فناوری ToF جدید در گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ

شرکت سامسونگ هر سال نسل جدیدی از گوشی هوشمند پرچمدار خود را معرفی و عرضه می کند. در سال 2021 قرار است برند کره ای نسل جدید گوشی پرچمدار سری اس 21 را در سه مدل معرفی کند.

اسمارتفون هایی که از طراحی بهبودیافته و مشخصات سخت افزاری بهره می برند. تاکنون شایعات مختلفی از اس 21 منتشر شد اما هیچ یک به تایید یا تکذیب کره ای ها نرسید. اکنون سامسونگ نماد تجاری مربوط به حسگر TOF سه‌بعدی جدید خود موسوم به ISOCELL Vizion را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUPIO) به ثبت رسانده است. این سنسور احتمالا همراه با اسمارت‌فون‌های آینده سری گلکسی S رونمایی خواهد شد.

LetsGoDigital که در اشکار ساختن پتنت ها بسیار مطرح است، آشکار کرد که در روز 18 سپتامبر سامسونگ نماد تجاری  ISOCELL Vizion را به ثبت رساند. نمادی که بی شک درباره فناوری ToF نسل جدید سامسونگ محسوب می شود.

البته نماد تجاری در EUIPO به ثبت رسید و در کلاس نهم نیز طبقه بندی شد. گفتنیست که این کلاس منحصرا متعلق به سنسورهای نوری TOF برای اسمارت‌فون‌ها، مدل‌سازی 3 بعدی و اندازه‌گیری با کمک این حسگرها است. بعلاوه این کلاس شامل سنسورهای Dynamic Vision برای تشخیص شکل، مجاورت، حرکت، رنگ و رفتار اشیاء محسوب می شود.

باتوجه به اطلاعات فاش شده، نماد ISOCELL Vizion در واقع یک حسگر ToF نسل جدید بوده که عملکردی بهتر از نسخه پیشین ارائه می دهد. سری گلکسی اس و نوت همیشه به سنسور ToF مجهز هستند که عمدتا برای اسکن سه بعد مورد استفاده قرار می گیرد. درباره چنین حسگری باید بیان داشت که ToF نه تنها سنجش فاصله و اندازه گیری سوژه را انجام می‌دهد، بلکه برای اسکن محیط هم مورد استفاده قرار می گیرند.

چنین ویژگی هایی برای خلق آثار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بسیار کاربردیست. اگر سامسونگ چنین حسگر جدیدی را برای گلکسی اس 21 در نظر گیرد، اولین گوشی هوشمند این شرکت بوده که فناوری ToF نسل جدید برای آن در نظر گرفته می شود. جزئیات بیشتری در کار نیست و باید منظتر ماند طی هفته های آینده این فناوری توسط سامسونگ معرفی شود. این حسگر قرار است بسیار پیشرفته باشد و عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

بیشتر بخوانید  مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی M10

اطلاعات کافی و دقیق نیستند، بنابراین نباید به شایعات بی اساس اشاره کرد. شایان ذکر است که سامسونگ سری گلکسی اس 21 را در چندین مدل معرفی خواهد کرد که نمونه بارز و برتر اس 21 اولترا محسوب می شود. با این‌حال اپل حسگرهای TOF موردنیاز خود را از طریق انعقاد یک قرارداد انحصاری با شرکت سونی تامین کرد. چنین اقدامی بدان معناست که سامسونگ ناچارا بایستی به استفاده از حسگری با بهره‌وری کمتر اکتفا می‌کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فناوری ToF جدید در گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *