

اما شارژ کارتریج، در مورد پرینتر‌های لیزری فرق کرده و شما باید چند نکته را در نظر بگیرید:

  • کارتریج لیزری، از قطعاتی مانند چیپست، درام و مگنت تشکیل شده و با هربار استفاده از پرینتر، این قطعات نیز مستهلک می‌شوند. اگر این قطعات را از نظر رنگ و حالت، با زمان تمام شدن شارژ مقایسه کنید، متوجه اختلافات ظاهری آن‌ها خواهید شد. به عنوان مثال روی درام، خط و خش فراوانی خواهید دید، که می‌تواند روی کیفیت چاپ بسیار تاثیر گذار بوده و آن را کاهش دهد. به همین دلیل اغلب متخصصان به شما می‌گویند که، با شارژ کارتریج باید قطعات گفته شده را نیز تعویض کنید.
  • هنگامی که پرینتر جدیدی می‌خرید، لازم نیست هزینه‌ای بابت خرید کارتریج نیز پرداخت کنید. زیرا شرکت‌های سازنده درون دستگاه، کارتریجی به عنوان اشانتیون برای شما قرار داده‌اند. درون این کارتریج از پودر یا جوهر اورجینال و استاندارد استفاده شده، اما تنها 40% ظرفیت دارد. بعد از شارژ کارتریج مجدد این ظرفیت به 100% درصد می‌رسد.
  • کمپانی‌های سازنده پرینتر، از پودرهای اورجینال استفاده می‌کنند. اما بیشتر پودرهایی که در بازار وجود دارند، با اینکه قیمت خوبی دارند اما، کیفیت لازم را نداشته و می‌تواند روی کارکرد پرینتر تاثیر بگذارند. زیرا ترکیب شیمیایی آن‌ها، با ترکیب اولیه شرکت سازنده اختلاف دارد. پس برای شارژ کارتریج، از بهترین برندهای پودر بازار استفاده کنید.
  • استفاده از بهترین برند‌های پودر بازار، تنها عامل برای کیفیت کارتریج نیست. باید شارژ کارتریج در محل را، به مراکز معتبر این عرصه، که کارشناسانی ماهر و با تجربه دارند بسپارید. افراد آماتور و بی تجربه در این زمینه، برای کم کردن هزینه‌ها، درام و چیپست را تعویض نکرده و از تونر بی کیفیت استفاده می‌کنند. علاوه بر این، تونر‌های باقی مانده از قبل را خالی نکرده و برای صرفه جویی، پودر جدید را به آن اضافه می‌کنند که عملی بسیار غیر اخلاقی است. بهتر است برای شارژ کارتریج در محل به آدرس https://a4baz.com/cartridge-service، از سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل آچارباز استفاده کنید. شارژ کارتریج در این سامانه تنها در 30 دقیقه انجام شده و 25 بار شارژ کارتریج در آچاباز معادل یک بار خرید کارتریج و تعویض آن است.

تعمیر پرینتر

کارتریج را شارژ کنیم یا نه؟

شارژ کارتریج یک روش اقتصادی برای تامین مواد مصرفی پرینتر بوده و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند. اما باید در نظر داشت که بعد از هر بار شارژ، کیفیت چاپ در حدود 10 درصد کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که، شارژ کارتریج به کاربرانی که از پرینتر برای چاپ با کیفیت عکس استفاده می‌کنند توصیه نمی‌شود. اما برای افرادی که، روزانه حجم زیادی جزوه و سند پرینت می‌گیرند و بایگانی می‌کنند، شارژ کارتریج یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه‌های چاپ است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات و تعمیرات آنلاین با آچارباز می توانید به آدرس سایت مراجعه کنید:

وب سایت آچارباز: https://a4baz.com

 آدرس: خیبابان ایرانشهر جنوبی، پلاک 16

شماره تماس: 02154591616

پایان رپورتاژ آگهی/

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کارتریج پرینتر را شارژ کنیم یا تعویض؟ کدام یک بهتر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *