ویژگی هایبرنیشن Hibernation سایز برنامه های کمتر استفاده شده را کاهش می دهد

ویژگی هایبرنیشن Hibernation

ویژگی هایبرنیشن Hibernation سایز برنامه های کمتر استفاده شده را کاهش می دهد. اندروید 12 [احتمالا] این ویژگی را داشته باشد.

به گزارش مجله خبری زوم تک به نقل از وبسایت خبری GSM Arena؛ تیم اپن سرس اندروید بر روی یک ویژگی جدید به نام هایبرنیشن (Hibernation) به معنی خواب زمستانی لابد خرس ها! کار می کنند. پروژه ی ویژگی جدید هایبرنیشن مقداری که هر برنامه ی کمتر استفاده یا اصلا استفاده نشده از حافظه ی گوشی هوشمند را اشغال کرده است به مقدار قابل توجه ایی کاهش می دهد. گرچه این ویژگی هنوز در مراحل ابتدایی ایی توسعه است، اما به نظر برخی از کارشناسان با استناد به برخی از شایعه ها امکان وجود این ویژگی بی نظیر در اندروید 12 وجود دارد. تیم اندروید هیچ زمانی هنوز برای این ویژگی اعلام نکرده اند، گرچه در ابتدای سال 2020 پیش، برخی ها پیش بینی می کردند که چنین ویژگی ایی در همراه با پیکچ اندروید 10 در تاریخ 20ام فوریه عرضه شود که چنین نشد و احتمالا باید به اندروید 12 موکول شده باشد.

ویژگی هایبرنیشن Hibernation چیست؟

حالا این ویژگی هایبرنیشن Hibernation چیه و به چه دردی دقیقا می خورد؟ خیلی مختصر، اگر یک کاربر بخواهد از یک دستگاه چند کاربره به منظور فعال کردن ویژگی هایبرنیشن Hibernation استفاده کند، کش مرتبط به آن کاربر -به منظور کمی بیشتر شدن حافظه- پاک خواهد شد.

پرسش هیجان انگیز تر این است که همه ی کاربرها بخواهند ویژگی هایبرنیشن Hibernation یک  برنامه را فعال کنند؛ به خصوص زمانی که اکثر دستگاه های گوشمند تنها یک کاربر را به خود اختصاص داده اند. از آن جایی که این ویژگی هنوز اجرایی نشده است، مشخص نیست که نقش سیستم عامل در این مورد چه چیزی است.

از نام این ویژگی ( خواب زمستانی) این طور به نظر می رسد که با اجرا شدن این ویژگی، برنامه ایی برای همیشه به منظور آزاد شدن حافظه، پاک نخواهد شد، اما ممکن است این ویژگی راهی به منظور فشرده سازی برنامه برای داشتن فضای بیشتر باشد ( همراه با پاک کردن معمول کش های برنامه). بعدها، اگر بعد از مدتی کاربر بخواهد دوباره از برنامه ایی ( که برای مدتی استفاده نکرده است) استفاده کند، این ویژگی این برنامه را از حالت فشرده سازی خارج خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  ویژگی جدید Private Space اندروید قابلیتی کارآمد

 

 

منبع: ٖGSM Arena

 

 

بیشتر بخوانید:

اندروید 11 یا iOS 14؛ کدام یک بهتر است؟ مهم ترین ویژگی جدید هر کدام چیست

اندروید 11؛ ویژگی‌ها، تاریخ عرضه و هر چیزی که باید در مورد کشف تخم مرغ عید پاک بدانید!

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ویژگی هایبرنیشن Hibernation سایز برنامه های کمتر استفاده شده را کاهش می دهد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *