معایب پیام رسان سروش

پیام رسان سروش

اخیرا در اینترنت خبرهایی مبنی بر فیلترینگ تلگرام منتشر شده است که بسیاری از افراد را پس از مطرح شدن این موضوع به فکر فرو برد که اکنون از طریق چه روشی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؟! در پاسخ به این سوال وزارت ارتباطات و اطلاعات فناوری یک پیام رسان داخلی به نام سروش را معرفی نمود که بسیاری از افراد را به استفاده از این پیام رسان تشویق می کرد اما گویا این پیام رسان داخلی معایب بسیار زیادی دارد که واقعا هیچ یک از کاربران نباید از این پیام رسان استفاده کنند که در ادامه این معایب را برایتان شرح خواهیم داد. راستی  امنیت پیام رسان سروش چقدر است؟

معایب پیام رسان سروش : کپی کاری از سایر پیام رسان های خارجی

نکته جالب اینجاست که  در کنار موضوعاتی که مطرح می شود با توجه به ابزار های در دسترس خود  اینترنت رایگان پیام رسان سروش تا پایان ! در اختیار کاربرانش قرار خواهد گرفت . یکی از مسائلی که بسیار بد می باشد در طراحی اپلیکیشن مسئله ی کپی کاری است و در این زمینه نیز داشتن ux مشابه مسئله ای ندارد ولی نه اینکه حتی تمامی شکل و شمایل نرم افزار یک کپی از سایر نرم افزارهای خارجی باشد! این اتفاق رسما یک کپی کاری علنی است. در این پیام رسان تراز بندی متون دارای چینش چپ به راست (ltr) می باشد و با تراز بندی فارسی که یه صورت چپ به راست (rtl) می باشد، تفاوت دارد.


مقالات مرتبط : 


لوگوی مورد استفاده برای کانال ها نیز دقیقا مشابه با لوگویی است که در تلگرام استفاده شده است و این مسئله حتی در خصوص نام و تعداد اعضای کانال ها نیز تکرار شده است و تمامی آن ها یک کپی از تلگرام می باشند و هیچگونه خلاقیتی در آن دیده نمی شود.

پیام رسان سروش

  • ضعف سرور و کند بودن پیام رسان

در بارگزاری چت ها و مطالبی که در کانال ها قرار گرفته است سرعت بسیار کمی احساس می گردد و اصلا با تلگرام قابل مقایسه نیست.

  • طراحی نامناسب

تم پیش فرضی که در این پیام رسان استفاده شده است، رنگ پس زمینه ی چت ها شباهت بسیار زیادی با رنگ پس زمینه ی خود پیام رسان دارد و همین موضوع سبب اشتباه کاربر در شناخت لایه های مختلف می گردد.

بیشتر بخوانید  ایراد ها و مشکلات پیام رسان های اجتماعی داخلی از نگاه کاربران چیست؟

پیش نمایش اولیه ی تصاویر نیز اصلا خوب طراحی نشده است و نسبت به تلگرام پیش نمایش تصاویر حجم بیشتری را مصرف می کنند.

  • عدم توجه به حریم خصوصی کاربران

در این پیام رسان کاربر بسیار محدود می باشد و آزادی بیان در سروش معنایی ندارد و تمامی پیام ها کنترل می گردند که این موضوع نظر اصلی کاربران می باشد و بسیاری از کاربران به همین دلیل تمایلی به استفاده از این اپلیکیشن ندارند.

راستی دیدگاه شما در مورد امنیت پیام رسان سروش چیست ؟ از دیدگاه شما این اپلیکیشن می تواند به عنوان جایگزین تلگرام استفاده کرد؟

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معایب پیام رسان سروش

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. یکی از کثیف ترین مواردی که سروش بتازگی دست بدامن آن شده تبلیغات زورچپانی است همان کار کثیف و متعفنی که اپراتورهای تلفن همراه میکند وآن پیام های تبلیغاتی زوری است . در سروش در حال چت کردن هستی یا در حال نگارش هستی درهرحال ودر هر ساعتی که هستی صفحه کانال مورد نظرت به یکباره گم میشود وصفحه تبلیغات ودعوت عضویت فلان کانال پدیدار میشود . هم رشته گفتگو در آن لحظه از دست کاربر خارج میشود وهم اعصاب کاربر بهم ریخته میشود . ظاهرا مدیران سروش هم از مدیران محدودالعقل و متکبر و زورگو ودزد اپراتورهای تلفن همراه چنین عمل قبح و کثیفی رابه ارث برده اند. چرا اینان اینقدر درک وفهم و شعورشان باید اندازه تخم گنجشک هم نباشد ونفهمند که شرط موفقیتشان فقط وفقط وفقط رضایت کاربران است . واقعا یک جو درک و فهم وشعور مدیریتی نعمت بزرگی است که خیلی از مدیران ندارند . متاسفم

  2. درسته سروش آشششششغاله ولی شما دارید با بیان اینگونه مطلب دارید مردم رو نسبت به پیامرسان های داخلی کلن بد بین میکنید… ادعا های بی دلیل!
    پیامرسان داخلی قوی هم داریم “بله” واقعن عالیه. نسخه وب “بله” از نسخه وب تلگرام هم به نظر من با اختلاف قوی تره… پیامرسان “گپ” هم خوبه…
    شما دارید صورت مسئله رو پاک میکنید اینکه فقط میاید و بدون دلیل و مدرک پیامرسان داخلی رو میزنید دارید تو زمین دشمن بازی میکنید بالاخره که باید از تلگرام رفت بیرون الان نه 10 سال دیگ بالاخره پیامرسان چیزی نیست که روزی میلیارد میلیارد بخاطرش ارز از مملکت خارج بشه و بگیم ایرادی نداره…

  3. مطالبتون بدور از انصاف بود، همه موارد به جز آخری عیب به اون معنا نیستند انگار تلگرام اون ها رو خلق کرده واما نقد آخر شما با چه سندی این ادعا رو تایید میکنی؟ مدرک بیار تا نا قبول کنیم
    سایت شما و روش کاراتون تماما کپی کاریه کلی هم مشابه اون هست، این شد عیب و نقد!
    و حرف آخر اینکه همه نرم افزار ها و موارد مشابه کم کم بهبود پیدا کردند تا به اینجا رسیدن، سروش هم یکی مثل بقیه