آیا آیفون های 2018 درگاه USB-C دارند؟!

آیفون های 2018

کمپانی اپل در جایگاه اولین شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند قرار داشته و در صدر این لیست جای گرفته است. این کمپانی هر سال با ارائه ی محصولی جدید با ویژگی های متفاوت , کاربران خود را تحث تاثیر قرار داده و حمایت آن ها را از آن خود می کند. این بار هم شایعات و اخبار زیادی درباره ی آیفون های 2018 منتشر شده است که جای تعجب ندارد , اما باید منتظر باشیم تا ببینم شرکت اپل کدام یک از این اخبار را تأیید می کند.

اخیرا شنیده ایم که آیفون های سال 2018 , بدون درگاه لایتنینگ تولید خواهند شد. در سال ۲۰۱۵ بود که لایتنینگ همراه با آیفون 5 به بازار معرفی گردید. این درگاه به دلیل افزایش عرض حدود 30 پین , به مراتب بهتر از درگاه های قبلی بود. همچنین فضای کم تری را اشغال می کرد , همین امر باعث شد که شرکت اپل از این فضای اضافی برای سایر فن آوری های مناسب استفاده کند. کار به جایی رسید که به دلیل دو طرفه بودن لایتنینگ و نبودن یو اس بی , شرکت اپل چندین قدم از سایر رقبا جلو تر بود.

اما گویا درگاه لایتنینگ به شمارش معکوس پایان کار خود نزدیک می شود , چرا که با گسترش و ارائه ی USB – C , دیگر نیازی به لایتنینگ نیست. سرعت جایگزینی USB – C بر لایتنینگ تا حدی سریع بود که در سال 2016, اپل مک بوک های خود را فقط به یک درگاه USB – C تجهیز کرد و به مرور زمان تمامی درگاه ها در سیستم های اپل حذف شده و فقط درگاه USB – C جایگاه خود را حفظ کرد. نکته جالب درباره ی مک بوک های اپل این است که خیلی راحت با استفاده از شارژ های مک بوک و مک بوک پرو میتوان گوشی های اندروید را شارژ کرد ولی چنین حالتی برای گوشی های آیفون وجود ندارد.

بر اساس آن چه که به دست ما رسیده است, می توان گفت گویا شرکت اپل قصد دارد درگاه لایتنینگ را به طور کلی حذف کرده و این کار را از امسال آغاز خواهد کرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  این هفته تصاویری از آیفون 6 به دنیای اینترنت پا گذاشت.

نظرات در مورد : آیا آیفون های 2018 درگاه USB-C دارند؟!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *