8 روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

اسپاتیفای یا  Spotify یک سرویس استریم و پخش آنلاین موزیک، پادکست و  ویدیو و… است که در سال 2008 شروع به کار کرده است.

یکی از ویژگی‌ های برنامه اسپاتیفای که باعث محبوبیت بیشتر این برنامه نسبت به رقبای خود شده قابلیت ذخیره آهنگ بر روی تلفن همراه و پخش موسیقی به صورت آفلاین است در زمانی که اتصال به اینترنت در دسترس نباشد.

دانلود نشدن آهنگ در اسپاتیفای

دانلود آهنگ ها برای گوش دادن به صورت آفلاین باعث صرفه جویی در اینترنت می شود. حالت آفلاین برنامه  Spotify مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. با این حال، اگر Spotify به شما اجازه دانلود آهنگ های مورد علاقه خود را نمی دهد، پس ارزش آن را دارد که مشکل را عیب یابی کنیم.

اگر نمی توانید لیست پخش Spotify مورد علاقه خود را برای استفاده آفلاین دانلود کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. این راهنما به شما کمک می کند مشکل انتظار Spotify برای دانلود را در کوتاه ترین زمان برطرف کنید. بنابراین، بیایید به آن بپردازیم.

اتصال به اینترنت را بررسی کنید

اگر دانلود در برنامه Spotify روی waiting گیر کرده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتصال اینترنت تلفن خود را بررسی کنید. گاهی اوقات، اتصال به اینترنت ضعیف اغلب می تواند منجر به چنین مشکلاتی شود. می‌توانید با اجرای تست سرعت، اتصال اینترنت تلفن خود را تأیید کنید تا ثبات و کیفیت اتصال خود را بررسی کنید.

تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید

اگر اتصال خوب به نظر می رسد، اما اگر تلفن شما مدام سیگنال نمی دهد، به روش دیگری نیاز دارد. در چنین مواردی، بازنشانی تنظیمات شبکه در اندروید یا آیفون شما می تواند کمک کننده باشد. در زیر نحوه انجام آن آمده است.

تنظیمات شبکه گوشی اندروید

توجه: نام منوها و تنظیمات ممکن است در تلفن‌های Android متفاوت باشد زیرا اکثر سازندگان تلفن از پوسته‌ها و نام‌های منوی متفاوتی استفاده می ‌کنند.

مرحله 1: تنظیمات را در اندروید خود باز کنید و به بخش System بروید.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

مرحله 2: Advanced را باز کنید به گزینه Reset بروید.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

سپس روی Reset Wi-Fi، Mobile و Bluetooth ضربه بزنید.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

مرحله 3: در آخر، دکمه Reset settings را در پایین فشار دهید.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

تنظیمات شبکه گوشی آیفون

مرحله 1: تنظیمات را در گوشی آیفون خود باز کنید و به General بروید.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

مرحله 2: به پایین بروید تا روی Transfer or Reset iPhone ضربه بزنید.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

مرحله 3: سپس روی Reset ضربه بزنید.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

و از منو Reset Network Settings را انتخاب کنید.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

در صورت وجود از شما رمز عبور صفحه قفل شما را می خواهد. پس از تأیید، روی Reset Network Settings ضربه بزنید تا فرآیند بازیابی آغاز شود.

فضای ذخیره سازی را آزاد کنید

اگر حافظه گوشی شما رو به اتمام است، ممکن است برای دانلود آهنگ های جدید با مشکل مواجه شوید. Spotify توصیه می کند که حداقل 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اندروید یا آیفون خود نگه دارید. می ‌توانید در تنظیمات گوشی میزان فضای خالی خود را بررسی کنید. در غیر این صورت، می توانید حافظه گوشی خود را نیز از برنامه Spotify بررسی کنید. در اینجا نحوه این کار را توضیح می دهیم:

مرحله 1: برنامه Spotify را باز کنید و روی نماد چرخ دنده تنظیمات در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا تنظیمات باز شود.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

مرحله 2: به قسمت Storage بروید. خواهید دید که چه مقدار از فضای ذخیره سازی گوشی شما توسط برنامه های مختلف اشغال شده است و چه چیزی از آن باقی مانده است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با برخی از اصطلاحات در سیستم عامل اندروید

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

اگر گوشی اندرویدی شما از کارت SD خارجی یا همان رم پشتیبانی می‌ کند و می‌خواهید آهنگ‌های خود را از آنجا دانلود کنید، به بخش Other در تنظیمات Spotify بروید و روی Storage ضربه بزنید. می توانید مکان دانلود را از حافظه دستگاه به کارت SD تغییر دهید و بالعکس.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

حافظه پنهان SPOTIFY را پاک کنید

مانند اکثر برنامه‌ها، Spotify همچنین داده‌های حافظه پنهان، از جمله آهنگی را که اخیرا پخش کرده‌اید، جمع‌آوری می‌ کند. به این ترتیب، برنامه می تواند با بارگذاری مکرر همان آهنگ ها، پهنای باند و زمان بافر را ذخیره کند. در حالی که این داده ها برای کمک به شما در نظر گرفته شده است، اما گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی خراب می شوند. اگر اینطور است، ممکن است برای دانلود آهنگ های جدید یا حتی پخش آنها با مشکل مواجه شوید. بنابراین، می توانید داده های حافظه کش Spotify را از تلفن خود حذف کنید.

فرقی نمی‌ کند اندروید یا آیفون دارید، Spotify گزینه ‌ای برای پاک کردن داده‌های کش درون برنامه ارائه می ‌دهد. در ادامه نحوه دسترسی به آن آمده است.

مرحله 1: برنامه Spotify را در اندروید یا آیفون خود راه اندازی کنید. روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود.

مرحله 2: به تنظیمات ذخیره سازی بروید و روی دکمه پاک کردن کش ضربه بزنید. وقتی از شما خواسته شد دوباره Clear cache را بزنید.

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

۶ روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

بروز رسانی SPOTIFY

بروزرسانی‌های برنامه معمولاً ویژگی‌ های جدید، پیشرفت‌ها و مهم ‌تر از همه، رفع باگ‌ها را به همراه دارند. توصیه می کنیم برنامه های گوشی خود را به طور مرتب بروزرسانی کنید. اگر مدتی است که برنامه Spotify را بروزرسانی نکرده‌اید، وقت آن است که این کار را انجام دهید. این امکان وجود دارد که مشکلات دانلودی که با آن مواجه هستید مربوط به نسخه فعلی برنامه باشد که از آن استفاده م کنید پس آن را آپدیت کنید تا این مشکل در نسخه جدیدتر برطرف شود.

بنابراین، برنامه Spotify را از فروشگاه Play یا App Store بروز کنید و سعی کنید دوباره آهنگ را دانلود کنید.

مرحله 1: برنامه Spotify را در اندروید یا آیفون خود راه اندازی کنید. روی آیکون چرخ دنده تنظیمات در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود.

مرحله 2: به تنظیمات ذخیره سازی بروید و روی دکمه Clear cache ضربه بزنید. وقتی از شما خواسته شد دوباره Clear cache را بزنید.

SPOTIFY را دوباره نصب کنید

اگر هیچ یک از راه حل های بالا کار نمی کند و همچنان در دانلود آهنگ از Spotify مشکل دارید، می توانید برنامه را حذف نصب کرده و دوباره آن را نصب کنید. این معمولاً یک روش عیب ‌یابی خوب است زمانی که همه راه‌حل‌های دیگر با شکست مواجه می ‌شوند.

از آنجایی که نصب مجدد Spotify کل اطلاعات آن را از برنامه حذف می کند، در نهایت باید مشکل شما برطرف شود.

با اسپاتیفای آهنگ های آفلاین گوش دهید

حالت آفلاین Spotify یک ویژگی مفید برای گوش دادن طولانی به آهنگ یا زمانی است که می خواهید در داده اینترنت صرفه جویی کنید. چنین مشکلات دانلود نباید شما را از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود به صورت آفلاین محروم کند. امیدواریم یکی از راه حل های بالا برای شما جواب داده باشد و دوباره به دانلود لیست های پخش مورد علاقه خود در Spotify برگردید.

1/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : 8 روش برای مشکل دانلود نشدن آهنگ در Spotify

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *