فواید تکرار آية الكرسي

فواید تکرار آية الكرسي

فواید تکرار آية الكرسي : در میان سوره های قرآن ، در سوره بقره(آیه 255) آیه معروفی به نام آية الكرسي وجود دارد. که امام رضا ع به روایت نموده اند که پیامبر اکرم ص فرموده است : هر کسی 1 بار آیه الکرسی را تلاوت کند مانند کسی می باشد که در تمام مدت حیا خود بندگی و عبادت کرده است و هر کسی که آیه الکرسی را بخواند و ثواب آن برای اهل قبور بگذارد خداوند همه ی گناهان او را می امرزد.

خواص تلاوت آية الكرسي

1)پیامبر ص می فرماید هر کسی که برای یک بار آیه الکرسی را تلاوت کند اسم او از انسانهای بد و دیوان اشقیا محو می گردد.

2)امام رضا(ع) به نقل از پیامبر(ص) می فرماید: هر کسی که برای صد بار ایه الکرسی را بخواند مثل کسی است که در تمام عمرش عبادت کرده باشد.

3)رسول اکرم ص در خواب به حضرت فاطمه س فرمودند: ترازوی اعمال خود را با تلاوت کردن آیه الکرسی سنگین کن چون هر کسی که آیه الکرسی بخواند آسمان و زمین با فرشتگانش به حرکت و جنبش در می آید و خداوند تبارک و تعالی را با صدا بلند به پاکی یاد میکنند و او را بزرگ میدارند و تسبیح می کنند؛ پس از خواندن آن همه ی فرشتگان از خداوند می خواهند که با خواندن آیه الکرسی گناه خواننده را ببخشد و از لغزش ها و خطاهای آن بگذرد.

4)امام علی ع می فرماید : هر کسی که حاجتی را می خواهد در صبح روز 5شنبه در طلب آن بیرون برود و در زمان بیرون رفتن آیه 190 تا اخر سوره  آْ عمران و آیه الکرسی و سوره قدر و سوره حمد را تلاوت کند چون که تلاوت اینها حوائج دنیا و آخرت را برآورده خواهد کرد.

فواید بیشمار تلاوت آية الكرسي

5)روایت شده است که هر کس در بین نماز مغرب و عشاء 6 رکعت نماز را بخواند و در هر رکعت آن پس از حمد 7 بار آیه الکرسی را بخواند و پس از سلام 50 بار صلوات بفرستند عمل  او با صدیقین و صالحین بالا خواهد رفت.

6)رسول خدا ص می فرمایند: هر کسی که در شب 19 ماه رجب 4 رکعت نماز را بخواند و در هر رکعت نماز پس از حمد ، آیه الکرسی و توحید را 15 مرتبه تلاوت کند خداوند عالم ثواب جناب موسی(ع)  را به او خواهد ببخشید.

7)روایت دیگری در مورد آیه الکرسی اینگونه وجود دارد که هر کسی آیه الکرسی را نوشته و در بالای منزل یا دکان خود آویز کند مالش زیاد می شود و دیگر محتاج دیگران نخواهد شد و در جای دیگر امام رضا ع اینگونه می گوید که هر کسی آیه الکرسی را تلاوت کند هیچ حیوانی که نیش زهرآگینی داشته او را نخواهد گزید.

8)پیامبر اکرم ص به امام علی ع فرموده اند که  بر تو باد به خواندن آیه الکرسی که در هر حرف آن هزار برکت و رحمت وجود داشته است.

فواید بیشمار تلاوت آیه الکرسی

9)امام باقر ع می فرماید : هر کسی که برای 1 بار آیه الکرسی را تلاوت کند هزار بدی و مکروه از بدی های دنیا و هزار بدی و مکروه از بدیهای آخرت از او بدور خواهد شد و پایین ترین مکروه دنیا فقر و آسان ترین مکروه آخرت, عذاب قبر است.

هر کسی که به قبرستان برود و 11 بار سوره توحید را تلاوت کند خداوند به تعداد مردگان به او ثواب می دهد و دستور است که سوره های حمد و فلق و ناس و آیه الکرسی را هر کدام 3 بار تلاوت نماید و سوره قدر را 7 بار و سوره ملک 1 بار بخواند که این میل میت را از عذاب خلاص خواهد کرد.

ثواب تلاوت آية الكرسي

10)پیامبر اکرم ص می فرماید: هر کسی که پس از نماز آیه الکرسی را تلاوت کند؛خدواند خودش عهده دار گرفتن جانش شده و مثل کسی می باشد که به همراه پیامبر و در رکاب او در راه خداوند جهاد نموده و به شهادت رسیده باشد.

11) پیامبر اکرم ص : هر کسی در شب یکشنبه 4 رکعت نماز بخواند و در رکعت آن 1 بار حمده و 11 بار آیه الکرسی را تلاوت کند خداوند در دنیا و اخرت از او محافظت کرده و گناهش را می بخشد و در صورتی که بمیرد ، بنده ی مخلص پروردگار عالم خواهد شد و اجازه داشته که در روز قیامت او را شفاعت نماید.

12)امام صادق ع در مورد ایه الکرسی اینگونه فرموده است که برای بالا رفتن درجات خود ، از تلاوت آیه الکرسی استفاده کرده است.

13)امام علی ع می فرماید: اگر از فواید تلاوت ایه الکرسی مطلع بودید هیچ وقت خواندن آن را متوقف نمی کردید.

14)امام باقر ع می فرماید: هر کسی برای 1 مرتبه ایه الکرسی را تلاوت نماید، خداوند هزاران ناراحتی از ناراحتیهای دنیای او و هزاران سختی از سختیهای اخرت را از او به دور خواهد کرد که کم ترین ناراحتیهای دنیای فقر و کم ترین سختیهای اخرتی فشار قبر است.

15)روایت شده است که در تنهایی برخی از گناه ها انجام می شوند و برای پیشگیری از انجام گناه و حفظ تقوا تلاوت آیه الکرسی و ذکر “استغفرالله ربی و اتوب الیه” تاکیده گردیده است.

تلاوت آیه الکرسی و فواید بی شمار آن

تلاوت آیه الکرسی و فواید بی شمار آن

16)برای حفظ بچه ی که در شکم مادرش است میتوان آیه الکرسی را با زعفران نوشت و بر کمر خانم باردار بست که به آن بچه هیچگاه صدمه ی وارد نشود.

17)امام صادق ع می فرماید : هر گاه سوره حمد و قدر و توحید را با آیه الکرسی تلاوت کنید و پس از آن بلند شوید و رو به قبله حاجت تان را از خدواند درخواست کنید که حاجت شما برآورده خواهد گردید چون اسم اعظم می باشند.

18)رسول خدا ص می فرمایند: 2 لوح در شب معراج دیده ایم که در یک لوح سوره حمد بوده و در لوح دیگر کل قرآن قرار داشته است که 3 نور از آن می درخشیده است. بعد از جبرئیل پرسیده ام که این نورها چیست؟ جبرئیل اینگونه پاسخ داده که آن 3 نور 1)سوره توحید 2)سوره یاسین 3)آیه الکرسی است.

فواید تکرار آیه الکرسی : تلاوت کردن آیه الکرسی فواید زیادی را به همراه خواهد داشت و می توان گفت جز پر عظمت ترین آیه های قرانی به شمار می رود که خواندن آن معجزات زیادی دارد و برای استجابت دعا توصیه گردیده است.

4/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : فواید تکرار آية الكرسي

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *